Vyskúšajte tieto rady a z práce domov sa už nebudete ponáhľať

Mnohé z nás majú dobrú prácu, dokonca prácu svojich snov, a napriek tomu už večer vzdychajú, že do nej ráno musia ísť. Problém veľakrát nie je ani tak v práci, ako v pracovnom prostredí. Zmeňte ho! V práci v priemere strávime 11 rokov svojho života. Tak si ten dlhý čas čo najviac spríjemnite. Dá sa to. Veľké firmy na západe už dávno zaviedli herné miestnosti, v ktorých si môžu zamestnanci počas prestávky zahrať stolný tenis, playstation, alebo prečítať knihu zo zamestnaneckej knižnice. Tieto prvky, ktoré preukázateľne zvyšujú spokojnosť zamestnanca, pomaličky zavádzajú do pracovného života aj spoločnosti na Slovensku. Výskumy totiž dokázali, že spokojný zamestnanec, ktorý má priestor na hravosť, automaticky zapína svoju tvorivosť a je o 108 % výkonnejší ako ľudia, ktorí chodia do práce len pracovať, alebo si to tam odsedieť, bez šance na sebarealizáciu. Zmeňte svoje myslenie. Ľahko sa to hovorí, ťažšie robí, ale nepozerajte sa na prácu ako na nutné zlo, ktoré musíte absolvovať, aby ste zaplatili hypotéku, šeky, poistku. Pozerajte sa na ňu ako na cestu k príjemným veciam. Vďaka tomu, že pracujete, môžete ísť cez víkend lyžovať, v lete na dovolenku, večer môžete vziať rodinu na večeru do reštaurácie a podobne. Keď prácu začnete brať ako prostriedok ku všetkým vašim pôžitkom, hneď ju budete mať radšej. Minimalizujte negatíva, vyzdvihujte pozitíva. V jednej personálnej agentúre si už dávnejšie vytvorili nástenku šťastia. Každé ráno na ňu niekto z kolegov napíše motivačný alebo vtipný výrok, v priebehu dňa na ňu ktokoľvek môže dopísať, čo sa mu počas dňa podarilo, čo zvládli ako tím. Zistili, že nie len na zamestnancov, ale aj na návštevy má úžasný vplyv. Každému, kto sa pri nástenke zastavil sa po chvíľu rozžiaril úsmev na tvári. A to stačí! Aj malý úsmev dokáže veľké veci. Oslavujte v práci, radia psychológovia. Nemajú tým na mysli alkoholické orgie, skôr oslavu pri kole, tyčinkách, koláčiku či už pri príležitosti narodenín, menín, zásnub, svadby alebo akéhokoľvek úspechu, ktorý sa vám podarí dosiahnuť v súkromnom, či pracovnom živote. Tieto oslavy, zdieľanie radosti, úspechu niekoho zo zamestnancov zbližuje a kolektív utužuje. Prehlbuje sa tak rodinná atmosféra, vzťahy sú otvorenejšie a stabilnejšie. Kanceláriu zmeňte na galériu. Stačí zavesiť pár pekných obrazov, alebo zarámovaných obrázkov, ktoré nakreslili vaše deti. Na okno položte kvetiny, vyzvite kolegov, aby si každý z nich priniesol do práce aspoň jednu fotku osoby, ktorú chce mať stále pri sebe a svoje zasadačky premeňte na oddychové zóny, v ktorých bude dominovať pohoda. Stačí vymeniť nepohodlné stoličky, za štýlové kreslá – ušiaky, na stôl každé ráno položiť čerstvé rezané kvety, misu s ovocím a vaše mítingy budú mať hneď tvorivejšieho ducha. Urobte si z kancelárie „home office“, miesto, na ktorom sa budete cítiť skutočne ako doma.

Neveríte, že aj do práce sa môžete tešiť? Stačí zmeniť pár vecí, zblížiť sa s kolegami a myslieť pozitívne.

Mnohé z nás majú dobrú prácu, dokonca prácu svojich snov, a napriek tomu už večer vzdychajú, že do nej ráno musia ísť. Problém veľakrát nie je ani tak v práci, ako v pracovnom prostredí. Zmeňte ho! V práci v priemere strávime 11 rokov svojho života. Tak si ten dlhý čas čo najviac spríjemnite. Dá sa to.

Veľké firmy na západe už dávno zaviedli herné miestnosti, v ktorých si môžu zamestnanci počas prestávky zahrať stolný tenis, playstation, alebo prečítať knihu zo zamestnaneckej knižnice. Tieto prvky, ktoré preukázateľne zvyšujú spokojnosť zamestnanca, pomaličky zavádzajú do pracovného života aj spoločnosti na Slovensku. Výskumy totiž dokázali, že spokojný zamestnanec, ktorý má priestor na hravosť, automaticky zapína svoju tvorivosť a je o 108 % výkonnejší ako ľudia, ktorí chodia do práce len pracovať, alebo si to tam odsedieť, bez šance na sebarealizáciu.

Zmeňte svoje myslenie. Ľahko sa to hovorí, ťažšie robí, ale nepozerajte sa na prácu ako na nutné zlo, ktoré musíte absolvovať, aby ste zaplatili hypotéku, šeky, poistku. Pozerajte sa na ňu ako na cestu k príjemným veciam. Vďaka tomu, že pracujete, môžete ísť cez víkend lyžovať, v lete na dovolenku, večer môžete vziať rodinu na večeru do reštaurácie a podobne. Keď prácu začnete brať ako prostriedok ku všetkým vašim pôžitkom, hneď ju budete mať radšej.

