Tesco podporuje slovenských dodávateľov aj rozširovaním ponuky Perfectly Imperfect

Perfectly Imperfect, - Tesco

Zelenina či ovocie, pri ktorom sa možno zákazníci aj občas pousmejú nad netypickým tvarom či neštandardnou veľkosťou,  si získavajú  medzi Slovákmi čoraz viac fanúšikov. Dokonalo nedokonalé plodiny spĺňajú všetky kvalitatívne kritériá a sú dostupné v 121 predajniach Tesco na Slovensku za výhodnú cenu.

Sortiment Perfectly Imperfect bol uvedený  začiatkom minulého roka v strednej Európe s cieľom znižovať množstvo potravinových prebytkov.  Na Slovensku Tesco odvtedy predalo až 1,4 milióna kg tohto netypického ovocia a zeleniny.

„Pre veľký záujem sme sortiment ovocia i zeleniny s označením Perfectly Imperfect sezónne rozšírili o cuketu, papriku, uhorku, avokádo a limetky. Naši dodávatelia tak nemusia ovocie a zeleninu vyhadzovať pre estetické kritériá, napríklad zvláštny tvar či veľkosť, ktorá neovplyvňuje ich výživovú  hodnotu a ani chuť. Od minulého roka sme predali takmer 1,4 milióna kg  plodín Perfectly Imperfect,“ uviedla Lucia Poláčeková, PR manažérka spoločnosti Tesco na Slovensku.  

Približne 60 – 70 % v závislosti od sezónnej produkcie Perfectly Imperfect pochádza od slovenských dodávateľov. Napríklad pri zemiakoch z tohto radu je v regáloch Tesca až 100 % produkcie zo Slovenska a vyše tretina dokonale nedokonalej koreňovej zeleniny pochádza od slovenského dodávateľa Brop. Sezónnu cuketu zase dodáva slovenský Vitazel.

Najžiadanejšie Perfectly Imperfect ovocie a zelenina sú najmä zemiaky, mrkva a hrušky. Sortiment  Perfectly Imperfect pomáha nielen našim pestovateľom a dodávateľom, od ktorých prijmeme viac tovaru, ale aj našim zákazníkom, ktorí ovocie a zeleninu môžu získať za veľmi dostupné ceny,“  doplnila L. Poláčeková.

Aktuálne zákazníci Tesca nájdu v ponuke Perfectly Imperfect jablká, mrkvu, zemiaky, papriku, uhorku, cesnak, avokádo a limetky. Tesco má celoročne v ponuke 12 druhov sezónnych plodín, ktoré si získali veľkú priazeň zákazníkov.

Z údajov OSN vyplýva, že až jedna tretina svetovej produkcie potravín sa vyhodí. Podľa odhadov Európskej únie sa v rámci členských štátov v priebehu výrobného procesu vyhodí vyše deväť miliónov ton potravín. Tesco sa ako prvý reťazec rozhodlo pravidelne zverejňovať dáta o množstve potravinového odpadu. Spoločnosť sa zaviazala, že do roku 2020 budú všetky obchody v strednej Európe, vrátane Slovenska, odovzdávať nepredané potravinové prebytky vhodné na ľudskú konzumáciu potravinovým bankám  a charitatívnym  organizáciám.  Vo finančnom roku 2017/18 takto Tesco Slovensko darovalo až 577 ton potravín. Aj vďaka takmer každodennému darovaniu potravín ľuďom v núdzi, prípadne ako krmivo pre zvieratá sa Tescu na Slovensku podarilo medziročne znížiť množstvo potravinového odpadu až o pätinu.

Zdroj: Tesco