Zdravie

Červené zdravie

Paradajky sa do Európy dostali na konci 15.storočia, kedy ich doniesol Kolumbus. Stali sa súčasťou nášho jedálnička a sú naďalej súčasťou zdravej výživy. Obsahujú veľa vitamínov a ich účinky majú na naše zdravie skutočne pozitívny vplyv.

 

Najlepšie zo záhradky
I keď sa v súčasnosti pestujú najmä v juhoeurópskych krajinách, ani my nezaostávame. Že najlepšie chutia z našich záhrad, dá za pravdu každý, kto sa ich pestovaniu venuje. Tým, že dozrejú na slnku, zvyšujú svoju liečivú silu a v konečnom dôsledku nám aj preto viac chutia a voňajú. Ak je to len trochu možné, pestujte ich! Pestovanie je nenáročné a  je možné ich vypestovať aj v chladnejších oblastiach Slovenska, kde sa im dobre darí najmä v skleníkoch.

Pôsobia aj proti rakovine
Paradajka obsahuje vitamíny  A, B, E a C, z minerálov je to draslík, sodík, horčík, fosfor, železo, zinok.

Vedeli ste, že paradajky spomaľujú starnutie? Okrem iného znižujú krvný tlak, znižujú aj obsah cholesterolu v krvi, prečisťujú krv, zlepšujú trávenie, podporujú aj prácu pečene, preventívne pôsobia proti vzniku aterosklerózy a srdcových chorôb a pôsobia aj proti rakovine. Obsahujú v sebe totiž niekoľko antioxidačných zložiek, ktoré nás nielen chránia pred týmto ochorením, ale v začiatočnom štádiu nám pomôžu s ním bojovať.

Keďže regulujú prácu obličiek, zlepšujú močenie. Vďaka ich konzumácii sa zvýši aj imunita nášho organizmu, znižuje sa aj únava. Zároveň majú aj priaznivé účinky na pleť.

Znižujú hmotnosť, odstránia i bolesti hlavy
Pokiaľ máte problém s váhou, mali by ste ich zaradiť do svojho jedálnička, pretože pre svoj nízky obsah kalórií sú výborným pokrmom pri znižovaní hmotnosti. Paradajky obsahujú aj betakarotén, ktorý pomáha predísť infekčným chorobám. Pravidelná konzumácia zabraňuje aj infarktu.

Máte problémy s bolesťami hlavy? Skúste tento prírodný liek v podobe paradajkovej šťavy. Vedci dokonca zistili, že pomáhajú aj pľúcam a očiam. Okrem zraku zlepšujú aj vlasy a nechty a sú prevenciou pred kožnými chorobami.

Využitie paradajky je rôzne, dôležité je, že je zdravá v akejkoľvek podobe. Aj preto by mala byť súčasťou každodennej vyváženej stravy.

Zdroj: Ivicka
Foto: Shutterstock

Click to comment

Odpovedať

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

To Top