Prvoaprílové poistné kuriozity

Allianz

Zlomená noha pri lyžovačke, vytopený suterén domu po povodni, havária vozidiel, pri ceste do práce či krádež elektroniky po vlámaní do bytu. Denne nahlásia klienti Allianz – Slovenskej poisťovne asi 750 až 800 škôd v životnom aj v neživotnom poistení. Okrem tých tradičných poistných udalostí občas zaznamenajú pracovníci na telefonickej linke či na pobočke hlásenia, ktoré sú úsmevné, kuriózne alebo aj bizarné. Ponúkame výber tých najzaujímavejších, ktoré by sme mohli zaradiť do kategórie „prvoaprílové“ poistné udalosti:

Krádež „princezniných“ šiat
Klientka nahlásila krádež vzácnych čipkovaných šiat modro-ružovej farby a uviedla, že pochádza z kráľovského rodu a je „švajčiarskou princeznou“. Odmietla však krádež nahlásiť polícii, čo je jednou z podmienok priznania poistného plnenia pri krádeži alebo vlámaní. Ako dôvod uviedla, že do svojho bytu nevpustí nikoho so zbraňou, ani policajtov, keďže ona nemá zbrojný preukaz. Neskôr nakoniec priznala, že jej ani tak nešlo o preplatenie „odcudzených“ šiat, ale potrebuje sa poradiť, kde môže zohnať rovnakú „švajčiarsku čipku“, aby si mohla dať ušiť také isté šaty, aké mala údajne odcudzené.

Stratené papagáje
Klient zo svojho poistenia zodpovednosti za škodu v poistení domácnosti nahlásil stratu papagájov. Deti na návšteve v dome počas hry uvoľnili dvierka na klietke, z ktorej uleteli dva papagáje. Keďže išlo o vzácny druh papagájov, do pátrania sa zapojilo niekoľko miestnych občanov, ktorí hľadali stratené operence aj v lese za dedinou. Až na tretí deň našiel miestny bača stopu – farebné perie, ktoré evidentne patrilo papagájom. Podľa všetkého boli vzácne papagáje napadnuté dravcom, pravdepodobne sokolom. Telá papagájov sa nikdy nenašli.

Krádež presnej sumy peňazí
Klient nahlásil krádež hotovosti vo výške 78,80 eur, ktoré mal položené na stole v dome. Pri následnom vypočúvaní na polícii uviedol, že odcudzená mu bola hotovosť „len“ vo výške 78,60 eur, keďže 20 eurocentov neskôr našiel pod posteľou. Žiadna krádež sa však nakoniec nepotvrdila.
Klient nahlásil poškodenie zariadenia domácnosti, konkrétne lustra, záclon, nočnej lampy a vázy. Vandalom mala byť sova, ktorá sa cez komín dostala do domu.

Výber z odpovedí klientov pri telefonickom hlásení škôd:

  • „Suseda  odmieta priznanie viny za vytopenie môjho bytu. Ako dôvod uvádza, že nepoužíva vodu.“
  • „Vytopil  ma sused, ale ten sa tvári, že ho to netrápi.“
  • Na otázku pracovníka: „Odkedy máte uzatvorenú poistnú zmluvu?“, klient odpovedal: „Odvtedy, ako zhodili Mečiara.“
  • Na otázku pracovníčky: „Aké poistné zmluvy máte uzatvorené v našej poisťovni?“, klient odpovedal: „Mám u vás poistené auto, byt aj vnútornosti.“ (podľa všetkého mal klient na mysli zariadenie domácnosti).

Allianz