Francúzsky výrobca liekov vstupuje na trh s antigénovými testami určenými na samotestovanie

Farmaceutický priemysel predpokladá, že sa testovanie do veľkej miery presunie do domácností.

 

Slovensko sa oficiálne nachádza v tretej vlne a každodenné prírastky nových prípadov to potvrdzujú. 17. októbra bolo percento pozitívnych PCR testov na úrovni 19,75% z toho 28,85% u plne zaočkovaných osôb. So stúpajúcimi číslami sa mnohí Slováci opäť obracajú na testovacie odberové miesta. Farmaceutickí výrobcovia liekov poukazujú na fakt, že obyvateľstvo sa bude chcieť testovať častejšie, z pohodlia domova a to z rôznych dôvodov aj bez prítomných symptómov ochorenia.

K zhoršujúcich číslam sa pridružila chrípková sezóna, ktorá bude podľa odborníkov v tomto roku intenzívna. Pre bežného obyvateľa bude náročné rozoznať symptómy chrípky a symptómov SATS-CoV-2 infekcie1.

„Vnímame na trhu priestor pre spoľahlivé a rýchle SARS-CoV-2 antigénové testovanie v domácom prostredí. Predpokladáme, že veľká časť testovania sa presunie do domácností. Presnosť nami uvádzaného šetrného nazálneho AG testu je stanovená na úrovni 98,8% a citlivosť na úrovni 97,1%. Jeho veľkou výhodou je, že výter sa robí maximálne do hĺbky 2,5 cm od okraja nosnej dierky a manipulácia je vcelku jednoduchá,“ uvádza produkt Peter Húževka, konateľ spoločnosti BOIRON SK.

Spoločnosť BOIRON vychádza, pri uvádzaní výrobku na trh, zo spotrebiteľského prieskumu, ktorý bol realizovaný vo Francúzsku a ktorý zisťoval, aká je motivácia rodín a domácnosti k tomu, aby sa samotestovali v domácom prostredí. „Predpokladáme, že motivácie k antigénovému testovaniu v domácom prostredí budú u slovenských spotrebiteľov podobné,“ približuje konateľ Peter Húževka.

Dôvody k samotestovaniu antigénovým testom sú zoradené od najčastejšie uvádzaných, s tým že respondenti mohli označiť viacero možností:

  • Osobné dôvody (uistiť seba alebo svojich blízkych po kontakte s pozitívnym známym) – uviedlo 42% respondentov
  • Zdravotné dôvody (po kontakte s pozitívnym známym alebo v prípade pociťovaných príznakov ochorenia) – uviedlo 38% respondentov
  • Po stretnutí s blízkymi / priateľmi / rodinou – uviedlo 27% respondentov
  • Voľnočasové dôvody (koncert, reštaurácia…atď.) – uviedlo 26% respondentov
  • Profesionálne dôvody (práca, seminár, stretnutie s klientom… atď.) – uviedlo 19% respondentov

Výrobné spoločnosti vidia priestor na samotestovanie aj kvôli situácii v slovenskom školstve. Rodič dieťaťa s príznakmi sa chce v školskom roku uistiť, či jeho dieťa nie je šíriteľom nebezpečného vírusu pri prejavoch ochorenia dýchacích ciest.

„Kvalitný, spoľahlivý a v Európskej únii certifikovaný antigénový test určený na samotestovanie, ktorý uvádzame na slovenský trh, bude cenovo atraktívny v porovnaní s cenou testovania na odberových miestach, ale aj v porovnaní so samotestami, ktoré už sú na trhu v lekárňach disponibilné,“ približuje spoločnosť BOIRON SK.

Antigénové testy určené na domáce použitie obsahujú presný návod na jednoduché použitie a toho, ako zlikvidovať biologický materiál, ktorý by mal spotrebiteľ po správnosti odovzdať späť do lekárne v na to určenom obale (súčasť výrobku).

  1. https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/604134-hrozi-mix-korony-a-chripky-nevieme-ich-rozotnat-protichripkova-imunita-sa-vytratila/