Zdravie

Chcete sa zbaviť nervozity a kŕčov? Poradíme vám!

Odstrániť výraz: Chcete sa zbaviť nervozity a kŕčov? Chcete sa zbaviť nervozity a kŕčov?

Často sa vám stáva, že ste podráždení, unavení, bez nálady, či dokonca trpíte depresiami? Istotne za to podľa vás môže najmä veľa starostí, s ktorými sa musíte denne pasovať. Väčšina žien má toho na krku naozaj veľa. No ustavičný zhon nemusí byť jedinou príčinou všetkých týchto problémov.

Často krát sa stáva, že organizmu len jednoducho chýba horčík. Ide totiž o prvok, ktorý sa podieľa na rade nevyhnutných metabolických pochodov, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie vášho organizmu.

Horčík – malý zázrak? Dalo by sa to o ňom povedať. Pôsobí totiž antistresovo, protizápalovo, antialergicky, ako aj antitoxicky. Významnú úlohu hrá najmä v regulácii nervovej rovnováhy, no zabezpečuje aj aktiváciu enzýmov, pre správne fungovanie imunitného systému. Taktiež je významný aj pri zrážaní krvi, činnosti čriev, žlčníka, ako aj močového mechúra.

Nachádza  sa najmä v kostiach a zuboch, pričom jeho množstvo sa pohybuje v rozmedzí 20 – 30 gramov. Všetko závisí od jeho dostatočného prísunu, ako aj jeho úspešného vstrebávania. To závisí najmä od správnej funkcie štítnej žľazy, prištítnych teliesok, ale aj funkcie pankreasu. Odporúčaná denná dávka, podľa Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO), je stanovená na 300 mg.

 

Aké následky spôsobuje nedostatok horčíka?

·         nervové problémy, nervozitu, depresie,

·         nespavosť,

·         svalové kŕče – najmä ranné kŕče v lýtkach,

·         búšenie srdca,

·         lámanie nechtov, padanie vlasov,

·         vznik sklerózy, či aterosklerózy,

·         dopad na činnosť nadobličiek,

·         nechuť na sex,

·         vznik hemoroidov.

 

Sú ľudia, ktorí potrebujú jeho zvýšený príjem. Do tejto skupiny patria najmä športovci, tehotné ženy, diabetici, ženy s hormonálnou antikoncepciou, chorľaví ľudia, či ľudia vystavení zvýšenému stresu. Ak predpokladáte, že aj vy patríte do skupiny osôb, trpiacich nedostatkom horčíka, doprajte si zvýšený prísun listovej zeleniny, banánov, kakaa, strukovín, orechov, maku, ovsených vločiek, či zemiakov.

Zdroj: Zoe

Click to comment

Odpovedať

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

To Top