LenPreŽeny.sk - Lifestylový magazín pre ženy v každom veku
  •  Tak trochu iná káva. Vylepšite si ju korením!
    pasik
    Tak trochu iná káva. Vylepšite si ju korením!
    Pitie kávy je rituálom, bez ktorého si veľa ľudí nedokáže svoj deň predstaviť. Je symbolom ranného prebúdzania, udržovania energie behom dňa a relaxu vo voľnom čase. Konzumácia kávy, objavovanie nových druhov
  • Zlatý Bažant prichádza s novým dizajnom obalov
    pasik
    Zlatý Bažant prichádza s novým dizajnom obalov
    Najhodnotnejšia slovenská značka piva*, značka Zlatý Bažant, prichádza v týchto dňoch na trh s novým dizajnom obalov svojich pív. K redizajnu Zlatý Bažant pristupuje po siedmich rokoch v rámci predstavenia novej marketingovej komunikácie značky, ktorú Zlatý Bažant uvedie už v polovici apríla
  • Inovatívný reklamny projekt AVON Cosmetics
    pasik
    Inovatívný reklamny projekt AVON Cosmetics
    Nájsť a zrealizovať nový a neopozeraný nápad v reklame je v dnešnej dobe veľkou výzvou. Obzvlášť v tlačených médiách, ktoré nemajú také možnosti ako online priestor. S netradičným nápadom ako zaujať čitateľa prišla kozmetická spoločnosť AVON Cosmetics v spolupráci s tímom mediálnej agentúry Starlink, divíziou Starcom Mediavest Gropu.
  •  Hodinky Corniche Heritage 40 dostupné už aj pre český trh.
    pasik
    Hodinky Corniche Heritage 40 dostupné už aj pre český trh.
    Elegantné hodinky Corniche, ktoré v sebe ukrývajú kombináciu švédskeho zmyslu pre dizajn a inšpiráciu francúzskym azúrovým pobrežím, prichádzajú na český trh. Zákazníci z Českej republiky a zo
  • Hubert Blanc de Noir spojenie elegancie a krásy
    pasik
    Hubert Blanc de Noir spojenie elegancie a krásy
    Do portfólia prémiových sektov spoločnosti Hubert J.E. pribudla novinka Hubert Blanc de Noir, ako v poradí už druhý odrodový sekt. Toto biele šumivé víno v sebe prekvapivo ukrýva šťavu z tmavého hrozna, odrody Cabernet Sauvignon.
  • Fľaša Coca-Cola oslavuje 100. narodeniny
    pasik
    Fľaša Coca-Cola oslavuje 100. narodeniny
    Spoločnosť Coca-Cola tento rok oslavuje 100 rokov svojej kontúrovanej fľaše. Najslávnejšia nápojová fľaša s jedinečným dizajnom si zahrala v niekoľkých filmoch a dodnes ponúka inšpiráciu významným umelcom a dizajnérom. Svoju tvorbu s ňou doposiaľ spojili napríklad Salvador Dalí, Andy Warhol alebo Karl Lagerfeld. Pri príležitosti jej narodenín vznikla jedinečná globálna kampaň „Radosť pobozkať“ (Kissed By), v ktorej budú figurovať moderné

Mágia stromov

Mágia stromov

Sedíte pod naširoko rozkonáreným dôstojným stromom, ktorý vám poskytuje príjemný tieň. Cez husto rastúce konáre prebleskujú šteklivé lúče slnka. Vdychujete omamnú vôňu, šíriacu sa do okolia z jeho kvetov či ihličia, za chrbtom cítite drsný, ale teplý dotyk vráskavej kôry. Takmer počujete pohyb miazgy v útrobách kmeňa. Cítite sa chránení, v bezpečí, nabíjaní akousi zvláštnou energiou... Áno, takéto vnemy nám môžu poskytnúť velikáni rastlinnej ríše, ich veličenstvá STROMY. No napadlo vám už niekedy, že aj ony - a nielen bylinky, rastlinky či kvietky - môžu byť zdrojom vynikajúcich kozmetických, hojivých či magických prostriedkov?


