Gastro

Prečo konzumovať tradičný mliečny výrobok – tvaroh?

Viete prečo je dobré jesť tvaroh?  Tvaroh je tradičným mliečnym výrobkom, ľahko stráviteľný a obsahuje niekoľko cenných látok. S touto potravinou si spájame aj chudnutie. Práve pre tento účel je priam ako stvorený.

Tvaroh obsahuje málo kalórií, v light podobe je takmer bez tuku a do organizmu prináša pre zdravie potrebné bielkoviny. V kombinácii s čerstvým ovocím či zeleninou dodá vášmu telu potrebnú vlákninu. Okrem vápnika dodáva do tela aj fosfor, železo, zinok, horčík a z vitamínov A, E a vitamíny skupiny B. Jeho ďalším pozitívnym znakom sú plnohodnotné bielkoviny, pretože dodávajú do tela výrazné spektrum aminokyselín.

Okrem iného podporuje činnost mozgu. Súčasťou tejto mliečnej potraviny je aj kasein- ten má výrazný vplyv na rast človeka. Kasein tvorí 80% mliečnej bielkoviny a ide o veľmi bohatý zdroj aminokyselín, vápnika a fosfátu. Spôsobuje aj pomalé trávenie tvarohu, preto sa často využíva aj v kulturistike a fitness. Ide totiž o kvalitný a dlhotrvajúci zdroj energie.

Keďže sú pre naše telo bielkoviny veľmi podstatné, ľahká stráviteľnosť mliečnych bielkovín má vplyv na činnosť, ktorá je spojená s duševnou námahou. Zároveň sa bielkoviny podieľajú aj na kvalitnú činnosť mozgu v starobe. Tvaroh pomáha aj pri únave a pri psychických problémoch. Nedostatok týchto mliečnych výrobkov spôsobuje zníženie výkonnosti a negatívne to ovplyvní aj našu pamäť.

Medzi jeho ďalšie výhody patrí to, že je zároveň aj prevenciou pri rôznych chorobách. Podporuje svalovú a hormonálnu činnosť tela a chráni zuby pred zubným kazom. Keďže je zdrojom vápnika, je pre naše zdravie veľmi podstatný a funguje aj ako prevencia proti problémom s kosťami.

Gazdinky vedia,  že je výbornou potravinou aj v kuchyni a nikdy neomrzí.

Tvaroh je potravina veľmi univerzálna, dá sa pripraviť v rôznych podobách a na dlhú dobu nás dokáže aj nasýtiť. Jeho výhodou je aj to, že sa môže tepelne upravovať a vôbec nestratí takmer nič zo svojej nutričnej hodnoty.

Ak sa naň dívame z hľadiska kalórií, je takmer bezkonkurečný. Pre pomalé vstrebávanie je vhodný najmä večer.

Do svojho jedálnička by ho mali zaradiť aj ženy po 40-tke, vtedy sa totiž zvyšuje riziko osteoporózy. Okrem toho znižuje nebezpečný cholesterol v krvi. Tvaroh môžu konzumovať aj tí, ktorí majú problémy s laktózou a aj tí, ktorí majú cukrovku.

Zdroje: INA, fitkul.cz
Foto: Ingimage

To Top