Štvrtý rok projektu podpory pre slovenských farmárov a potravinárov

TESCO farmári

Pod odbornou záštitou ministerky pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky Gabriely Matečnej a v spolupráci s Národným poľnohospodárskym a potravinárskym centrom bude v aktuálnom 4. ročníku program Farmársky grant zameraný na ďalší odborný rozvoj malých slovenských producentov s cieľom prispieť k tomu, aby sa mohli stať úspešným dodávateľom pre obchod. Nadácia Tesco aj tento rok podporí sumou 85 000 EUR slovenských farmárov a drobných výrobcov potravín.

Podpora slovenských farmárov a lokálnych výrobcov potravín je aj podľa ministerky pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Gabriely Matečnej kľúčová, pretože prináša viaceré benefity pre krajinu súčasne. „Podpora domácich farmárov a lokálnych potravín prináša pozitíva vo viacerých smeroch. Pomáhame tým zvyšovať  zamestnanosť v regiónoch, staráme sa o krajinu a najmä lokálne potraviny sú čerstvejšie ako tie, ktoré musia cestovať z druhého konca sveta,“ uviedla ministerka Gabriela Matečná.

Po troch úspešných ročníkoch, v ktorých si slovenskí farmári prehlbovali vedomosti v oblastiach hygieny, bezpečnosti, kvality, technologických procesov a nových podnikateľských zručností, prichádza aj tento rok  projekt farmárskeho grantu Nadácie Tesco. Tohtoročný projekt bude zameraný najmä na ďalší odborný rozvoj malých slovenských producentov s cieľom prispieť k tomu, aby sa mohli stať úspešnými dodávateľmi pre obchod. V rámci série teoretických aj praktických vzdelávacích aktivít sa výrobcovia dozvedia viac o možnostiach spolupráce, ale aj o požiadavkách na kvalitu a bezpečnosť potravín, ktoré sú na dodávateľa kladené zo strany obchodných sietí, či spôsoboch, ako budovať značku a marketing.

„Nadácia Tesco je dlhodobým a stabilným partnerom malých slovenských farmárov. Počas existencie grantu sme pomohli už 500 malým a rodinným farmárom či drobným výrobcom potravín. Pred štyrmi rokmi sme začali od základov s ich vzdelávaním o kvalite a bezpečnosti potravín, ako aj hygiene ich prevádzok, neskôr sme na týchto základoch stavali a učili ich ďalej, ako môžu vďaka rôznym moderným výrobným postupom začať vyrábať nové inovatívne produkty s vysokou pridanou hodnotou, s ktorými majú šancu uspieť na trhu medzi konkurenciu. Tento rok sme postúpili na ďalšiu dôležitú úroveň v našej dlhodobej podpore malých slovenských farmárov, keď ich vzdelávame, ako dostať svoje výrobky na pulty aj väčších obchodov“ povedala Zuzana Lošáková, správkyňa Nadácie Tesco.

Projekt celkovo podporuje rozvoj poľnohospodárstva a výrobu kvalitných produktov, čím napomáha vytvárať na slovenskom vidieku udržateľné pracovné miesta.

„Naším cieľom v tomto projekte je zlepšiť pripravenosť slovenských farmárov, producentov a spracovateľov potravín, pomôcť im stať sa úspešnými dodávateľmi pre obchod a osvojiť si vedomosti k tomu nevyhnutné,“ povedal o cieli projektu jeho hlavný realizátor, doc. Ing. Stanislav Šilhář, CSc., z Národného poľnohospodárskeho a potravinárskeho centra – Výskumného ústavu potravinárskeho.

Projekt je určený pre malé a stredné firmy, živnostníkov, samostatne hospodáriacich roľníkov, odbytové a kolektívne združenia so sídlom na Slovensku. Naopak, nie je určený pre veľké podniky alebo subjekty, ktoré sa venujú len obchodovaniu s potravinami či poľnohospodárskymi komoditami.

TESCO farmári