Jeden po druhom

Nemôžem tu rozpísať blahodarné vlastnosti všetkých zástupcov niekedy až záhadnej ríše stromov, o ktorých som sa nielen v detstve domnievala, že v noci potajme vyťahujú zo zeme korene – košaté často rovnako ako konáre nad zemou – a putujú po svojom okolí, aby poznávali to, čo je im cez deň nedopriate. Nad ránom sa spokojné a obohatené o nové poznatky vracajú na svoje miesto. Beda, ak im ho obsadí nejaký nespratný oneskorenec! Musia si potom rýchlo nájsť nablízku náhradné, aby si nikto z ľudí ani zvierat nevšimol, aké pestvá a dobrodružstvá potme a v skryte stvárajú...

Takže spomeniem len niektoré - práve tie, ktoré ma vždy okúzľovali buď svojím vzhľadom, pôvodom či užitočnosťou, všetky napospol ihličnaté. Na listnaté príde rad azda inokedy...

 

 

Céder atlaský a libanonský

 

Susanne Fischer-Rizziová o cédri píše: „Tým, čím je lev vo svete zvierat, je céder medzi stromami.“

 

Na rozdiel od cédra atlaského, ktorý pochádza z územia pohoria Atlas, je domovom cédra libanonského Sýria, východné Turecko a Libanon. V Libanone kedysi bývali celé pralesy týchto stromov. V jeho pohorí sa nachádzal „posvätný háj“, ku ktorému putovalo mnoho ľudí, aby sa aspoň na chvíľu mohli zdržať uprostred voňavého svätostánku a pomodliť sa. 400 stromov z tohto hája dodnes jestvuje a ich vek sa odhaduje na 2 500 rokov! Počet cédrov sa v tejto oblasti však rapídne znížil vplyvom vysokého dopytu po nábytku z jeho dreviny a dnes je v Libanone už len niekoľko sto cédrov. Na juhu je jeho výskyt častejší ako v strednej Európe, kde sa vysádza v parkoch a záhradách s miernejšou klímou.

Kelti poznali céder pravdepodobne z niektorého zo svojich početných sídlisk. Deň cédru podľa svojho stromového kalendára určili na 14. až 23. augusta a na 9. až 18. februára.

Spoločným znakom cédrov je čas kvitnutia. Na rozdiel od všetkých ostatných ihličnanov kvitnú až začiatkom jesene. Cédrové drevo sa už v staroveku používalo na stavbu domov, lodí i výrobu nábytku. V Biblii v 1. knihe kráľov sa spomína obchodovanie s touto drevinou. V Jeruzaleme sa používalo drevo cédrov na výstavbu chrámov a palácov. Olej z cédrového dreva bol pravdepodobne prvým olejom extrahovaným z nejakej byliny. Egypťania ho používali na stavbu lodí, výrobu nábytku a rakiev a samozrejme - v kozmetike.

 

Dodnes je éterický olej z tohto stromu užívaný ako účinný prostriedok:

  • pri akné
  • pri mastnej pleti
  • pri vypadávaní vlasov a lupinách
  • proti stavom strachu a stresu
  • na mumifikáciu a k ochrane papyrusu pred hmyzom
  • v prípade potreby na upokojenie, harmonizáciu
  • antiseptický, fungicídny, protikašľový a repelentný
  • rozpúšťajúci hlieny a pomáhajúci pri bronchitíde či zápaloch močového mechúra.

 

Nesmie sa však používať v priebehu gravidity, pretože pôsobí ako abortivum!

 

V mágii a liečiteľstve:

  • dym z cédru očisťoval a zaháňal zlé sny
  • pálením ihličia alebo dymom z tlejúcich či horiacich vetiev sa liečilo prechladnutie
  • jeho drevo umiestnené v dome malo ochraňovať pred bleskom
  • cédrová vetvička vyrezaná do tvaru trojzubca sa umiestňovala v blízkosti domu bodcom hore, aby chránila pred akýmkoľvek zlom
  • kúsok dreva v peňaženke či mešci mal privolať peniaze a na tento účel sa používal aj vo vykurovacích zmesiach
  • používal sa aj v amuletoch lásky
  • spaľovaním sa mali zvyšovať psychické sily

 

Neďaleko Jokošimy v Japonsku sa údajne nachádza jeden z najstarších stromov sveta - céder - starý vraj až 7 tisíc rokov!

