Poistenie a vybavenie škody pár klikmi

Digitálna komunikácia s klientom

Už viac ako rok a pol majú klienti Allianz – Slovenskej poisťovne možnosť hlásiť všetky poistné udalosti online.

Hlásenie poistných udalostí
Pár klikmi cez smartfón, tablet či počítač prostredníctvom webstránky www.allianzsp.sk je tak poistná udalosť okamžite nahlásená a poisťovňa ju môže začať riešiť. „Klienti si na online hlásenia postupne zvykajú a dnes nám už každá piata poistná udalosť prichádza v online podobe,“ konštatuje viceprezident rezortu prevádzky a informačných technológií Allianz – SP Viktor Cingel. Hoci počet online hlásení neustále narastá, najpreferovanejší pri hláseniach je aj naďalej papier, ktorým prichádza až 35 % hlásení a telefón, cez ktorý klienti nahlasujú 34 % škôd. „Online hlásenie klienti najviac uprednostňujú pri škodách v rámci povinného zmluvného poistenia vozidiel. Poistné udalosti v životnom poistení, ako úrazy či choroby, zas klienti najradšej hlásia papierovo, buď v pobočke alebo cez svojho obchodného agenta. Cez telefón zas prichádza najviac hlásení v rámci havarijného a cestovného poistenia,“ vysvetľuje V. Cingel.  „Systém online hlásení neustále zlepšujeme a dopĺňame na základe potrieb aj spätnej väzby od našich klientov,“  upresňuje riaditeľ odboru rozvoja informačných systémov  Allianz – SP Milan Belica. Po nahlásení škody dostane klient číslo registrovanej škody, vďaka ktorému môže kedykoľvek zistiť stav vybavovania svojej poistnej udalosti či informáciu o chýbajúcich dokladoch. Akékoľvek dokumenty ako naskenované faktúry a lekárske správy či fotografie môže klient zaslať prostredníctvom web formulára priamo k digitálnemu spisu škodovej udalosti, čím sa urýchľuje jej riešenie.

Digitálne služby klientom Allianz

Zmeny na poistných zmluvách či platba pár klikmi
Urobiť zmenu adresy, priezviska či akúkoľvek inú zmenu v poistnej zmluve je možné pár klikmi prostredníctvom interaktívneho web formulára. Klienti si môžu ďalšiu komunikáciu nastaviť vo forme mailovej (elektronickej) korešpondencie „Ide o bezplatnú službu, vďaka ktorej je klientom všetka korešpondencia k jeho poistným zmluvám a poistným udalostiam zasielaná mailom. Takýto ekologický spôsob komunikácie šetrí čas, peniaze a tiež životné prostredie,“ vysvetľuje M. Belica.

Zaplatiť poistné online môžu klienti poisťovne prostredníctvom internetbankingu vybraných bánk, Pay by Square a aj inkasom z účtu, ktoré je možné zriadiť na ktorejkoľvek pobočke poisťovne alebo u svojho finančného agenta.

Meteo výstraha
Začiatkom tohto roka spustila Allianz – SP novinku, a to METEO výstrahu formou SMS správ.  Pre každý typ meteorologickej výstrahy 3. stupňa ako krupobitie, víchrica či búrka, zašle Allianz – SP vybraným klientom varovnú SMS správu o blížiacom sa prírodnom živle. Allianz – SP na projekte spolupracuje so Slovenským hydrometeorologickým ústavom (SHMÚ). Na  základe dodaných dát vytvorili špecialisti poisťovne algoritmus, ktorý vyhodnotí typ a stupeň výstrahy a vyberie z databázy klientov, ktorí majú v Allianz – SP majetkové poistenie, napríklad poistenie domu či inej budovy alebo majú havarijné poistenie vozidla a pre ktorých je informácia o výstrahe relevantná a zašle im SMS varovania. „Pred nedávnou extrémnou víchricou, ktorá zasiahla Slovensko v poslednú októbrovú nedeľu, sme našim klientom poslali viac ako 40-tisíc varovných SMS správ. Od začiatku roka sme už takto klientom zaslali 160-tisíc varovných informácií. Touto výstrahou chceme prispieť k prevencii vzniku škôd a ochrane majetku našich klientov,“ hovorí V. Cingel.

Príklad varovnej SMS
„Vážený klient, v okrese Nitra sa v čase od 7. 7. 2017 16:00 do 7. 7. 2017 23:00 očakáva výskyt nebezpečného krupobitia. Allianz – SP. Zdroj: www.shmu.sk

Digitálna komunikácia s klientom
Allianz Konto
Komunikovať so svojou poisťovňou výlučne digitálne môžu klienti Allianz – SP vďaka Allianz kontu, ktoré je akýmsi osobným profilom v systéme poisťovne. Ten im zabezpečí prístup ku všetkým súčasným, ale i budúcim personalizovaným online službám poisťovne. Svoje osobné Allianz Konto si môžu klienti zriadiť na ktorejkoľvek pobočke alebo u obchodného zástupcu uzatvorením Dohody o elektronickej komunikácii a následnej aktivácii cez overovacie údaje.

