Lifestyle

Čo jesť pred cvičením a po cvičení

Rozhodli ste sa trochu hýbať? To je fajn, možností vo fitnescentrách je neúrekom. Pohyb vás zbaví napätia a stresu, nabije novou energiou a dobrú náladu budete rozdávať. Nezabudnite však, že nestačí len cvičiť, treba upraviť aj stravu, aby ten-ktorý sval rástol či chudol a telo sa pekne formovalo.      

 

Pred cvičením
Cvičiť s plným žalúdkom je zlé. „Pred cvičením by ste nemali jesť ťažké jedlo najmenej dve hodiny, ale  netrénujte ani úplne vyhladnutí,“ radí nutričná poradkyňa  Oľga Červenková.  Jedlo, ktoré konzumujete pred cvičením, by malo mať vysoký podiel sacharidov a málo tukov. Vybrať si treba z ľahších jedál, vhodné sú najmä komplexné sacharidy uvoľňujúce energiu postupne. Výbornou voľbou je celozrnný slnečnicový alebo ražný chlieb s nátierkou z cottage cheese, kúsok ovocia či zeleniny. „Ak sa chystáte do fitka hneď po práci, doprajte si na olovrant krajec celozrnného chleba s plátkom hydinovej šunky a s trochou zeleniny. Primerane zasýti, ale nezaťaží žalúdok pred cvičením,“ dodáva O. Červenková.  Počas cvičenia by ste mali mať pri sebe fľašku s vodou „bez bubliniek“ a pravidelne dopĺňať tekutiny.

Potraviny vhodné pred cvičením: celozrnný chlieb, cottage cheese, cereálie, džem, ovocný jogurt s vločkami, ryžová kaša s hrozienkami, puding, ovocie, pohár šťavy z čerstvého ovocia, ovocný čaj.

Po cvičení:
Po cvičení telo potrebuje doplniť energiu, ale jedzte až o hodinu.  Dovtedy doplňte tekutiny obohatené minerálmi. Až potom si doprajte jedlo bohaté na bielkoviny a vlákninu – napríklad pečené kura so zeleninou alebo zeleninový šalát s kúskami vareného či pečeného kuracieho mäsa a s krutónmi z celozrnného chleba.

Potraviny vhodné po cvičení: hydinové mäso, radšej v kombinácii  so zeleninou než s bežnou prílohou,  hydinová šunka, ryby, grilovaná zelenina, ryža, tvaroh, strukoviny, syr s nízkym obsahom tuku, cottage cheese.

Ponúkame možnosti, aby sa vám ľahšie začínalo!

Chlieb s nátierkou z cottage cheese– pred cvičením   

Suroviny: Celozrnný  chlieb ražný, 250 g  cottage cheese, 100 g kuracej šunky, 5 lyžíc sterilizovanej kukurice, kúsky cherry paradajok, červená paprika a lístky bazalky na ozdobenie.

Postup:Syrovú nátierku si pripravíme z cottage cheese, nakrájaných cherry paradajok, sterilizovanej kukurice a nadrobno nakrájanej kuracej šunky.  Zmiešame, natrieme na plátky chleba a ozdobíme červenou paprikou a lístkom bazalky.

 

Svieži šalát s kuracím mäsom – po cvičení

Suroviny: 2 krajce viaczrnného chleba , maslo, cherry paradajky, 100 g  opečených kuracích pŕs alebo vykostených kuracích stehien, hlávkový šalát, čakanka, pažítka, 1/2 menšej cibule, 1 lyžica vínneho octu, olivový olej, čierne olivy, lístky čerstvej bazalky, soľ, mleté čierne korenie.

Postup: Šalát a čakanku natrháme, cherry paradajky a cibuľu nakrájame. Zmiešame olivový olej, ocot, soľ a korenie a zalejeme šalát. Pridáme kúsky kuracieho mäsa, čierne olivy a bazalku a pažítku. Nakoniec posypeme krutónmi z chleba opraženého na masle.

Zdroj: Eva F.

To Top