Ako si obnoviť potrebnú energiu?

Asi to pozná každá – unavená ráno, unavená cez deň a unavená ešte aj večer. Chýba vám dávka energie, po ktorej vaše telo a duša túži. Kde a ako ju nabrať? Poskytneme vám niekoľko rád, ako načerpať stratenú energiu.

 

Dávka kofeínu 
Skúste to so silnou dávkou kofeínu, ktorá zvýši energiu, doprajte si kávu najlepšie v spoločnosti dobrej priateľky, aby ste si ju vychutnali pri preberaní tých najzaujímavejších noviniek. Na energiu pomôžu aj bylinné čaje. Pite viac vody. Správny pitný režim vás chráni pred dehydratáciou, čistí telo, dodáva vlahu bunkám.

Pravidelné cvičenie
Pomôže vašej kondícii, a zároveň nadobudnete potrebnú energiu. Nemusíte utekať hneď do posilňovne, stačí, ak začnete chodiť po schodoch a načas zabudnite na výťah. Ak sa dá, vymeňte auto za vlastné nohy a prejdite sa. Po práci si doprajte čas na menšiu prechádzku, všetky povinnosti nechajte nachvíľu bokom a sústreďte sa na príjemné myšlienky.

 

Esenciálne oleje
Ak máte doma vaňu, tak si do horúceho kúpeľa nalejte revitalizujúce esenciálne oleje. Vrátia energiu najmä vašim unaveným nohám. Na osvieženie unavených nôh vám pomôže aj ich sprcha studenou vodou od členka po kolená. Ak si ich osprchujete ráno, získate energiu počas dňa.

 

Efektívne zdriemnutie
Pomôže aj to. Posaďte sa, alebo si ľahnite a zavrite oči. Unášajte sa vo svete svojich snov, no skúste nezaspať na viac ako 10 – 20 minút. Takto sa ospalá nezobudíte. Výskumníčka Sara Madnick sledovala skupinu ľudí, ktorí si dopriali krátke zdriemnutie a porovnaním so skupinou ľudí, ktorí takto neurobili, zistila, že krátke zdriemnutie nie je len silne regeneračné, ale vedie aj k výrazne vyššiemu výkonu v kognitívnych úlohách počas nasledujúcich niekoľko hodín.

 

Tanec
Ak túžite po energii, ktorá vám chýba, nezabudnite aj na obľúbenú tanečnú hudbu a zatancujte si. Unášajte sa vo víre hudby a zabudnite na každodenné starosti. Dobrá nálada bude zaručená.

Pomôže aj detoxikácia. Odoprite telu na krátky čas príjem potravín, zregenerujte vaše telo. Skúste popíjať na dva dni ovocné a zeleninové šťavy, vodu a čaj.

Pomôže aj relax a dostatok spánku. Venujte sa svojim záľubám, tie sú najlepšie na psychohygienu. Energia sa vám vráti a vy zabudnete na starosti a únava sa hneď vytratí. Dostatočný spánok je veľmi potrebný. V skutočnosti už aj malý nedostatok spánku výrazne podkopáva našu schopnosť sústredenia, analytického myslenia a tvorivosti.

Šírte okolo seba pozitívnu energiu a stretávajte sa s ľuďmi s pozitívnym myslením a dobrou náladou. Budete sa cítiť oveľa lepšie.

Autor: INA
Zdroje:http://braun.braun.com/sk/;
Foto: http://bloomingtonthyroidproblemsandhealth.com