Prezident Kiska prijal autorov kampane PRIJATEĽNÍ.SK

Prijatie u prezidenta Kisku

Občianske združenie Divé maky, ktoré sa už 13 rokov venuje výchove mladej rómskej generácie, búra svojou kampaňou PRIJATEĽNÍ.sk predsudky a upozorňuje na diskrimináciu Rómov na pracovnom trhu. Kampaň, ktorej cieľom je zvýšiť zamestnanosť rómskej menšiny a motivovať slovenské firmy k rovnosti šancí, podporil aj prezident Andrej Kiska.

Podľa prieskumov majú Rómovia až o 50 % menšiu šancu, že im zamestnávateľ odpovie na ich životopis v porovnaní s nerómskymi uchádzačmi s rovnakými skúsenosťami a vzdelaním. Aj preto občianske združenie Divé maky realizuje kampaň Prijateľní.sk a vyzýva zamestnávateľov, aby dali Rómom šancu nájsť si prácu.

Prijatie u prezidenta SR_kampaň PRIJATELNI.sk

Kampaň odštartovalo video, ktoré verejnosť pozýva na „vybieľovaciu stránku“, kde si môžu Rómovia „vybieliť meno a fotografiu“, aby boli pre zamestnávateľa prijateľní a zvýšili šance na pozvanie na pohovor. Za kreatívnou ideou tejto kampane stojí reklamná agentúra Respect APP.

Na stretnutí v Prezidentskom paláci požiadali autori kampane hlavu štátu Andreja Kisku o podporu ich iniciatívy.

„Je pre nás nesmiernou cťou, že nás dnes prijal pán prezident Kiska. Venovali sme sa téme diskriminácie Rómov na trhu práce a predstavili sme myšlienky a ciele našej kampane. Teší nás, že aj na Slovensku sú ľudia, ktorí veria, že vzdelávaním a vytváraním príležitostí majú šancu nájsť si kvalitné zamestnanie aj Rómovia,“ hovorí Barbora Kohútiková z občianskeho združenia Divé maky.

Prijatie u prezidenta SR_kampaň PRIJATELNI.sk

Zamestnávatelia, ktorí sa stotožňujú s myšlienkou kampane a podporujú zamestnanosť Rómov, sa môžu pridať do zoznamu zodpovedných firiem na stránke www.prijatelni.sk. Kampaň ako prví aktívne podporili spoločnosti Amrop Slovakia, Kosit, Slovak Telekom, Pixel Federation a Tesco, ktorí Prezidentovi SR predstavili dlhoročné pozitívne skúsenosti, ktoré majú so zamestnávaním Rómov.

Zoznamom firiem, ktoré sa hlásia k myšlienkam rovnosti šancí na trhu práce chcú Divé maky ukázať, že na Slovensku existuje mnoho firiem, ktoré posudzujú uchádzačov o zamestnanie na základe ich vedomostí, zručností a kvalifikácie a nie na základe farby pleti či etnického pôvodu.

Zdroj: Petra Kollár Volfová