Dopravná nehoda – ako ju rýchlo a pohodlne vyriešiť?

Likvidácia poistných udalostí zapríčinených dopravnými nehodami je v Allianz – Slovenskej poisťovni rýchla, jednoduchá a férová. Aj vďaka neustálym inováciám je priemerný čas likvidácie poistnej udalosti v neživotnompoistení kratší ako 4 dni (po doručení potrebnej dokumentácie) a Allianz – SP je hodnotená klientmi ako najústretovejšia poisťovňa na slovenskom trhu.

Aby každá škoda bola vyriešená čo najrýchlejšie a najpohodlnejšie, pripravili sme niekoľko rád a tipov, ktoré motoristom zaručia bezproblémový proces likvidácie poistnej udalosti:

Pomoc v núdzovej situácii

Poznáte to, dopravná nehoda sa zväčša odohrá náhle a predstavuje stresovú situáciu. V prvom rade ju nutné chrániť zdravie seba a ostatných účastníkov dopravnej nehody, následne zabrániť ďalším škodám na majetku. Ak sa však máte na koho spoľahnúť, nemusíte krízové okamihy riešiť sami.

Allianz – Slovenská poisťovňa totiž ponúka bezplatné asistenčné služby 24 hodín denne, 365 dní v roku, a to nielen vtedy, keď vznikne nehoda, ale aj pre prípad poruchy a odcudzenia vozidla. Allianz Assistance zabezpečí príchod cestnej služby, opravu vozidla na mieste, prípadne odtiahnutie do opravovne, ubytovanie v núdzi, zorganizuje návrat do miesta bydliska či uschová nepojazdné vozidlo. Asistenčné služby je možné využívať na Slovensku a v krajinách Európy.

Od našich klientov:

„Chcela by som veľmi poďakovať pracovníkovi vašej asistencie. Počas spisovania priebehu nehody s políciou sa mi venoval a pomáhal nahlásiť dopravnú nehodu. Málokedy sa pri takýchto udalostiach venuje zákazníkom niekto s takýmto profesionálnym prístupom. Ďakujem!“ Romana

Vedeli ste, že ak nastanú v jednom poistnom období rôzne škody, je možné služby asistencie využiť opakovane bez obmedzenia? Navyše, pre klientov, ktorí majú uzatvorené PZP a aj havarijné poistenie, je možnosť spočítania limitov na asistenciu z oboch poistení.

Jednoduché hlásenie poistnej udalosti

Hlásenie škody v Allianz – Slovenskej poisťovni je možné niekoľkými spôsobmi. Klienti môžu nahlásiť poistnú udalosť telefonicky, prostredníctvom internetu, smartfónu alebo osobne na ktorejkoľvek pobočke a uplatniť si tak nárok na náhradu škody.

Ak máte smartfón, hlásenie poistnej udalosti vyriešite ľahko a rýchlo. Allianz – SPponúka svojim klientom bezplatnú mobilnú aplikáciu, ktorá umožňuje klientom zdokumentovať a nahlásiť dopravnú nehodu či inú škodu priamo na mieste. Cez aplikáciu si používateľ nastaví aktuálny dátum, pomocou GPS lokalizácie vyberie presné miesto nehody a prípadne dopravnú nehodu zdokumentuje príslušnými fotografiami.

Pre prípad, že smartfón nemáte, je tu pre vás infolinka, prostredníctvom ktorej je hlásenie poistných udalostí možné aj v noci, cez víkend či počas sviatkov. Bezplatná infolinka 0800 122 222 je vám k dispozícii nonstop bez akýchkoľvek obmedzení.

Vedeli ste, že mobilnú aplikáciu si stiahlo už viac ako 10-tisíc klientov? Okrem hlásenia poistných udalostí obsahuje aj funkciu pomocníka, ktorý klientom poradí čo robiť v prípade dopravnej nehody, ako zabezpečiť miesto nehody či postarať sa o zranených.

Obhliadka priamo v autoservise

Po nahlásení škody bude poškodené vozidlo obhliadnuté buď priamo u opravcu alebo na dohodnutom mieste technikom Allianz – Slovenskej poisťovne.

Ak chcete ušetriť čas, peniaze a cestu do poisťovne a následne do servisu, bude vám odporučený vhodný servis, ktorý vykoná nielen opravu vozidla, ale aj obhliadku poškodeného vozidla vlastnými pracovníkmi servisu.

Spolupráca servisov a poisťovní (na báze bezobhliadkových zmluvných servisov) prináša klientom viacero výhod. Hlavnou z nich je jednoduchšia, pritom profesionálnejšia a rýchlejšia spoločná likvidácia poistných udalostí. Služby pre klienta sú pod jednou strechou, a klient tak nemusí riešiť zložité vybavovanie na viacerých miestach. V neposlednom rade sa bezobhliadkovou likvidáciou poistných udalostí skracuje čas, ktorý je nutný na jej úspešné dokončenie.

