Desatoro správnej pedikúry

Pedikúra

Mnohé problémy týkajúce sa nôh nemožno vyriešiť jednou návštevou pedikéra. Ak chceme mať chodidlá pekné, starať sa o ne musíme pravidelne. Otázka je – ako a kde? Pretože vybrať si dobrú pedikúru vôbec nie je jednoduché. 

Ako spoznáte, že ste natrafili na profesionála?

1. Dôležitá je čistota miestností, kresla, pracovného stolíka aj pracovného oblečenia. Ak nie je uspokojivá, zrejme pedikérovi nezáleží ani na tom, či bude čistá a úhľadná jeho práca a či výsledkom bude pekné a estetické chodidlo.

2. Pedikér sa má nôh dotýkať v rukaviciach. Na povrchu ľudského tela je množstvo patogénov, na nohách obzvlášť, takže nosenie rukavíc je pre profesionála  prirodzené. Používa iba jednorazové alebo sterilizovateľné materiály, nástroje a pomôcky. Platí to aj pre rozdeľovače na prsty pri lakovaní nechtov. Penové sú u skutočného odborníka určené len na jednorazové použitie , potom vám ich môže darovať.

3. Ak ste na pedikúre prvý raz, mal by pedikér najprv urobiť obhliadku nôh, pretože oboznámenie sa s typom pokožky je veľmi dôležité. Niekto má možno pocit, že má hrozné chodidlá a zhrubnutú pokožku na pätách, no pedikér zistí, že ide „len“ o šupinatý typ pokožky a voľbu nesprávnych prípravkov na jej ošetrenie.

4. Pedikúra by nemala spôsobovať bolesť ani nepríjemné pocity – platí to pre mokrý, suchý aj kombinovaný variant. Ak nemáte zarastený necht, zapálené alebo boľavé kurie oko či pľuzgier, ošetrenie by malo byť bezbolestné, relaxačné a príjemné. V prípade, že cítite aj najmenší diskomfort alebo bolesť, prípadne pálenie, treba na to okamžite upozorniť. Každý má iný prah bolesti a pedikér sa musí prispôsobiť tomu vášmu.

5. Je určite príjemné, ak s vami pedikér konverzuje. Rozhovor by však nemal zasahovať do súkromia. Ak chcete počas ošetrenia oddychovať, profesionál by to mal rešpektovať a obmedziť komunikáciu len na otázky týkajúce sa samotnej pedikúry. Pokojne si môžete v kresle aj pospať.

6. Je nevhodné, ak má pedikér pri práci zapnuté zvonenie telefónu a to ho neustále vyrušuje. Všetky telefonáty by si mal vybaviť až po odchode zákazníka.

7. Ak sa rozhodnete ponechať záverečnú estetickú úpravu nechtov na odborníkovi, mal by brať do úvahy nielen svoje predstavy, ale zvážiť aj tú vašu a okolnosti, ku ktorým sa estetická úprava nechtov viaže. Môže odporučiť istú obmenu, ak je presvedčený o tom, že to, čo si klient želá, nie je vhodné – nemal by však presadzovať svoj názor. Rovnako je to pri úprave, ktorá nie je po technologickej a estetickej stránke celkom správna. Pedikér musí zákazníkovi vysvetliť, prečo mu ten-ktorý úkon neodporúča a prečo navrhuje iný. Konečné rozhodnutie o úprave chodidla je však v kompetencii klienta.

8. Aby sa výsledok práce pedikéra udržal čo najdlhšie, mali by vám byť odporučené prípravky, ktorými je potrebné ošetrovať si nohy doma. Správne vybraté prípravky zaručia, že chodidlo zostane upravené, jemné a hydratované čo najdlhšie.

9. Po ošetrení by mal profesionál vzhľadom na typ pokožky navrhnúť termín ďalšej návštevy. Niekedy je žiaduca už po troch týždňoch, prípadne o mesiac, inokedy stačí prísť raz za štvrť roka – je to skutočne individuálne.

10. Po návrate domov z pedikúry by ste mali byť spokojní. Nohy by mali byť ľahké, jemné a oddýchnuté. Ak to tak nie je a máte potrebu do ich úpravy zasahovať, nebolo ošetrenie vykonané správne. Buď s vami pedikér nekomunikoval o probléme, ktorý vás trápi, alebo je čas vyhľadať iný pedikérsky salón.

Zdroj: Milada Nádašiová, diplomovaný podológ
Foto: Shutterstock