 

Borovica prímorská

Borovice, nazývané aj sosny, patria k prastarým stromom, ktoré zalesňovali našu Zem už pred tisíckami rokov. Sú nenáročné a darí sa im jednotlivo aj v skupinkách a hájoch. Možno práve pre svoju skromnosť, čo sa týka podmienok pre rast, vytrvalosť a silu dostala borovica prídomok „matka múdrosti“.

Vo Francúzsku má borovica prímorská značné hospodárske využitie. Jej drevo sa používa:

  • v stolárstve
  • a zriedkavejšie (pretože obsahuje veľa živice) v stavebníctve a v papiernickom priemysle
  • narezaním kmeňov sa získava živica - tá sa destiluje a vyrába sa z nej terpentín a kolofónia (natierajú sa ňou sláčiky huslí)
  • dôležité sú aj jej veľké šišky, ktoré sa používajú ako dekoračný materiál

 

Borovica lesná

Drevo borovice lesnej je silno živičné, dobre odoláva vlhku a je výhrevné. Ako rastlina je všestranne využívaná:

  • drevo sa používa najmä v nábytkárstve a stavebníctve
  • získava sa z neho živica
  • z koreňov a kôry decht
  • z ihličia a pupencov silica a vitamín C
  • ihličie obsahuje látku pinosolvin hubiacu baktérie a zastavujúcu rast tuberkulóznych bacilov

 

Na svete existuje asi 90 druhov borovíc, ktoré sú dnes však na mnohých miestach ohrozené prekyslením pôdy. Pretože si ľudia boli vedomí silných antiseptických vlastností aromatických látok v nich obsahovaných, v časoch moru v 17. storočí bolo nariadené pálenie borovicového ihličia a dreva na uliciach každých 12 hodín.

 

Silica borovice lesnej:

  • napomáha koncentrácii
  • má antiseptické, protireumatické, prekrvujúce (kúpeľ pri svalovej únave), antiastmatické účinky
  • pomáha pri chrípke a prechladnutí, proti fajčiarskemu kašľu
  • je vhodná do saunových zmesí
  • v kozmetike pomáha pri nečistej mastnej pleti
  • prekrvuje a zlepšuje činnosť vlasovej pokožky

 

Borovica lesná sa pripisovala božstvám Kybele, Panovi, Venuši, Atysovi, Dionýzovi, Ištarte a Silvanovi.

 

V mágii:

  • sa borovicové šišky nosia za účelom zvýšenia plodnosti a k dosiahnutiu veľmi vysokého veku
  • šiška plná semien vzatá zo stromu v čase letného slnovratu bola považovaná za silného magického pomocníka. Ak jej vlastník zjedol každý deň zo šišky jedno semiačko, stal sa vraj nezraniteľným proti výstrelu z pušky.

 

Borovica píniová, pínia

Je charakteristický strom stredomorských krajín, vytvárajúci malebné háje. Od staroveku sa vysádzali pozdĺž ulíc a alejí, aby poskytovali tieň. Svetoznáme sú pínie z Via Appia, oddeľujúcej Rím od južného Talianska. Spomínali ich mnohí starorímski autori. Pínie sú na rozdiel od ostatných druhov borovíc menej citlivé na poškodenie vetrom. Stály vietor z rovnakého smeru formuje síce korunu na jednu stranu, ale nemôže úplne zabrzdiť vývoj stromu. Okrem toho, pínie veľmi dobre znášajú dlhé obdobia sucha. Ďalšou ich zvláštnosťou sú veľmi veľké olejnaté semená, ktoré sú jedlé a predávajú sa ako pinocchi alebo pignons. Pokladajú sa za lahôdku a používajú sa pri príprave tradičných talianskych jedál. Píniové drevo je veľmi pevné a tvrdé. Na rozdiel od iných druhov obsahuje menej živice a používa sa na stavebné účely (schody, okná, dvere) a na výrobu kuchynského nábytku.

 

Borovica čierna

Je dôležitým lesotvorným druhom na suchých plochách vápencových pohorí strednej a južnej Európy. Veľmi rozšírená a častá je v južnej Európe, na Balkáne a v Stredomorí. Nie je zriedkavá vo veľkých parkoch a záhradách, pestuje sa i lesnícky. Má veľmi živičnaté drevo, zväčša žlto sfarbené. Používa sa na:

  • výrobu nábytku
  • častejšie ako stavebný materiál
  • alebo na výrobu celulózy

 

Najstarším známym zástupcom borovíc je borovica ostitá, ktorá rastie vo výške 3 050 m na kalifornských svahoch Bielych hôr a má viac ako 4 600 rokov.

