Módny manažment a marketing v Bratislave

Vysoká škola módy MOD'SPE Paris

Osud módy leží v rukách tých, ktorí ňou žijú. Tých, ktorí chcú nazrieť do zákulisia módneho biznisu a dozvedieť sa viac než len to, aké trendy budú vládnuť nadchádzajúcu sezónu. Vysoká škola módy MOD’SPE Paris Central Europe, jediná svojho druhu v regióne strednej Európy, začína svoj prvý školský rok 2016/2017 v priestoroch na Hviezdoslavovom námestí č. 20 v Bratislave.

Materská škola si vybrala Bratislavu nie len kvôli svojej pozícii v strednej Európe, ale i vďaka atmosfére, ktorá panuje v hlavnom meste. „Som šťastná a zároveň hrdá, že práve Bratislava je miestom, kde bude MOD´SPE Paris Central Europe pôsobiť. Som presvedčená, že Bratislava má nielen unikátnu polohu v centre strednej Európy na to, aby prilákala anglicky hovoriacich študentov, ale aj dokonalú atmosféru, pozitívny a priateľský prístup k nim,“  hovoríJana Lalová, riaditeľka Mod’Spe Paris Central Europe.

Odborníci priamo z praxe
Svoju činnosť začala škola otvorením trojročného študijného odboru Produktový manažér pre módny marketing a dizajn. „Škola kopíruje Francúzsky systém, ktorý je v zásade európsky, takže akademický rok je rozdelený na zimný a letný semester. Väčšina vyučujúcich, čo pokrývajú odborné predmety je z Francúzska. Na všeobecné predmety ako grafický dizajn, všeobecná ekonómia, či história odievania máme slovenských učiteľov. Avšak všetci vyučujú v angličtine,“ objasnila Silvia Paveková, akademická riaditeľka Mod’Spe Paris CE,.

V prvom ročníku získajú študenti znalosti z kultúry módy a produktovej špecializácie (história módy, trendy v móde, úvod do fashion dizajnu a i.), ďalej z marketingu v móde (základy marketingu, prehľad e-commerce, ekonomické prostredie v módnom priemysle a i.), všeobecnej teórie (ekonómia, grafický dizajn, obchodná angličtina a i.) a nechýba ani prax. Druhý ročník už je venovaný aj predaju a distribúcii (prehľad distribučných kanálov, Brand Management a propagácia, kvantitatívne manažérske zručnosti a i.).

Prví študenti v zimnom semestripf__0298
Záujem o štúdium prejavili módne nadšenkyne a nadšenci, ktorí už majú maturitu ale aj vysokoškolské vzdelanie. Študenti vo veku 19 až 40 rokov sú prevažne zo Slovenska a Čiech, ale aj Nigérie, Cypru či Arabských Emirátov.Prejsť museli prijímacími skúškami, ktoré boli zároveň aj previerkou jazykových znalostí, osobnostného prejavu a všeobecného prehľadu.Úspešne prijatá je aj19-ročná Petra Špaková, ktorá získala trojročné štipendium na prestížnej módnej škole projektom „Paríž v Bratislave“. Svet módy ju veľmi láka, preto bola pre ňu prihláška na vysokú školu jasným rozhodnutím. „Prihlášku som sa rozhodla poslať z viacerých dôvodov. Prestížne umiestnenie školy, získanie francúzskeho diplomu, pracovné stáže, predchádzajúce úspechy jej absolventov a ich rýchle zamestnanie sa v najlepších módnych domoch. Navyše, je na medzinárodnej úrovni.“

Široké uplatnenie absolventov
V rámci odboru absolvujú študenti aj povinnú prax, na ktorej si vyberú, akým smerom sa chcú uberať. Odborná prax bude 2 až 4 mesiace v každom roku štúdia. „Predmety sú zmerané na módu a dizajn, no najväčší dôraz sa kladie na marketing a manažment. To je jej špecifikum. Študenti musia vedieť o svete módy čo najviac a počas praxe si vyskúšať, čo im najviac sedí,“ ozrejmila Silvia Paveková. Štúdium je jedinečné tým, že stavia na princípoch duálneho vzdelávania. „Znalosti z módneho biznisu si budú môcť študenti vyskúšať v módnych spoločnostiach zvučných mien z brandže, s ktorými škola úzsko spolupracuje,“ dodal Fabrice Raoul, kordinátor medzištátnych stáží, Mod´Spe Paris Central Europe.

„MOD´SPE Paris formuje talenty, profesionálov schopných zvládnuť marketingové a obchodné stratégie, nákup, komunikáciu v odvetví módy a dizajnu za pomoci profesionálov z praxe,“ dodáva na záver Daniel Wertel, riaditeľ MOD´SPE Paris a 1. viceprezident Francúzskej federácie dámskej konfekcie, zakladaťeľ Mod´Spe Paris.

Lektori pre 1. ročník štúdia

Kader BENNACER:Adidas Group, Global Senior Brand manager komunikácie.
ANTONELLA DE FAZIO:Dizajnérka spolupracujúca so značkami Levi’s Kids, Jacadi, La Halle a Ovale.
ALAIN BOGE:Profesor na IESEG School of Management v Lille, na University of Life Sciences na Ekonomickej fakulte v Prahe a na Fakulte managementu štúdií na univerzite v Dillí.
DIANA Lebel:Po 24 rokoch kariéry v C&A v Paríži a Düsseldorfe sa stala profesorkou na IAE Montpellier, Esmod, EDHEC / ENSAIT / Institut Français de la Mode.
AUDREY Kalba:Po kariére na Christian Dior Couture v súčasnosti vyučuje na Vysokej obchodnej škole ako INSEEC, Sup de Luxe, Université Paris Dauphine.
Laur MEYRIEUX:Pracuje ako kreatívny riaditeľ a dizajnér pre značky Agn?s B. Hermes, Pierre Herma Paríži, Vanessa Bruno.

———————————

O MOD’SPE Paris
Vysokú školu MOD’SPE Paris založili v roku 1993 odborníci z Francúzskej federácie dámskej konfekcie Prêt-à-Porter (ready-to-wear) a vládou podporovaná organizácia – Výbor pre rozvoj a podporu odievania Francúzskej republiky. Symbolizuje tradície, ktoré sú späté s Francúzskom ako kolískou módy a tiež dynamizmus. Štúdium stavia na duálnom vzdelávaní a prispôsobuje sa trendom, ktoré si vyžaduje módny priemysel a aj budúci zamestnávatelia študentov. Misia Mod´Spe Paris Central Europe je podporiť a rozšíriť rady profesionálov aj v Centrálne Európe. Rozvinúť  samotnú produkciu lokálnych spoločností a zdokonaliť ich marketing a management v rámci svetovej úrovni. www.modspeparisce.com