Tesco koná zodpovedne, ušetrilo 8,4 milióna vešiakov značky F&F

Trvalá udržateľnosť je naďalej prioritou Tesca, a to naprieč celým podnikaním reťazca. Platí to aj v prípade značky odevov F&F, ktorá sa – najviac, ako je to len možné – usiluje o opätovné využívanie plastov. Tesco sa tak podieľa na ochrane vzácnych prírodných zdrojov, čo potvrdili aj najnovšie skvelé čísla objemu ušetrených plastov.

Jednoduchý systém opätovného vrátenia vešiakov a spolupráca s dodávateľom umožnili Tescu dosiahnuť ďalší úspech v trvalej udržateľnosti. Reťazcu sa podarilo ušetriť viac ako 8,4 milióna plastov s celkovou hmotnosťou viac ako 308 ton.

Po roku od zavedenia systému sa Tescu podarilo opätovne použiť viac ako 8,4 milióna vešiakov F&F s celkovou hmotnosťou vyše 308 ton. Táto súhrnná štatistika platí pre Tesco v Českej republike, Poľsku, Maďarsku a na Slovensku.

Na Slovensku reťazec zachránil vyše 1,5 milióna vešiakov predstavujúcich 56 ton plastov, ktoré by inak pravdepodobne skončili v koši.

„Nielen nám v Tescu, ale aj našim zákazníkom záleží na ochrane životného prostredia, k čomu neodmysliteľne patrí znižovanie používania nadbytočných plastov. Zabezpečiť udržateľné podnikanie je našou prioritou, preto sme sa už pred dvoma rokmi zaviazali, že do roku 2025 budú všetky produkty vlastnej značky v 100 % recyklovateľných alebo opätovne použiteľných obaloch. Okrem toho sme sa rozhodli urobiť o krok viac a dohodli sme sa s dodávateľom vešiakov pre rad našich odevov F&F na novom systéme, ktorý zabezpečí ich opätovné použitie. Vďaka systému ,druhej šance‘ šetríme prírodné zdroje, znižujeme množstvo plastového odpadu aj uhlíkovú stopu. Je to opäť jedna z našich malých pomocí, ktorá má veľký význam,” hovorí  Renáta Horáková, manažérka tímu F&F pre strednú Európu.

Vešiaky na odevy sú zvyčajne vyrobené z čierneho plastu, ktorý sa ťažko recykluje: pre infračervené žiarenie používané v triediacich zariadeniach môžu byť nepostrehnuteľné a je veľmi ťažké zmeniť farbu pigmentu. Opätovné použitie vešiakov je pravdepodobne najlepším riešením na zníženie ich vplyvu na životné prostredie. Podľa analýzy TIC, dodávateľa vešiakov na odevy spoločnosti Tesco, opätovným používaním vešiakov sa  ušetrí 34 % emisií uhlíka a 86 % vody. Tieto odhady zahŕňajú celý reťazec vrátane procesov zberu a prepravy.

Recyklácia vešiakov je ďalším krokom v úsilí spoločnosti Tesco o zníženie vplyvu plastového odpadu a obalov na životné prostredie. Na jar v roku 2019 spoločnosť Tesco v strednej Európe prijala verejné záväzky s cieľom zvýšiť udržateľnosť svojich výrobkov. Spoločnosť sa zaviazala, že všetky obaly vlastných výrobkov budú do roku 2025 už 100 % recyklovateľné alebo opätovne využiteľné a do roku 2050 bude Tesco uhlíkovo neutrálnou spoločnosťou. Doteraz sa Tescu podarilo zo svojich výrobkov odstrániť už 454 ton ťažko recyklovateľných plastov za krátke obdobie – jeden a pol roka.

Viac informácií o stratégii udržateľnosti Tesca nájdete tu.

Zdroj: Elena B.