5 tipov ako nakupovať módu na internete

Súčasnosť je možno rýchla, možno poznačená technikou a internetom. Ale všetko so sebou prináša negatíva aj pozitíva. Tak si to predstavte. Namiesto toho, aby ste labzovali po vysvietených obchodných domoch plných ľudí a nie vždy pozitívne naladených predavačiek sa doma pohodlne usadíte na gauč. Do jednej ruky chytíte čas- alebo dva deci červeného a do druhej myšku. A nakupujete. Bez starostí a s radosťou. Ako na to? Ponúkame 5 tipov ako to zvládnuť na jednotku.

1. Odmerajte sa!

Znie to možno jednoducho, no absolútnym základom úspešného nákupu je poznať svoje miery. Len tak zistíte konfekčnú veľkosť, ktorá vám sadne ako uliata. Odmerajte si preto hrudník, pás, boky a v prípade potreby aj dĺžku ramien či nôh. Použite na to krajčírsky meter, pričom ideálne je dať sa zmerať odborníkovi, ktorému sa budú vaše miery merať jednoduchšie. Prípadne využite mamu, sestru alebo kamarátku. Aj potom však dávajte pozor, a to najmä pri zahraničných značkách. Konfekčné veľkosti môžu byť posunuté smerom hore či dole a dôležité je v takomto prípade aj porovnanie európskej a americkej konfekčnej tabuľky. Veľkosti sa totiž líšia. Špecifický je nákup topánok či spodnej bielizne, kde hrá typ a strih produktu veľmi dôležitú úlohu. Preto by ste mali zvážiť samy podľa seba, či je pre vašu postavu konkrétny vybraný strih vhodný. To však platí pri nákupe oblečenia všeobecne. Každá z nás už z vlastnej skúsenosti vieme, čo nám sedí najviac.

2. Vyskúšať a kúpiť

Pri nákupe okuliarov bez vyskúšania ideme totiž do rizika. Vyhnúť sa mu však môžeme tak, že si konkrétny typ alebo tvar okuliarov vyskúšame v kamennom obchode, a potom si ich už bez obáv kúpime online, kde väčšinou nájdeme rovnaký produkt za výhodnejšiu cenu. Ak by nám však okuliare aj tak nesedeli, dôležité je poznať podmienky vrátenia tovaru.

3. Tovar sa dá jednoducho vrátiť

Vieme, že práve vráteniu tovaru by sme sa najradšej vyhli a nikdy ho nemuseli absolvovať.

Nakupovanie však bude určite príjemnejšie, keď zistíme, že náš e-shop je orientovaný pro-zákaznícky a bez problémov nám v prípade potreby rýchlo vráti peniaze či tovar vymení. Každý obchodník má však svoje vlastné pravidlá, preto si ich prečítajte na každej stránke, z ktorej ste sa rozhodli nakúpiť. S tým súvisí aj dobré meno obchodu a jeho reputácia. Nakupujte radšej z e-shopu, ktorý vám odporučí niekto z vášho okolia alebo je vám značka dobre známa. Vždy si zistite aj možnosti platby, mnohé e-shopy za určitých podmienok ponúkajú aj dopravu zdarma. Pozrite si tiež dopredu podmienky vrátenia tovaru. „Podľa európskych nariadení je treba vrátiť tovar do 14 dní od doručenia. My sme proces vrátenia produktu zjednodušili a zákazníkovi stačí, keď na balíček s nevyhovujúcim produktom nalepí priložený štítok a vyberie si kuriérsku službu, je to jednoduché a bezproblémové“ dopĺňa Lucie Andrýsková.

4. Topánky cez internet? Dá sa to.

Kúpiť si topánky cez internet? Bez vyskúšania? Áno, aj to sa dá. Dôležité je zamerať sa nielen na veľkosť, ale aj na strih. A to, že to mnohé z nás zvládajú, potvrdzujú aj štatistiky. Nákup topánok sa drží na horných priečkach predaja tovaru cez internet.

5. Buďte pripravená na skutočný produkt

Po zmeraní, výbere dobrého eshopu a objednaní krásnych nových šiat či topánok nám už zostáva len chvíľu počkať a tešiť sa na balíček s prekvapením. Radosť môžeme mať aj zo skracujúcej sa doby doručenia. „Kým v roku 2010 bol čas doručenia do 30 dní, v septembri roku 2014 to bolo 5 dní,“ popisuje zmeny trendov Lucie Andrýsková. Netreba zabúdať na to, že prostredníctvom internetu nakupujeme vo virtuálnej predajni, čo znamená, že spoliehať sa môžeme len na fotku daného produktu. Našťastie súčasné e-shopy majú kvalitné fotky ponúkaného tovaru s možnosťou prezrieť si ho skutočné zblízka, niektoré dokonca ponúkajú aj videá. Vždy je však na mieste rátať s určitou odchýlkou, keďže farby na monitore predsa len vyzerajú trochu inak. V neposlednom rade si nezabudnite prečítať, z čoho je produkt vyrobený, aby ste poznali jeho materiál.

Zdroj:www.which.co.uk; www.which.co.uk, www.popsugar.com, www.huffingtonpost.com