Jozef Hrdý

jozef_hrdyJozef Hrdý

bol online v pondelok 3. marca 2014 o 11.00 hod

Je riaditeľom odboru likvidácie poistných udalostí v najväčšej poisťovni na trhu, Allianz – Slovenskej poisťovni. Tá od konca minulého roka ako jediná poisťovňa na Slovensku pri likvidácii poistných udalostí z PZP neuplatňuje zhodnotenie (amortizáciu) pri výpočte náhrady škody. Navyše, ponúka bezplatné asistenčné služby 24 hodín denne a 365 dní v roku, hlásenie dopravnej nehody cez smartfón alebo na bezplatnej infolinke, ktorá funguje nonstop.

Jozef Hrdý je absolventom Strojníckej fakulty STU, odbor dopravné stroje – spaľovacie motory a nadstavbového štúdia súdneho inžinierstva v oblasti cestnej dopravy na Žilinskej univerzite. Má 39 rokov, je ženatý a má dve deti. K jeho záľubám patrí motorizmus, psychológia a cestovanie.

Ivka

Dobrý deň, dosť často cestujem v rámci EU služobne. Niekoľko dní v mesiaci. Viete mi poradiť najvýhodnejšie cestovné poistenie?

Jozef Hrdý

V danom prípade by som doporučoval poistiť si celoročné cestovné poistenie, odpadnú tým starosti za opätovné dojednávanie poistenia pri každej ceste a cena je priaznivá.

Katka

Dobrý deň, Mám PZP v Allianz a moja poistka je vyššia o 30E ako kolegyňa, ktorá má tiež u vás to isté auto, len o pol roka neskôr. V čom je rozdiel?

Jozef Hrdý

Výška poistného je stanovená na základe mnohých vstupných údajov, typ vozidla a jeho technické parametre sú len časťou z nich.

Stella

Môže sa aj žena stať likvidátorom (likvidátorkou) poistných udalostí? 🙂

Jozef Hrdý

V našom tíme likvidácie poistných udalostí pracuje veľa kolegýň. Muži majú určite bližšie k technickej časti likvidácie, vybavenie škody však pozostáva aj z poistno-právnej stránky, kde ženské pohlavie prejavuje často väčšiu precíznosť a zmysel pre detail :-).

janka

vyuzili ste uz niekedy allianz asistencne sluzby? ak ano, boli ste s nimi spokojny?

Jozef Hrdý

Nie ja osobne, ale bol som spolujazdcom vo vozidle, ku ktorému bola privolaná asistenčná služba v súvislosti s nehodou vozidla vo výtlku na ceste koncom zimného obdobia minulý rok. Asistenčná pomoc fungovala rýchlo, korektne a veľmi ústretovo.

Veronika

Dobrý deň prajem pán Hrdý, napriek tomu, že nemám s poisťovňou Allianz práve dobré skúsenosti nie som negatívne zaujatá. Sama som koncom roku 2012 uzavrela životné poistenie, avšak rok 2013 nebol pre mňa taký „plodný“ ako predchádzajúci. Z tohto dôvodu som v júli 2013 navštívila priamo pobočku Allianzu, kde sa mi dostali len nepravdivé informácie o nemožnosti ukončenia zmluvy – písomný doklad o ukončení môjho poistenia teda neexistuje. Po pol ročnom doťahovaní s poisťovňou mi síce moju ústnu výpoveď akceptovali, napriek tomu, musím dnes splácať splátkový kalendár za obdobie trvania poistnej zmluvy, pretože lehoty ukončenia poistnej doby sú nepochopiteľne nastavené a výpoveď musíte podať aspoň 6 týždňov pred uplynutím poistného obdobia, čiže v čase, kedy sa Vám môže ešte finančne dariť. Zaujímalo by ma, prečo nie je možné vypovedať zmluvu okamžite? Ďakujem, s pozdravom Veronika

Jozef Hrdý

Šesť-týždňová výpovedná lehota je stanovená Občianskym zákonníkom, táto lehota teda nie je rozhodnutím poisťovne.