 

Kelti hovorievali borovici „ohnivý strom“. Nielen kvôli hrdzavo sfarbenému kmeňu, ale predovšetkým preto, že triesky z jej smolnatého dreva výborne horia a používali ich na fakle a pochodne.

Ľudia narodení v keltskom znamení borovice medzi 24. augustom a 8. septembrom sú vraj opatrní, predvídaví, prezieraví a usilovní. Prejavujú rovnaký záujem o seba i o druhých a sú vyslovení praktici.

Germáni lemovali borovicami pohrebiská, poradné miesta a pod. Tieto stromy boli pre svoju silu symbolom dlhého života a vytrvalosti. Ako všetky stále zelené ihličnany je aj borovica považovaná za strom večného života.

Už Hipokrates poznal liečivé účinky borovice a používal jej živicu (Resina pini, dodnes sa ňou, mimochodom, konzervuje grécke víno retsina) na zmäkčovanie vredov a na vykurovanie.

Vykurovanie má dlhú tradíciu. Za tzv. „vykurovacích nocí“ (posledných dvanásť dní v decembri) chodili sedliaci s vykurovacou panvicou po dome a chlievoch, aby zahnali „zlých duchov“. Dym - predovšetkým zo stromovej živice:

  • má dezinfekčné účinky
  • zabraňuje hnilobe
  • a udržuje potraviny dlhšie čerstvé.

V chrámoch boli prinášané dymové obete, ktoré nemali len potešiť nosy božstiev, ale zaháňali zlých duchov, akými boli napríklad i rôzne nákazy a choroby, aj ich nepríjemný zápach.

 

Ilustračné foto: UBC Botanical Garden

Archívny článok
Tlačiť
Kategória: Mystika
Dnes je 25. 04. 2015, meniny má Marek.
Náhodný článok
Enja Rúčková :  Láska na dvoch kolesách Enja Rúčková : Láska na dvoch kolesách
  Kto je ten záhadný prišelec z novopostavenej bytovky? Nesnaží sa zapadnúť, je drzý, nevyspytateľný a bajkuje ako blázon. Do svojej osobnej zóny si vpúšťa iba vlastný bicykel v netypickej farbe.
Najčítanejšie články
jarna
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
Samsung predstavuje nový smartfón Galaxy J1pasik
Samsung predstavuje nový smartfón Galaxy J1

 

Bratislava, 22. apríla 2015– Spoločnosť Samsung Electronics Czech and Slovak uvádza na slovenský trh nový smartfón Galaxy J1. Zariadenie kladie dôraz na vyváženú výbavu, moderný a elegantný dizajn, pokročilé fotografické funkcie a predĺženú výdrž batérie prostredníctvom Ultra Power Saving Mode. Zaoblené mäkčené hrany a jednoduché línie tela s hrúbkou len 8,9 mm sú hlavnými črtami štýlového dizajnu a ergonómie pre ľahké uchopenie, pohodlné nosenie a príjemné používanie.

V tele ukrytý výkonný dvojjadrový 1,2GHz procesor zabezpečí plynulý chod operačného systému Android 4.4 Kitkat aj prehrávanie Full HD videí na 4,3-palcovom TFT displeji. V hornej časti nad displejom je k dispozícii predná 2 Mpix kamera vhodná ako pre video chat s priateľmi, tak zábavné selfie fotografie. Tie môžete urobiť ešte pohodlnejšie pomocou funkcií Palm Selfie a Tap to take PIC. Zatiaľ čo funkcia Palm Selfie automaticky nastaví krátku samospúšť a urobí snímku v správnej kompozícii, funkcia Tap to take PIC umožní zaznamenať obrázok dotknutím sa prsta kdekoľvek na displej.

 

Zadná strana smartfónu je vybavená kvalitným 5 Mpix fotoaparátom s autofokusom a prisvetľovacou LED diódou. Všetok zaznamenaný obsah je možné uložiť na interné úložisko s podporou MicroSD kariet do veľkosti 128 GB, alebo ho priamo zdieľať cez Wi-Fi alebo Bluetooth 4.0.

