Tesco opäť zvyšuje podiel slovenskej zeleniny

Na pultoch s čerstvou zeleninou pribudnú v predajniach Tesco na celom Slovensku ďalšie výrobky od domácich pestovateľov. Od júla si zákazníci Tesca môžu vybrať z ponuky papriku bielu, kapiu a repu červenú od jedného z najväčších slovenských dodávateľov BROP z Kráľovej pri Senci. Na jeseň sa k tejto ponuke pridá mrkva, petržlen a zeler od toho istého dodávateľa.

„Aj vďaka spolupráci s Tescom, pre ktoré dodávame zeleninu do vyše 150 predajní, sme sa rozhodli rozšíriť produkciu papriky. Aktuálne pestujeme papriku na rozlohe 8,5 hektára a na budúci rok jej objem vzrastie takmer päťnásobne na 40 hektárov,“ vysvetľuje Juraj Mačaj, konateľ spoločnosti BROP Slovakia.

Spoločnosť BROP dodáva do predajní Tesco na Slovensku a v Českej republike zemiaky, cibuľu a cesnak už vyše 14 rokov. Od roku 2007 tiež dodáva do Tesco prevádzok v Maďarsku. Počas našej spolupráce vzrástol podiel dodávok o tretinu a tržby o približne 35 %. Rastúce objemy nás naučili rozšíriť plochy o nové plodiny ako napríklad fialové zemiaky alebo cibuľu šalotku, ktoré sme predtým dovážali z Francúzska,“ dodáva J. Mačaj

Jeden z najväčších domácich dodávateľov spoločnosť BROP vlani pre rastúci záujem o domácu zeleninu spustil novú výrobnú linku. Linka spracováva zemiaky špeciálne pre značku Tesco Finest – fialové aj žlté.

Každý rok sa snažíme zväčšiť plochu na pestovanie jednotlivých plodín a modernizovať stroje. Aktuálne staviame nový závod a sklady, ktoré otvoríme ešte tento rok. S tým súvisí aj nábor pracovníkov do nového závodu,“ uzatvára J. Mačaj.  

Spoločnosť BROP má vlastný sklad aj závod na spracovanie a balenie plodín v Kostolnej pri Dunaji so 70 pracovníkmi. Ročne spoločnosť vyprodukuje okolo 33-tisíc ton zemiakov, z ktorých je vyše 80 % z vlastnej produkcie, a 12-tisíc ton vlastnej cibule.

Tesco neustále pracuje na posilňovaní slovenskej produkcie vo svojej sieti obchodov. Vďaka tomu  si môžu zákazníci dopriať to najkvalitnejšie od  slovenských dodávateľov, s ktorými Tesco rozširuje spoluprácu. Slovenské firmy sa zase vďaka spolupráci s Tescom a vlastným značkám reťazca, ako je Perfectly Imperfect (Dokonale nedokonalé), dostanú na pulty predajní nielen na Slovensku, ale aj v Českej republike. V závislosti od ročného obdobia pochádza 60 – 70 %  tohto sortimentu od slovenských pestovateľov,“ hovorí Pavol Lakatoš, manažér nákupu pre zeleninu v Tesco Slovensko.  

Vzhľadom na rozsah podnikania a celkové objemy predaných potravín patrí Tesco medzi obchodné siete, ktoré predávajú najviac druhov a najväčšie objemy slovenských potravín. Vlani jeho zákazníci nakúpili takmer 700 miliónov kusov slovenských potravín v hodnote 400 miliónov eur. V prípade niektorých základných potravín reťazec spolupracuje výhradne so slovenskými dodávateľmi. Napríklad až 100 % vajec pochádza zo slovenských chovov a 80 % z celkového sortimentu mliečnych výrobkov je tiež zo Slovenska.

Zdroj: Katarína Š.