Bohuš

Dobry den, mozem sa opytat kolko rokov pracujete pre Allianz, neuvazovali ste niekedy nad zmenou zamestnavatela?

Jozef Hrdý

V apríli 2014 to bude 15 rokov, za takýto čas sa samozrejme objavia aj rôzne ponuky a príležitosti. Zatiaľ som ani jednu nevyhodnotil ako zaujímavejšiu a profesionálne príťažlivejšiu v porovnaní s mojou súčasnou prácou.

Lucia

Chcem sa opýtať na predné sklo, je to na porazenie, vymenili sme ho a o dva dni sme zaparkovali pred Tescom na parkovisku a keď sme sa vrátili bola tam dierka! Neuveriteľné, ako sa to môže stať na parkovisku? Som poistená, ale otázka je, či to mám niekde ohlásť, alebo stačí ísť do servisu a pokúsiť sa to zavariť alebo čo mám robiť!

Jozef Hrdý

Určite doporučujem v prvom kroku skontaktovať poisťovateľa – v súčasnosti stačí telefonicky. S pracovníkom poisťovne dohodnete ďalší postup a poradí Vám ako ďalej konať.

Kája

Ono to vyzerá dobre, ale skutočnosť vždy býva iná a nakoniec nám poisťovňa vždy niečo zoškrká a výsledok je vždy v neprospech klienta. Nemali by ste byť za tie prachy trochu veľkorysejší? Napr.ako v Nemecku?

Jozef Hrdý

Otázka smeruje pravdepodobne k informácii o neuplatňovaní „amortizácie“ (správnejšie „zhodnotenia“) v prípade odškodňovania škody na vozidla v prípade povinného zmluvného poistenia v Allianz – Slovenskej poisťovni. Skutočnosť je naozaj taká, že od 1.12.2013 v našej spoločnosti nie je pri odškodení škody na vozidle odpočítaná amortizácia. Zaplatíme teda v plnej výške primerané náklady na opravu – v cenách nových dielov, samozrejme aj v značkovom servise. Som presvedčený, že tento postup zo strany Allianz – Slovenskej poisťovne je veľmi ústretový a veľkorysý.

Karol

A čo ak haváriu spôsobí človek pod vplyvom alkoholu, aj tak to funguje?

Jozef Hrdý

V prípade povinného zmluvného poistenia poisťovňa samozrejme odškodní poškodených aj v prípade ak vinník zapríčinil nehodu pod vplyvom alkoholu alebo inej návykovej látky. V súlade so zákonom vzniká ale dôvod a právo vymáhať plnenie vyplatené poisťovňou od nezodpovedného vodiča.

Oľga

Ak havarujem v zahraničí, ako to funguje?

Jozef Hrdý

Asistenčné služby spojené s poistením má klient k dispozícii aj v zahraničí. Rozsah týchto služieb je uvedený v podmienkach asistencie – môže byť rôzny podľa typu zmluvy. Potrebné je preto aj v prípade nehody v zahraničí kontaktovať asistenčnú spoločnosť a po odtiahnutí vozidla a zabezpečení najurgentnejších úkonov po nehode, skontaktovať poisťovateľa a dohodnúť ďalší postup.

Helena

Platí táto služba aj pre klientov PZP?

Jozef Hrdý

Rozsah asistenčných služieb, podľa dojednania – je uvedená v poistnej zmluve a môže sa odlišovať podľa typu zmluvy. Tieto služby sú k dispozícii aj k povinnému zmluvnému poisteniu. Bezplatná infolinka je k dostupná nonstop všetkým naším klientom.

Peter

Platí to aj k už uzavretým zmluvám automaticky, alebo terba niečo podpísať v poisťovni?