 

Viac zábavy, nižšia spotreba

Funkcia Ultra Power Saving Mode prepne zariadenie do úsporného režimu s minimálnymi nárokmi na vyťaženie systému a 1,850 mAh batériu. Vďaka tomu majú užívatelia možnosť dokončiť svoju najdôležitejšiu prácu a úlohy a vyhnúť sa tak nepríjemným situáciám pri strate kontaktu s okolím.

 

Na slovenskom trhu je dostupný model Samsung Galaxy J1 DUOS za odporúčanú maloobchodnú cenu 129 € s DPH v čiernej a bielej farbe a model Samsung Galaxy J1 za odporúčanú maloobchodnú cenu 119 € s DPH v modrej, čiernej a bielej farbe.

 

Zobraziť celú novinku
Novinka od Buitoni – Capriciosa Specialepasik
Novinka od Buitoni – Capriciosa Speciale

 

Na náš trh prichádza nová edícia pizze La Pizzeria od BUITONI, vďaka ktorej prehodnotíte svoj postoj o chuti mrazených pízz. Pizza BUITONI je pečená v kamennej peci, vďaka ktorej má chrumkavé a tenké cesto doplnené starostlivo vybranými a čerstvými ingredienciami.

Srdcom inšpirácie je vila Casa Buitoni, v ktorej sa s vášňou pripravujú nové recepty. Pre gurmánov má BUITONI pripravenú edíciu Capriciosa Speciale, ktorá obsahuje okrem mozzarelly, nakrájaných paradajok a šampiónov aj tri druhy salámy.  Výber  sa skladá z paprikovej salámy, varenej šunky a pikantnej paprikovej salámy. Odporúčaná maloobchodná cena za 320g balenie je 2,49 €.

Zobraziť celú novinku
Ľahký obed či večera? Tuniakový šalátpasik
Ľahký obed či večera? Tuniakový šalát

Tuniak je chutná a zdravá ryba, ktorú možno pripraviť na mnoho spôsobov. S obľubou sa pridáva aj do cestovinových či zeleninových šalátov. Na ich prípravu nájdete množstvo receptov, no my máme pre vás iný tip. V ponuke predajní Lidl nájdete za skvelú cenu tri druhy hotových tuniakových šalátov pod značkou NIXE – šalát na stredomorský a mexický spôsob a tuniakový šalát s ryžou.

Fazuľa, kukurica, cibuľa a štipľavé papričky sú základom mexickej kuchyne. Preto nechýbajú ani v NIXE Tuniakovom šaláte na mexický spôsob. Sýty šalát s väčšími kúskami tuniaka má jemne pikantnú chuť. Porcia 220 g v praktickej alumíniovej miske vám postačí na ľahký obed či večeru. Ako prílohu k šalátu môžete podávať čerstvý tmavý chlieb, ale aj biele pečivo. Ak radi experimentujete, naplňte šalátom placku alebo chlieb pita.

Cena: 1,79 € / 220 g, Lidl

 

 

Patrí rizoto s tuniakom k vašim obľúbeným jedlám? Potom určite ochutnajte NIXE Tuniakový šalát s ryžou.  Krehké kúsky tuniakového mäsa s ryžou dopĺňa bohatá nádielka zeleniny – červená paprika, mrkva, kukurica, hrášok, cibuľa, korenené uhorky, olivy a kapary.

Cena: 1,79 € / 220 g, Lidl

 

 

Zobraziť celú novinku
Pripravte sa s deťmi na hravé farebné letopasik
Pripravte sa s deťmi na hravé farebné leto

 

Ani sa nenazdáme a leto nám opäť zaklope na dvere. A pretože deti rastú ako z vody, oplatí sa prevetrať šatník a skontrolovať, či nepotrebujú doplniť zásobu letných tričiek, dievčenských legínsov a šortiek, či chlapčenských bermúd. Novú detskú kolekciu v hravých farbách leta za skvelé ceny dostanete kúpiť v sieti predajní Lidl od 7. mája.

