Powerjoga ako cesta k zmene životného štýlu

Už po prvej lekcii budete odchádzať uvoľnené, no zároveň nabité energiou a s príjemným pocitom. Pomáha nám “v boji”  proti fajčeniu, odstraňuje bolesť chrbtice, tvaruje postavu…. Ľudia, zvyčajne už po prvom cvičení hovoria, o kvalitnejšom spánku. A to som zatiaľ spomenula len niektoré z mnohých pozitívnych aspektov cvičenia jogy. Rozmýšľate, že ju pôjdete pri najbližšej príležitosti skúsiť? Odporúčam všetkými desiatimi!

Zo začiatku dajú zrejme asi každému zabrať asány – pozície a učenie sa správnemu dýchaniu. No postupne, ak joge dovolíte pravidelne sa zaradiť do Vášho života, začne Vám otvárať ďalšie dvere. Čím dlhšie sa joge venujem, tým istejšie môžem povedať, že joga nie len cvičenie, ale životný štýl.

Okrem fyzickej stránky človeka, zmení (väčšinou), aj tú psychickú. Ľudia sa začínajú cítiť lepšie po všetkých stránkach. Okrem zlepšenia držania tela, pevnejšej postavy a lepšiemu dýchaniu,  sa zrazu pristihnete, ako študujete v obchode zloženie potravín. Pocítite chuť hľadať vašu vnútornú vyrovnanosť a duševnú rovnováhu.

Powerjoga, však ako taká, nie je jogou. Je cvičebným štýlom, ktorý vychádza z klasickej jogy. Jej výhodou je, že nemá žiadne výkonnostné, alebo vekové obmedzenia.  Cvičiť ju môže prakticky každý.

Jednotlivé asány majú pozitívny vplyv na posilňovanie tela,  upokojujú myseľ, zlepšujú činnosť žliaz a funkciu vnútorných orgánov. Klasická joga v sebe nesie životnú filozofiu a presvedčenie. Vzhľadom na uponáhľanú dobu, v ktorej žijeme, bohužiaľ nemáme čas, aby sme sa celý deň venovali asánam, dýchaniu, meditáciam a pod. Preto vznikla powerjoga. Je komerčnejším a pre nás dostupnejším vnesením jogy do nášho života.

Obe však učia zdravej sebadisciplíne, dýchaniu, posilňujú oslabené, naťahujú stiahnuté časti tela a učia nás hľadať cestu k sebapoznaniu. Okrem toho, že powerjoga vyrovnáva svalovú nerovnováhu, zlepšuje pružnosť svalov a pohyblivosť kĺbov, zlepšuje dýchanie a pomáha pri redukcii hmotnosti.  Učí nás zdravej sebadisciplíne, pevnej vôli a koncentrácii. Taktiež nás  učí venovať sa prítomnosti, relaxovať, meditovať a poznávať samých seba. Postupne nás vedie k premýšľaniu nad kvalitou života a pozitívnym smerom ovplyvňuje nielen výber potravín, ale aj zvládanie stresu a mení pohľad na život.

Malými krokmi nás joga učí – z jednej či viacerých hodín do týždňa, kde sa sústredíme na TU a TERAZ – zastaviť sa, sprítomniť sa a vyčistiť myseľ kedykoľvek. Vnímaním prítomnosti a pustením negatívnych myšlienok z hlavy, sa zbavujeme úzkostí, strachov, minulosti a učíme sa pozitívnemu mysleniu.

 

Zdroj :http://www.healthcaretips.co.uk/tag/yoga
Zdroj: Michaela M.