Sme márnotratné (?!)

Blíži sa čas-nečas. Vianoce. Ja viem, že ešte je to ďaleko, ale Vianoce majú jednu špecifickú vlastnosť. Aj keď sa zdá, že ostáva ešte veľa času na nákup darčekov, ozdôb, stromčeka, pečenie a…všetci ten každoročný zoznam poznáme, odrazu sú tu! Za dverami. Vo dverách. Všade. Spolu s nimi sa za posledné roky vykryštalizovala ešte jedna nemilá tradícia. Konzum. Nekonečné akcie, zľavy, nákupné šialenstvo. Dokážeme sa voči tomu obrniť?

To sa oplatí

Práve tento argument je jeden z najčastejších, ktorý používame vo chvíli, keď vieme, že síce danú vec nepotrebujeme, ale veeeľmi sa nám páči a jednoducho ju chceme. Chcieť tú jednu konkrétnu vec, napríklad krásnu koženú kabelku, by  nebol až taký problém. Háčik je v tom, že len čo kúpime tú kabelku, ktorú nepotrebujeme, ale veľmi sa oplatí, túžime po tom svetri. Síce máme podobný v skrini, ale 70% -tná zľava? Veď to je hriech nekúpiť!  A čo ak je to naopak a hriech je ju kúpiť?!

 

Obžerstvo

Všetci poznáme 7 základných hriechov. Obžerstvo sa dá v širšom slova zmysle chápať aj ako nestriedmosť v akomkoľvek smere. Čiže pokojne by sme mohli pod túto kategóriu zaradiť aj nakupovanie. Každý máme svoju slabosť. Moralizovať by nemalo žiadny efekt ani zmysel. Ide len o to, do akej miery ju dokážeme kontrolovať a do akej miery si uvedomuje jej pozadie. Tak ako všetko aj svet oblečenia je len biznis. Obrovský a často veľmi krásny, ale stále len biznis. Bolo by škoda keby nebol, ale škoda by bolo aj toho posedenia s blízkymi alebo kamarátmi namiesto vymetania nákupných stredísk.

Okrem toho môže byť mimoriadne zábavné sledovať samu seba, či odoláte. Dajte si záväzok. Len jeden kus! Zvládnete to?

 

Zdroj: www.channel5.com, www.dailymail.co.uk, www.gettyimages.com.au, www.glamour.com, mix97-3.co