Aj vaše deti si rady vyberajú, čo si oblečú a čo sa im naopak nepáči? Farebné tričká Lupilu s obrázkami a trendovými nápismi sa im určite zapáčia. V balení nájdete rôzne kombinácie v módnych farbách – pre chlapcov žlté, tmavomodré, tyrkysové, zelené, pre dievčatá zasa obľúbené ružové, fialové, biele, prúžkované...

V tričkách zo stopercentnej bavlny alebo s vysokým podielom bavlny sa môžu vyblázniť aj v horúcich letných dňoch. Kúpite ich vo veľkostiach 86 – 116.

Cena za balenie: 4,99€/ 3ks

 

Ide sa k vode! Ku cool tričku sa hodia nové ľahké bermudy. V ponuke predajní Lidl nájdete krátke chlapčenské nohavice špičkovej kvality vo farbách, ktoré perfektne skombinujete s tričkami. Stačí si vybrať – námornícke modré, ľahké džínsové so zaujímavým prešívaním, zelené, kockované či vzorované. Pohodlný vyšší pás je doplnený šnúrkou a materiálom je stopercentná bavlna. Kúpite ich vo veľkostiach 86 - 116.

Cena za balenie: 5,99 €/ 2 ks

 

Šortky či sukničku? Na výlety, šport či do letného tábora sú pre dievčatá praktickejšie krátke šortky, na prechádzky či na návštevu sa zasa hodí suknička. Vybrať si môžete aj so svojou malou slečnou z rôznych farebných kombinácií a strihov. Šortky aj sukne sú z ľahkej stopercentnej bavlny s pohodlným elastickým pásom. Kúpite ich vo veľkostiach 86 – 116.. Cena za balenie: 5,99 €/ 2 ks

 

Veselých farebných legínsov nemajú dievčatá nikdy dosť. Sú pohodlné na nosenie a môžete ich kombinovať s dlhším tričkom, pulóvrikom, ale aj s krátkou sukňou či šortkami. V ponuke nájdete trendové farby – fialové, oranžové, ružové, hnedé, alebo so zvieracím vzorom. Kúpite ich vo veľkostiach 86 – 116..

Cena za balenie: 4,99 €/ 2 ks

Zobraziť celú novinku
Užívajte si každý žiarivý moment s novou vôňou Summer White Bright!pasik
Užívajte si každý žiarivý moment s novou vôňou Summer White Bright!

 

AVON prináša ďalšiu novinku zo sveta vôní – Toaletnú vodu Summer White Bright, ktorá patrí k obľúbeným vôňam značky Summer White. Jemná kvetinovo-ovocná zmes vás jednoducho očarí!

 

Toaletná voda Summer White Bright

Objem: 50 ml

Bežná cena: 14,30 €

Spoločnosť AVON Cosmetics rozširuje svoje portfólio obľúbených vôní Summer White o ďalšiu novinku – Toaletnú vodu Summer White Bright. Jemná vôňa patrí do kategórie kvetinovo-ovocných vôní a je ideálna pre nežnú ženu. Letné kvety – konvalinka a aksamietnica, ožívajú v spojení s iskrivými tónmi a vytvárajú harmonické spojenie radosti a ženskosti, ktoré je uzamknuté do krásneho zelenkavého flakónu.

Zobraziť celú novinku
HARIBO vo svete filmupasik
HARIBO vo svete filmu

Pre všetkých filmových fanúšikov pripravila spoločnosť HARIBO špeciálnu spotrebiteľskú súťaž s garantovanou výhrou, ktorá štartuje už 1. mája. Prvých 10 000 súťažiacich z Českej a Slovenskej republiky si bude môcť vybrať svoj najobľúbenejší film alebo aj úplnú novinku tohto roka na filmovom DVD. Súťaž „HARIBO vo svete filmu“ je pre všetkých, ktorí s chuťou maškrtia a radi unikajú do sveta fantázie.

Stačí si len kúpiť cukrovinky značky HARIBO či HARIBO Chamallows v minimálnej hodnote 3,99 € a DVD na seba nenechá dlho čakať. Súťažiaci majú na výber takmer z 130 titulov od rodinných filmov a rozprávok cez thrillery, romantiku a trháky posledných rokov.

