Fotograf Goran Tačevski a NESCAFÉ® Dolce Gusto® spojili krásu čiernobielej fotografie s jedinečným umením espresso kávy

NESCAFÉ® Dolce Gusto® predstavuje inšpiratívne spojenie moderného umenia a espresso kávy. NESCAFÉ® Dolce Gusto® spúšťa online fotografickú súťaž pre všetkých milovníkov čiernobielych fotografií a kávy. Patrónom projektu a porotcom súťaže sa stal uznávaný módny fotograf, niekoľkonásobný držiteľ cien z festivalu v Cannes, Goran Tačevski. Sám Goran Tačevski podporí projekt ikonickými čiernobielymi fotografiami, ktoré budú inšpiráciou pre ostatných súťažiacich.

Víťazné fotografie budú následne vystavené v sieti multikín na Slovensku a v Českej republike. Autori víťazných fotografií sa môžu tešiť na osobné stretnutie s Goranom Tačevskim v jeho ateliéri. Na „Espressívnu“ fotosúťaž v polovici februára nadviaže pokračovanie súťaže s názvom Wall of Art.

NESCAFÉ® Dolce Gusto® kladie veľký dôraz na jedinečnosť, inovatívnosť, hravosť a intenzívne je spojené predovšetkým s moderným umením. Každoročne uvádza designové limitované edície, v rámci ktorých spolupracuje so svetovými ikonami naprieč umeleckými sférami. V minulosti to bola napríklad módna návrhárka Agatha Ruiz de la Prada, katalánsky módny návrhár Custo Dalmau či streetartovský umelec Billy the Artist.

V súčasnosti predstavuje NESCAFÉ® Dolce Gusto® na Slovensku a v Českej republike jedinečný projekt s názvom „Espressívna“ fotosúťaž. Ide o nadčasové umenie čiernobielej fotografie v spojení s čiernou kávou. Projekt odštartuje súťažnou aplikáciou na facebookovom profile NESCAFÉ® Dolce Gusto® (www.espressivni-soutez.cz). Súčasne odhalí Goran Tačevski, patrón a porotca súťaže, päť ikonických čiernobielych fotografií, ktoré sa stanú inšpiráciou pre ostatných súťažiacich. Hlavnou úlohou súťažiacich bude spojiť umenie čiernobielej fotografie s espressom a následne svoje fotografie nahrať pomocou facebookovej aplikácie. Súťaž potrvá do 30. 1. 2015. Goran Tačevski v spolupráci s ďalšími porotcami vyberie osem najkreatívnejších fotografií, ktoré budú vystavené od 12. 2. 2015 v sieti multikín Cinema City a Cinemax na Slovensku a Cinestar v Českej republike. Na Slovensku v Cinema City v Bratislave, Cinemax v Žiline, Košiciach a v Nitre. Autori víťazných fotografií sa môžu okrem vecných cien od NESCAFÉ® Dolce Gusto® tešiť na stretnutie s Goranom Tačevskim v jeho fotografickom ateliéri.

12. 2. 2015 zároveň odštartuje na facebookovom profile NESCAFÉ® Dolce Gusto® (www.facebook.com/dolcegustoczsk) pokračovanie súťaže s názvom Wall of Art. Na pomyselnej zahalenej „stene umenia“ budú súťažiaci postupne odhaľovať a hádať, aké súťažné snímky sa pod ukrytými políčkami skrývajú. Súťaž potrvá až do 30. 3. 2015.

Goran Tačevski o „Espressívnej“ fotosúťaži hovorí: „Je pre mňa veľkým potešením a Goran Tačevski _foto zároveň veľkou výzvou byť súčasťou tohto projektu. V zahraničí, napríklad vo Francúzsku, kde som dlhú dobu žil, sú takéto kreatívne koncepty bežné, v Českej a Slovenskej republike je projekt NESCAFÉ® Dolce Gusto® celkom ojedinelý. Ponúka veľký priestor pre umelecké vyjadrenie. V dnešnom konzumnom svete hrá dôležitú úlohu predovšetkým farebná, častokrát vyumelkovaná fotografia. Rýdzo „čisté“ umenie zahalené do závoja magickosti a intimity však predstavuje fotka čiernobiela. U nej je dôležité predovšetkým písanie svetlom a tieňom, teda pomer svetla a tieňa. Ten nám udáva pravú hĺbku fotografie. Mám skúsenosť, že amatérski fotografi sú v Českej republike a na Slovensku skutočne dobrí, preto sa veľmi teším na každú zaslanú fotku.“

Goran Tačevski zároveň povzbudzuje všetkých účastníkov súťaže: „Veľmi dôležité je zahodiť akékoľvek zábrany a nenechať sa pri fotografovaní ničím zväzovať. Nezáleží na technike, tá sa vždy doladí. Oveľa viac podstatnejší je autorský prístup k fotografii a spôsob „nazerania“ na dané modely a objekty. Podstatné je cítiť hĺbku samotnej fotografie. Každý človek individuálne cíti, keď nastane ten elektrizujúci okamih, kedy treba stlačiť spúšť. Ide o istú nedohovorenú myšlienku. Je na každom z nás, ako si fotografiu následne vyloží, ako ju pochopí. Fotka však sama o sebe musí hovoriť, musí na nás pôsobiť.“