NOVÁ ŠTÚDIA ZNAČKY DUREX UKAZUJE NEROVNOSŤ ORGAZMOV

Kampaň #OrgasmsForAll

Značka Durex, svetová jednotka na trhu s výrobkami pre starostlivosť o sexuálne zdravie, predstavila výsledky hĺbkového prieskumu*, zrealizovaného v spojitosti s predstavením novej kampane #OrgasmsForAll, bojujúcej proti nerovnosti orgazmov. Kampaň #OrgasmsForAll stavia na boji proti mýtom spojeným s orgazmom a chce každému umožniť dosiahnuť orgazmus, rovnako tak ako ho poskytnúť, pri každom sexe.

Prieskum bol zameraný na odpovede respondentov týkajúce sa ich očakávaní spojených s orgazmom a ukázal, že primárne uspokojenie mužov nie je očakávané a prijímané len zo strany mužskej časti populácie, ale – bohužiaľ – aj zo strany žien. Napriek tomu, že mnoho žien stále nedosahuje orgazmus pri každom sexe, 95% uvádza, že je so svojim sexuálnym životom spokojných, pretože orgazmus vôbec dosahujú. Toto je teda jasný indikátor toho, že uspokojenie ženy je stále považované za druhoradé v pomere s mužským uspokojením, čo je situácia, ktorú sa kampaň #OrgasmsForAll rozhodla zmeniť. Durex verí, že vďaka dosiahnutiu orgazmu môže byť každý z nás zas trochu spokojnejší a vyzýva týmto všetkých, aby vyjadrili svoju podporu kampani pripájaním jej hashtagu k svojim príspevkom na sociálnych sieťach.

S problémom dosiahnutia ženského orgazmu sa stretáva aj popredná česká expertka na partnerské vzťahy dr. Laura Janáčková vo svojej ambulancii: „Veľmi často sa stáva, že klienti prídu riešiť iné problémy partnerského či sexuálneho života. Až keď sa muža spýtam, či dosahuje partnerka pri súloži s ním orgazmus, je mojou otázkou zaskočený. Väčšinou sa dušuje, že áno, ale nakoniec sa zistí, že si vlastne ani nie je istý, akým spôsobom jeho partnerka orgazmus dosahuje. Či dráždením klitorisu, alebo pri súloži prežíva vaginálny orgazmus.

Asi 70 % žien prežíva klitorálny orgazmus, 23 % vaginálny či zmiešaný a 7 % žiadny. Milovanie s človekom, ktorého majú skutočne rady, je pre väčšinu zdravých žien veľmi príjemné nezávisle od toho, či pri ňom prežijú orgazmus, alebo nie.

Pre mnohé ženy je intimita s partnerom prejavom vzájomnej lásky a blízkosti, príjemný zážitok z týchto chvíľ však nesporne vždy umocní, keď obaja partneri pri milovaní prežijú orgazmus. Prečo by žena vyhľadávala sex s partnerom, ktorý nemá záujem o to, aby aj ona bola pri vzájomnom milovaní uspokojená?“

Prieskum značky Durex ďalej zisťoval, prečo sú ženy ochotné akceptovať menej orgazmov na úkor mužov. Vedci zistili, že kľúčovým bodom tohto problému môže byť komunikácia v spálni. Viac ako polovica žien priznala, že im nie je príjemné hovoriť s partnerom o spôsoboch, ako by im mohol pomôcť k častejšiemu orgazmu. Kampaň #OrgasmsForAll, a všetci kto na nej spolupracujú, si kladú za úlohu prelomiť túto tabuizovanú tému predstavením jednoduchých vylepšení sexu, ktoré môžu ženám pomôcť dosiahnuť častejší a intenzívnejší orgazmus a tým dosiahnuť aj lepší pôžitok zo sexu pre oboch partnerov.

Dr. Laura Janáčková ďalej dopĺňa britský prieskum aj o lokálne štatistiky: „Britský prieskum sa zameriava na prelomenie komunikačných tém medzi partnermi. U nás sú výsledky podobné. Väčšina žien u nás aj vo Veľkej Británii má problémy hovoriť o citlivých témach vlastnej sexuality s partnerom. Platí, že všeobecne sa o sexe dokážeme rozprávať veľmi otvorene, ale v spálni sa hanbíme. Vnímanie vplyvu orgazmu na psychické a fyzické zdravie mužov a žien je tiež podobné.“

S celkovou dôležitosťou kampane sa dr. Janáčková jednoznačne stotožňuje: „Téma kampane týkajúca sa orgazmu a intímnej komunikácie medzi partnermi je veľmi dôležitá. Síce sa môže zdať, že médiá nás zásobujú množstvom informácií o sexe, prax ukazuje, že tých naozaj vhodných a potrebných informácií nie je nikdy dosť. Často sa stretávam s pármi, ktoré o svojich intímnych osobných problémoch medzi sebou hovoria prvýkrát otvorene až v mojej ordinácii. Je však nutné si uvedomiť, že sexuálny život je neoddeliteľnou súčasťou spokojného partnerského vzťahu. Muži aj ženy túžia po láske, blízkosti, pocite súznenia a vzájomného splynutia a slasti. Téma uspokojenia v sexe je v niektorých prípadoch pre vzťah kľúčová. Preto je táto kampaň nesmierne dôležitá.“

Značka Durex zistila, že väčšina ľudí sa nebráni posteľným experimentom so svojim partnerom, hoci len tretina z dopytovaných osôb vyskúšala povzbudzujúce lubrikačné gély na klitoris. A to aj napriek tomu, že tretina žien uvádza, že zriedka alebo dokonca nikdy nie sú schopné dosiahnuť vyvrcholenie v priebehu styku* a pre štvrtinu je jednoduchšie dosiahnuť orgazmus v priebehu masturbácie. Pre tieto ženy môže byť riešením nový Durex Intense Orgasmic Gel**, ktorý im pomôže dosiahnuť častejší orgazmus pri sexe – a dohnať tak náskok ich partnerov v otázke sexuálneho uspokojenia.

Prieskum tiež ukázal, že dôležitosť dosiahnutia orgazmu v spojení s celkovým zdravím a duševnou pohodou by nemala byť ignorovaná. Takmer polovica žien a ešte vyššie percento mužov uvádza, že sú po prežití orgazmu šťastnejší a viac ako jedna tretina uvádza, že sa cíti menej stresujúco. Kvalitnejší spánok uvádza ako dôsledok orgazmu 29% žien v porovnaní s 39% mužov – toto číslo je pravdepodobne dané pravidelnejším dosiahnutím orgazmu u mužov. Čo je ale dôležité, 28% percent osôb oboch pohlaví uviedlo, že orgazmus im pomáha uvoľniť napätie vo vzťahu, čo jasne dokazuje, že dosiahnutie orgazmu oboma partnermi prospieva obom stranám.

Približne tretina žien a mužov považuje informácie o možnostiach dosiahnutia orgazmu za nedostačujúce. V nadväznosti na túto situáciu sa značka Durex rozhodla spustiť novú webovú stránku (aktuálna na jar 2017), na ktorej budú môcť návštevníci nájsť nové informácie, vzdelávacie články a postrehy od Durex expertov na sex a vzťahy Ali Fox a Susan Quiliam, vlastné príbehy žien o orgazme, sekciu často kladených otázok a ďalšiu problematiku, komentovanú Dr. Adamom Kayom.

Autor: Filip Púchovský
Foto: Shutterstock

ZNAČKA DUREX ZAHÁJILA NOVÚ KAMPAŇ