Popularita Tchiba stále rastie, snaží sa byť bližšie k svojim zákazníkom, ale aj k prírode

Spoločnosť Tchibo nie je na slovenskom trhu žiadnym nováčikom, no silné postavenie a popularitu si neustále upevňuje. Svoje predajne rozširuje aj do menších miest a nezabúda ani na spoločenskú zodpovednosť a ekológiu, ktoré sú pre spotrebiteľov čoraz dôležitejšie. Vždy myslí na zákazníkov – svoju ponuku preto rozšírilo o vegánske a bezplekové zákusky.

Široký sortiment týždenných kolekcií spotrebného tovaru, sortiment kávy a kávových doplnkov, ale aj samotný kávový bar, kde si môžu zákazníci priamo na predajni pochutnať na pripravenej káve a zákuskoch je typický pre predajne v koncepte 3v1, také špecifické práve pre Tchibo. Momentálne 16 predajní v koncepte 3v1 dopĺňa špeciálny outlet s tovarmi zo starších kolekcií v priaznivých cenách, ktorý sa nachádza na Obchodnej ulici v Bratislave. Okrem kamenných predajní v krajských a okresných mestách sa priebežne objavuje aj tzv. Tchibo pop-up store, teda putovný obchod, ktorý sa pohybuje po rôznych lokalitách Slovenska.

Popularita Tchiba stále rastie

Nové pracovné miesta
Tento rok Tchibo svoje predajne rozšírilo do troch ďalších slovenských miest, kde ešte nemalo zastúpenie: Trenčín, Piešťany a Prešov. Práve vďaka nedávnemu otvoreniu posledného z menovaných sa Tchibo dostalo do všetkých krajských miest na Slovensku. Posúva sa tak nielen bližšie k svojim zákazníkom v regiónoch, ktorí boli doteraz odkázaní len na e-shop, ale zároveň vytvára nové pracovné miesta, ktoré sú najmä v krajoch s vyššou nezamestnanosťou vždy vítané. Celkovo sa Tchibu tento rok podarilo vytvoriť 20 nových pracovných miest v regiónoch mimo Bratislavy.

Myšlienka trvalej udržateľnosti
Na filozofii udržateľnosti a spoločenskej zodpovednosti si v poslednom čase dáva záležať čoraz viac veľkých spoločností, ktoré sa môžu svojim pozitívnym vzorom pričiniť o zmenu vo svete a Tchibo nie je výnimkou. Podiel udržateľných produktov v portfóliu firmy rastie z roka na rok. V roku 2017 pochádzalo z trvalo udržateľných zdrojov takmer 40 % kávy, 100 % záhradného nábytku z tropického a boreálneho dreva a 80 % bavlny používanej na výrobu textilu. Tchibo je aktuálne tretím najväčším predajcom výrobkov z biobavlny na svete. Na obaloch svojich výrobkov používa označenie GUT GEMACHT, ktorým zastrešuje všetky výrobky firmy, ktoré boli certifikované nezávislým externým subjektom, alebo spĺňajú definované normy: vznikli celkovým alebo čiastočne udržateľným spôsobom, teda ohľaduplne k prírode aj k ľuďom.
Popularita Tchiba stále rastie

Ďalším ekologickým krokom vpred, ktorý Tchibo urobilo, je výroba oblečenia z recyklovaných materiálov. Ide predovšetkým o spracovanie polyesteru z PET fliaš či o opätovné spracovanie rybárskych sietí vylovených z oceánskych vôd, ktoré vo veľkej miere prispievajú k znečisteniu morí, ale sú aj obrovskou hrozbou pre morské živočíchy. Takto recyklovaný odpad Tchibo premienilo na kolekciu oblečenia, ktoré predávalo v rámci kolekcie Time4Green – išlo predovšetkým o plavky, športové oblečenie, ale aj bundy či doplnky.

Líder v trendoch – pochutia si aj celiatici a vegáni
Potreby a priania svojich zákazníkov sa Tchibo usiluje reflektovať nielen v oblasti filozofie trvalej udržateľnosti či dostupnosti k svojim zákazníkom, ale aj vo výbere sortimentu, ktorý ponúka. Zákazníci v ich predajniach nájdu nielen obľúbenú novinku – kávu typu cold brew, no podľa ročného obdobia aj ponuku ľadových či naopak teplých kávových špecialít.

Najnovšie si však zákazníci môžu v kávových baroch na predajniach objednať aj vegánske muffiny či bezlepkové cookies, ktoré sú mimoriadne obľúbené nielen u vegánov a celiatikov. Muffiny prináša v dvoch príchutiach – čučoriedkovej alebo s dvoma druhmi čokolády, bezlepkové cookies pre celiatikov zase s kúskami mliečnej aj tmavej belgickej čokolády. Samozrejmosťou je možnosť vziať si zákusky, ale aj kávu so sebou. Aktuálne od 1. októbra aj do vlastných prinesených pohárov, teda s dôrazom na ekologické hľadisko a aktivity v znižovaní množstva odpadu.

Zdorj Monika Ž.