Jozef Hrdý

Doporučujem skontrolovať si obsah Vašej poistnej zmluvy, či a v akom rozsahu boli asistenčné služby dojednané, resp. navštíviť niektoré z našich pracovísk alebo nášho obchodného zástupcu.

Marek

Konečne bude pokoj s dokazovaním, čo ma stála oprava. Dúfam že to vzájomne odkomunikujete so servisom:

Jozef Hrdý

Náklady na opravu samozrejme musia súvisieť so vzniknutým poškodením. Ak je náklad na opravu primeraný poškodeniu a nejedná sa o totálnu škodu (situáciu, kedy náklady na opravu už presahujú hodnotu vozidla bezprostredne pred vznikom škody) uhradíme poškodenému tieto náklady v plnej výške. Ak sa jedná servis zazmluvnený poisťovňou a okolnosti dopravnej nehody sú jasné – úhrada môže byť realizovaná aj priamo na účet servisu. Poškodený teda nemusí na opravu – ani dočasne – použiť vlastné prostriedky. Nezáleží ani na tom, či sa jedná o značkový alebo neznačkový servis. To je na rozhodnutí klienta.

Peter, Bratislava

Želám pekný deň…aký je váš názor na ten, čo panuje všeobecne u obyčajných ľuíd, že poisťovne hľadajú skor dôvody ako nepreplatiť poistné udalosti, alebo vyplatiť poškodenému čo najmenej, než by naozaj pomohli? Možno preto aj pramení nedôvera u ľudí a poistky radšej neplatia…

Jozef Hrdý

Princípom, povinnosťou, ale aj snahou likvidácie v našej spoločnosti je naozaj do poslednej bodky splniť a dodržať to, k čomu sme sa zaviazali pri uzatvorení poistnej zmluvy. Najväčšou investíciou do budúcnosti v našom type podnikania je pre nás dôvera klienta, ktorú nemôžeme sklamať, ak tu chceme byť aj o rok, o dva, o desať. Poistná zmluva je zmluvou dvoch strán a pre obe strany definuje práva aj povinnosti.

Naďa

Rada by som vedela, ako to v skutočnosti prebieha…po havárií mám zavolať poisťovňu a ona sa o všetko postará?

Jozef Hrdý

Dôležité je po vzniku poistnej udalosti – napr. havárie, čo najskôr kontaktovať poisťovňu. S pracovníkom poisťovne dohodnete ďalší postup, poskytne Vám informácie o ďalšom postupe, doporučí servis, dohodne s Vami obhliadku vozidla. Ak využijete služby zmluvného servisu poisťovne – stačí spravidla vozidlo odovzdať tam a všetko ostatné je už na komunikácii medzi nami a servisom, až po úhradu nákladov na opravu priamo na účet servisu.

Anina

To znamená, že keď mám haváriu už neplatím opravu v servise?

Jozef Hrdý

V prípade riešenia poistnej udalosti z havarijného poistenia, ak klient využije služby niektorého zo siete našich zmluvných servisov, plnenie uhradíme formou krycieho listu priamo na účet opravcu. Klient teda uhrádza len dojednanú spoluúčasť, prípade DPH – v prípade platcu.

Ingrid

Predpokladám, že sato týka len havarijnej poistky, chápem, ale tie sú naozaj drahé, ako sa vlastne takáto poistka vypočítava? Samozrejme asi nadobúdacia cena auta a ešte? Chcela by som mať predstavu za čo platíme.

Jozef Hrdý

Cena poistného je principiálne ocenením rizika, ktoré na seba poisťovateľ preberá. To je ovplyvnené viacerými faktormi, z ktorých najvýznamnejšími sú hodnota poisteného predmetu – teda cena vozidla a rozsah krytia na aké si poistenie klient dojednáva. Podľa typu poistnej zmluvy si môže dojednať napríklad haváriu a živel, ale nemusí odcudzenie a pod. Na výšku poistného majú ďalej vplyv – výška spoluúčasti, územná platnosť poistenia atď..