Byť influencerkou je životným štýlom, koníčkom, pre niektoré aj prácou

Zdroj obrázka : Dragana Gordic / Shutterstock.com

Donedávna celkom neznámy pojem sa spája s modernými trendmi a sociálnymi sieťami. Práve viditeľnosť obsahu, jeho viralita a prepojiteľnosť so svetom, podmienili vznik trendov na strane tvorcov obsahu. Ľudská kreativita, improvizácia, ale aj celé organizované tímy ľudí dokázali ovládnuť online priestor a stali sa influencermi. Ich názov vychádza z reálneho vplyvu smerom k verejnosti. Čím úspešnejší a sledovanejší influencer je, tým väčší vplyv na svojich odberateľov a podporovateľov môže mať. Niet divu, že sa medzi youtubermi a influencermi objavujú jednotlivci, pre ktorých sa stali sociálne siete Facebook, Instagram, Tik Tok a ďalšie hlavným zdrojom príjmu.  

 

Vplávať do vôd sociálnych sietí môže ktokoľvek

Stať sa influencerkou môže ktokoľvek, ale stať sa aj úspešným a sledovaným si vyžaduje rôzne typy investícií. Vo výraznej miere tej časovej. Potrebný je originálny obsah, alebo len tie správne „kuny, ktoré budete hľadať v lesoch Chorvátska“. Kým v niektorých prípadoch k úspechu a viditeľnosti známej internetovej osoby dopomohli nepredvídané okolnosti či vzťahy, väčšina z influencerov svoju fanúšikovskú základňu buduje dlhodobo.

Prirodzení odberatelia a záujemcovia o jeho obsah sa zväčša názorovo, alebo štýlom stotožňujú. Stávajú sa vzorom, zdrojom inšpirácie, ako aj zdrojom ďalších informácií zo záujmovej oblasti. Nakúpení fanúšikovia nie sú ani dobrou reklamou, no neprinášajú ani potrebnú prirodzenú viralitu, čiže zdieľanie, lajkovanie a komentovanie vašich príspevkov.

Nemálo tých, ktorí sa púšťajú do vlastného obsahu, môžu byť sklamaní počiatočným neúspechom. Dá sa však povedať, že tí úspešní, ktorí začínali od nuly, sú úspešní práve preto, že sa počiatočným úspechom nenechali odradiť. Chybou je investovať do modernej techniky, kvalitnej kamery, mobilu a príslušenstva nemalé peniaze a očakávať, že práve od toho závisí úspech. Vo väčšine prípadov práve kvalitná technika prišla až po úspechu a prvých zárobkoch.

Na začiatok preto influencerom postačí smartfón a držiak na mobil. Samotný smartfón síce postačí na natáčanie videí, avšak použitie držiaka prináša mnohé ďalšie možnosti použitia. Autor obsahu má na výber, či sa pri natáčaní bude pohybovať a mobil držať v ruke. To však môže bez držiaka vo výsledku priniesť zhoršenú kvalitu videa. Držiak pomôže stabilizovať obraz a umožní zachytenie širšieho záberu, preto patrí medzi výbavu, ktorá by influencerom nemala chýbať. Rovnaké uplatnenie totiž nájde aj pri natáčaní statických videí, pri ktorých nie je nutné, aby sa autor pohyboval.

Zdroj obrázka: BublikHaus / Shutterstock.com

Byť influencerkou môže byť aj výnosné

Slovenský trh sa zdá byť priveľmi malý, a predsa môže byť pohľad do online marketingu a prostredia influencerov zaujímavý aj pre samotných inzerentov. Čiže firmy a organizácie, ktoré sú ochotné zaplatiť za to, že sú videné tam, kde bude ich produkt a značka vidieť. Vplyv influencerov a dosah nimi uvádzaných informácií sú totiž cenným marketingovým nástrojom, ktoré niektoré spoločnosti cielene vyhľadávajú. Niet divu, že úspešné influencerky postupne začínajú s vlastnými značkami, čo len znásobuje v prípade úspešnosti zisky.

Bežnou súčasťou sociálnych sietí a aj toho najmladšieho influencera je budovanie fanúšikovskej základne, ktorá je základným ukazovateľom možného úspechu. Neraz vidíme zľavové kupóny, ktoré influenceri ponúkajú vo svojich príspevkoch. Sú totiž ďalším nástrojom, ako zmerať úspešnosť ich príspevkov a predajca podľa počtu využití dokáže lepšie vyhodnotiť úspešnosť spolupráce a odmenu pre influencera. Hoci je pravdou, že úspešný profil na sociálnej sieti môže byť pre mnohé osobnosti živobytím, väčšina z ľudí na Instagrame zdieľa svoje skúsenosti so službami, výrobkami, knihami a filmami často dobrovoľne, prípadne za drobnú odmenu, zľavu či protislužbu.

Influencerkou je dnes nejedna herečka, speváčka, modelka, či ďalšie osobnosti. Kozmetiku aj vlastné značky propagujú aj hviezdy najznámejších mien ako hviezda Hier o Tróny Emily Clarke, speváčky Rihanna, Selena Gomez, Ariana Grande, ale aj čerstvo plnoletá hviezda Stranger Things herečka Millie Bobby Brown.

Ak sa aj vy chcete vydať na životnú dráhu influencerky, smelo do toho. Sústreďte sa na tému, čo vás baví a o ktorej viete, že k nej máte čo povedať. Pripravte si kvalitný smartfón a spoľahlivý držiak, ktoré nájdete napríklad na Mobilonline.sk. A zvyšok už je len na vás!

Zdroj obrázka 1: BublikHaus / Shutterstock.com
Zdroj obrázka 2: Dragana Gordic / Shutterstock.com