Minimalizujte negatíva, vyzdvihujte pozitíva. V jednej personálnej agentúre si už dávnejšie vytvorili nástenku šťastia. Každé ráno na ňu niekto z kolegov napíše motivačný alebo vtipný výrok, v priebehu dňa na ňu ktokoľvek môže dopísať, čo sa mu počas dňa podarilo, čo zvládli ako tím. Zistili, že nie len na zamestnancov, ale aj na návštevy má úžasný vplyv. Každému, kto sa pri nástenke zastavil sa po chvíľu rozžiaril úsmev na tvári. A to stačí! Aj malý úsmev dokáže veľké veci.

Oslavujte v práci, radia psychológovia. Nemajú tým na mysli alkoholické orgie, skôr oslavu pri kole, tyčinkách, koláčiku či už pri príležitosti narodenín, menín, zásnub, svadby alebo akéhokoľvek úspechu, ktorý sa vám podarí dosiahnuť v súkromnom, či pracovnom živote. Tieto oslavy, zdieľanie radosti, úspechu niekoho zo zamestnancov zbližuje a kolektív utužuje. Prehlbuje sa tak rodinná atmosféra, vzťahy sú otvorenejšie a stabilnejšie.

Kanceláriu zmeňte na galériu. Stačí zavesiť pár pekných obrazov, alebo zarámovaných obrázkov, ktoré nakreslili vaše deti. Na okno položte kvetiny, vyzvite kolegov, aby si každý z nich priniesol do práce aspoň jednu fotku osoby, ktorú chce mať stále pri sebe a svoje zasadačky premeňte na oddychové zóny, v ktorých bude dominovať pohoda. Stačí vymeniť nepohodlné stoličky, za štýlové kreslá – ušiaky, na stôl každé ráno položiť čerstvé rezané kvety, misu s ovocím a vaše mítingy budú mať hneď tvorivejšieho ducha. Urobte si z kancelárie „home office“, miesto, na ktorom sa budete cítiť skutočne ako doma.

Autor: AlžbetaMnohé z nás majú dobrú prácu, dokonca prácu svojich snov, a napriek tomu už večer vzdychajú, že do nej ráno musia ísť. Problém veľakrát nie je ani tak v práci, ako v pracovnom prostredí. Zmeňte ho! V práci v priemere strávime 11 rokov svojho života. Tak si ten dlhý čas čo najviac spríjemnite. Dá sa to.  Veľké firmy na západe už dávno zaviedli herné miestnosti, v ktorých si môžu zamestnanci počas prestávky zahrať stolný tenis, playstation, alebo prečítať knihu zo zamestnaneckej knižnice. Tieto prvky, ktoré preukázateľne zvyšujú spokojnosť zamestnanca, pomaličky zavádzajú do pracovného života aj spoločnosti na Slovensku. Výskumy totiž dokázali, že spokojný zamestnanec, ktorý má priestor na hravosť, automaticky zapína svoju tvorivosť a je o 108 % výkonnejší ako ľudia, ktorí chodia do práce len pracovať, alebo si to tam odsedieť, bez šance na sebarealizáciu. Zmeňte svoje myslenie. Ľahko sa to hovorí, ťažšie robí, ale nepozerajte sa na prácu ako na nutné zlo, ktoré musíte absolvovať, aby ste zaplatili hypotéku, šeky, poistku. Pozerajte sa na ňu ako na cestu k príjemným veciam. Vďaka tomu, že pracujete, môžete ísť cez víkend lyžovať, v lete na dovolenku, večer môžete vziať rodinu na večeru do reštaurácie a podobne. Keď prácu začnete brať ako prostriedok ku všetkým vašim pôžitkom, hneď ju budete mať radšej. Minimalizujte negatíva, vyzdvihujte pozitíva. V jednej personálnej agentúre si už dávnejšie vytvorili nástenku šťastia. Každé ráno na ňu niekto z kolegov napíše motivačný alebo vtipný výrok, v priebehu dňa na ňu ktokoľvek môže dopísať, čo sa mu počas dňa podarilo, čo zvládli ako tím. Zistili, že nie len na zamestnancov, ale aj na návštevy má úžasný vplyv. Každému, kto sa pri nástenke zastavil sa po chvíľu rozžiaril úsmev na tvári. A to stačí! Aj malý úsmev dokáže veľké veci. Oslavujte v práci, radia psychológovia. Nemajú tým na mysli alkoholické orgie, skôr oslavu pri kole, tyčinkách, koláčiku či už pri príležitosti narodenín, menín, zásnub, svadby alebo akéhokoľvek úspechu, ktorý sa vám podarí dosiahnuť v súkromnom, či pracovnom živote. Tieto oslavy, zdieľanie radosti, úspechu niekoho zo zamestnancov zbližuje a kolektív utužuje. Prehlbuje sa tak rodinná atmosféra, vzťahy sú otvorenejšie a stabilnejšie. Kanceláriu zmeňte na galériu. Stačí zavesiť pár pekných obrazov, alebo zarámovaných obrázkov, ktoré nakreslili vaše deti. Na okno položte kvetiny, vyzvite kolegov, aby si každý z nich priniesol do práce aspoň jednu fotku osoby, ktorú chce mať stále pri sebe a svoje zasadačky premeňte na oddychové zóny, v ktorých bude dominovať pohoda. Stačí vymeniť nepohodlné stoličky, za štýlové kreslá – ušiaky, na stôl každé ráno položiť čerstvé rezané kvety, misu s ovocím a vaše mítingy budú mať hneď tvorivejšieho ducha. Urobte si z kancelárie „home office“, miesto, na ktorom sa budete cítiť skutočne ako doma.