Digitálna komunikácia s klientom

Allianz Club
V rámci Allianz Konta je jednou z prvých služieb digitálnej komunikácie s klientom  vernostný Allianz Club, ktorý Allianz – SP spustila v septembri 2017. Jeho členom chce priniesť nadštandardné benefity a odmeniť lojalitu svojich klientov. Členovia klubu získajú viaceré výhody v závislosti od úrovne členstva ako atraktívne zľavy na poistení, garanciu likvidácie poistnej udalosti do 5 dní (po dodaní všetkých potrebných dokumentov), prednostné vybavenie v pobočke či na Infolinke, ale aj uvítací bonus v podobe 25-percentnej zľavy na cestovné poistenie.

Členom Allianz Clubu sa môže stať klient, ale i osoba, ktorá nie je momentálne klientom Allianz – SP, a to prostredníctvom registrácie na webstránke klubu club.allianzsp.sk. Po registrácii prejde člen jednoduchou identifikáciou a systém mu v prípade klientov, podľa počtu jeho poistných zmlúv, pridelí bronzovú, striebornú alebo zlatú úroveň členstva a príslušnú sadu benefitov, ktoré môže využívať. Za necelé tri mesiace od štartu má klub už takmer 7500 členov.

Digitálny nákup poistenia
Poistka pár klikmi
Nákup poistenia na letisku pred odchodom na dovolenku z mobilu či tabletu, alebo zmluvné poistenie vozidla či poistenie domu či bytu z pohodlia vášho domova. Aj takýto komfort dnes ponúka možnosť uzatvorenia poistky cez internet. „V súčasnosti majú klienti možnosť uzavrieť si online cestovné poistenie, poistenie do hôr, povinné zmluvné poistenie vozidla, poistenie majetku a poistenie zodpovednosti zamestnanca za spôsobenú škodu. Jednoznačne najviac sa cez internet nakupuje cestovné poistenie – až 30 percent cestovných zmlúv je uzatvorených práve online,“ konštatuje M. Belica.

Poisťovací robot
V snahe o neustále zlepšovanie klientskych služieb spustila Allianz – SP toto leto ďalšiu technologickú novinku – prvého poisťovacieho robota na Slovensku. Ľuďom tak predstavuje umelú inteligenciu dneška, ktorá im nielen pomáha s uzatvorením poistenia, ale ich aj baví. Nový chat bot Boris Bedeker klientom interaktívnym spôsobom uzatvorí cestovné poistenie priamo cez Facebook Messenger (URL = m.me/borisbedeker). Záujemcom pomôže s poistením do celej Európy aj Turecka a ponúkne na výber z dvoch balíkov cestovného poistenia s liečebnými nákladmi s neobmedzeným krytím, vrátane akútneho zubného ošetrenia či prepravy a ubytovania v dôsledku hospitalizácie. V príjemnom neformálnom rozhovore mu zadáte všetky údaje potrebné na výpočet poistného a na stránku poisťovne vás presmeruje až vtedy, keď treba doplniť osobné údaje a poistenie zaplatiť. Tým sa však jeho úloha nekončí. Po uzatvorení zmluvy vám do Messengera pošle poistnú kartičku, ktorú tak máte vždy po ruke. „Od jeho spustenia si komunikáciu s poisťovacím chat botom Borisom Bedekerom vyskúšali stovky fanúšikov technologických vychytávok. Denne zaznamenávame v priemere 10 interakcií,“ približuje M. Belica.

Najbližšie digitálne plány
V najbližšom období plánuje Allianz – SP investovať do personalizácie služieb a ďalšieho zrýchľovania a zjednodušovania procesov. Personalizáciou služieb vďaka osobnému online kontu bude mať klient pohromade všetky poistné zmluvy, kompletný archív korešpondencie aj predvyplnené jednotlivé formuláre na základe doteraz poskytnutých údajov, čím mu ušetríme čas a sprehľadníme a zjednodušíme komunikáciu s poisťovňou. Plánujeme tiež čo najviac zautomatizovať registráciu hlásených škôd a skrátiť čas ich vybavenia. V oblasti nákupu cestovného poistenia cez internet chceme proces nákupu poistenia skrátiť na čo najmenej klikov,“ uzatvára V. Cingel.

Hlásenie poistných udalostí