Slovenky míňajú viac ako muži už i cez internet

Komfortné nakupovanie sa pomaly, ale isto stáva už aj doménou žien. Tie prevetrávajú peňaženku častejšie nielen v kamenných obchodoch, ale už aj na internete. Podľa aktuálneho prieskumu SAEC nežnejšie pohlavie na Slovensku nakupuje online častejšie a míňa viac peňazí. V ich virtuálnom nákupnom košíku končí najčastejšie oblečenie, knihy, či kozmetika.

Podľa daného prieskumu takmer dve tretiny žien (65 %) nakupujú v e-shopoch aspoň raz za štvrťrok, čím tromfli svojich partnerov (60 %). Za posledný rok viac ako polovica dám naklikala päť a viac nákupov. Slovenky tak ročne utratia na nákupy online priemerne 200 € (až 52 %). A to napriek tomu, že drahšia elektronika (notebooky, mobily) je stále skôr doménou mužov.

Ženy platia viac online
Prekvapením je, že ženy na Slovensku sú technicky zdatnejšie ako ich partneri. Až 30 % z nich platí online nákupy cez internet banking (len 20 % mužov), a 19 % uprednostňuje platbu kartou online (18 % mužov). Ženské nákupy v e-shopoch sa veľmi nelíšia s tými v kamenných obchodoch. Aj bez skúšobnej kabínky kupujú najviac oblečenie (60 %, muži len 40 %), knihy (44 %), kozmetiku a drogériu (40 %) a šperky a hodinky (28 %).

Výsledky prieskumu potvrdzujú aj skúsenosti popredného internetového obchodu Hej.sk: „V minulom roku ešte ženy značne zaostávali za mužmi v čase strávenom online nakupovaním, no v tomto roku ich už predbehli. Rovnako je aj veľmi výrazný nárast návštev stránok od žien oproti mužom v medziročnom porovnaní. Jednoznačne môžeme povedať, že významne pribúda žien ako nových online zákazníkov,“ dodáva marketingový manažér spoločnosti, Mgr. Martin Köteleš.