Vedeli ste, že v súčasnosti Allianz – SP ponúka svojim klientom na výber až 272 bezobhliadkových zmluvných servisov po celom Slovensku? Výber servisov je skutočne široký, od najdostupnejších značiek až po značky najvyššej triedy.

Výpočet náhrady škody bez amortizácie

Na základe obhliadky sa posúdi a vypočíta výška nákladov na opravu.

Allianz – Slovenská poisťovňa neuplatňuje ako jediná na Slovensku pri likvidácii poistných udalostí z povinného zmluvného poistenia zhodnotenie (amortizáciu) pri výpočte náhrady škody na motorových vozidlách poškodených. K zhodnoteniu vozidla najčastejšie dochádzalo v dôsledku použitia nových dielov pri oprave staršieho vozidla.

Allianz – SP tak chráni svojich klientov, ktorí si u nej dojednali povinné zmluvné poistenie v prípade spôsobenia škody, pretože za nich uhradí poškodenému celé vynaložené náklady na opravu. Poistený má tak istotu, že ak už došlo z jeho strany k zavineniu dopravnej nehody, poisťovňa za svojho klienta s maximálnou starostlivosťou a bez prieťahov vyrieši nároky poškodeného, tak aby obaja účastníci nehody mohli na nepríjemnú skúsenosť rýchlo zabudnúť.

Od našich klientov:

„Mám u vás PZP a pred pár týždňami som z nepozornosti nabúral do vozidla idúceho vo vedľajšom pruhu. Keďže išlo o staršie vozidlo, bál som sa, že si jeho majiteľ bude u mňa nárokovať rozdiel medzi faktúrou za opravu a poistným plnením z môjho PZP. Obaja sme boli veľmi prekvapení, že pri úhrade neuplatňujete amortizáciu a suma za opravu sa zhodovala s cenou opravy.“Tomáš

Vedeli ste, že povinné zmluvné poistenie bez uplatnenia amortizácie využili od 1. decembra 2013 už tisíceklientov?

Hotovosť nie je potrebná

Po oprave vozidla môže klient požiadať o vystavenie krycieho listu poisťovňou, ktorý je pre servis garanciou úhrady nákladov na opravu až do výšky nároku na odškodnenie.

V prípade, že sú v danom čase splnené právne podmienky pre poskytnutie poistného plnenia, poisťovňa vystaví krycí list, ktorý je garanciou úhrady nákladov na opravu až do výšky nároku na odškodnenie. Poisťovňa poukáže peniaze priamo na účet servisu, čo v prípade škody uplatňovanej z PZP znamená, že poškodený sa nemusí podieľať na uhradení nákladov za opravu ani jedným eurom.

Vedeli ste, že poisťovňa a servis spolu komunikujú výlučne elektronicky? V januári Allianz – SP ako prvá na trhu zaviedla nový systém schvaľovania krycích listov a skrátila čas čakania na schválenie z troch až šiestich hodín na dve minúty.

Transparentný proces likvidácie

Online služba Allianz – Slovenskej poisťovne umožňuje cez internet sledovať celý priebeh likvidácie poistnej udalosti. Taktiež je možné potrebné dokumenty či fotografie vkladať priamo do systému poisťovne.

Aplikácia umožňuje mať prostredníctvom internetu neustály prehľad o stave likvidácie poistnej udalosti. 24 hodín denne, 7 dní v týždni si tak klient môže overiť, v akom štádiu je likvidácia jeho nahlásenej škody a aké kroky ešte chýbajú k jej úspešnému ukončeniu.

Klient má taktiež možnosť vkladať cez novú službu potrebné dokumenty, ktoré od neho poisťovňa vyžaduje. Či už ide o rôzne doklady, posudky alebo fotografie škôd, všetky dokumenty potrebné pre likvidáciu poistnej udalosti sa dajú poisťovni odoslať práve cez túto unikátnu službu. Služba tak vnáša do celého priebehu likvidácie poistnej udalosti absolútnu transparentnosť. Navyše, klientovi umožňuje mať neustály prehľad a vybaviť všetko potrebné z pohodlia domova cez internet, doslova za pár sekúnd.

Od našich klientov:

„Musím povedať, že ste ma veľmi milo prekvapili, nečakal som, že celý proces bude až taký rýchly. Nechápte ma zle, najradšej by som s vami už neprišiel do kontaktu, keďže nechcem ďalšie nehody, ale ak sa mi ešte niekedy pošťastí, dúfam, že narazím opäť na Allianz.“Ivan

Vedeli ste, že online aplikácia na sledovanie procesu likvidácie poistnej udalosti zaznamenáva v priemere 10-tisíc dopytov mesačne?