 

„Snáď každý človek si rád zájde do kina na pekný film. Práve preto sme sa spojili so spoločnosťou Bontonfilm, ktorá je už veľa rokov na najvýznamnejšom mieste na trhu v oblasti distribúcie filmov v kinách aj na nosičoch DVD a Blu-Ray,“ hovorí Rostislav Němec, konateľ spoločnosti HARIBO CZ s.r.o. „Podarilo sa nám pripraviť atraktívnu súťaž, ktorá spotrebiteľov HARIBO odmení výhrou v podobe pekného filmu, ktorý si výhercovia vychutnajú v pohodlí svojich domovov,“ dodáva Rostislav Němec.

 

Veľké filmové hity a novinky pre prvých 10 000 súťažiacich!

Spoločnosť HARIBO v období od 1. mája do 21. júna 2015 pripravila veľkú súťaž o zaujímavé ceny pre celú rodinu. Princíp súťaže je veľmi jednoduchý. Pre prvých 10 000 najrýchlejších súťažiacich z Českej a Slovenskej republiky je pripravená garantovaná výhra v podobe filmu podľa vlastného výberu. Spotrebiteľ sa zapojí do súťaže kúpou výrobkov HARIBO alebo HARIBO Chamallows v minimálnej hodnote 3,99 €. Zaslaním účtenky na uvedenú adresu získa svoj unikátny kód, na ktorého základe si v e-shope spoločnosti HARIBO vyberie z databázy dostupných titulov. Tie sú rozdelené do niekoľkých kategóriia na svoje si tak prídu nielen dospelý ale aj deti. Zapojiť sa do súťaže je možné aj opakovane, ale vždy s novou účtenkou. Viac informácií o súťaži nájdete na www.haribo-sutaz.sk

 

Zobraziť celú novinku
Objavte tajomstvo krásnej pleti s novou pleťovou starostlivosťou Nutra Effects! pasik
Objavte tajomstvo krásnej pleti s novou pleťovou starostlivosťou Nutra Effects!

 

Spoločnosť AVON Cosmetics predstavuje prelomovú starostlivosť o pleť s aktívnym komplexom s obsahom semienok, ktoré sú nenahraditeľným zdrojom vzácnych živín. Jedinečné zloženie výrobkov značky Nutra Effects pleť hydratuje a vyživuje, obnovuje jej krásny a zdravý vzhľad.

AVON prináša prevratné pleťové krémy značky Nutra Effects bohaté na prírodné látky, ktorých tajomstvo je ukryté v semienkach. Zloženie obsahuje nový komplex Active Seeds, ktorý je zdrojom nenahraditeľných výživných látok:

·         Omega 3 a 6 mastné kyseliny,

·         vitamíny C, E, B a A,

·         antioxidanty.

Všetky krémy Nutra Effects sú alergiologicky testované, bez parabénov a farbív, navyše sú vhodné aj pre citlivú pleť.

 

Chia semienka

Chia semienka sú bohatým zdrojom vitamínov, minerálov a omega-3 a 6 mastných kyselín. Môžu vstrebať až 12-krát väčšie množstvo vody, než aká je ich hmotnosť, preto výťažky z chia semienok, obsiahnuté v pleťových krémoch, môžu poskytnúť pleti potrebnú hydratáciu.

 

Hydratačná línia

Línia obsahuje aktívny komplex s výťažkami z chia semienok, ktoré dokážu vstrebať až 12-krát viac vody, ako je ich hmotnosť. Vďaka tomu výťažok z chia obsiahnutý v pleťových krémoch, môže dodať pleti potrebnú hydratáciu. Doprajte svojej pleti hĺbkovú hydratáciu a výživu na 24 hodín*. Línie je vhodná pre všetky vekové kategórie.

 

Ľahký hydratačný gélový krém

Objem: 50 ml

Bežná cena: 7,90 €

Gélová krém sa rýchlo vstrebáva a dodáva pleti hladký a svieži vzhľad. Krém je vhodný pre všetky typy pleti na denné aj nočné použitie.

 

Hydratačný denný krém s OF15

Objem: 50 ml

Bežná cena: 7,90 €

Ľahký hydratačný denný krém chráni pleť a dodáva jej hladký, jemný a zdravší vzhľad. Je vhodný pre všetky typy pleti aj pre suchú pleť.

Zobraziť celú novinku
Vytvorte si originálnu manikúru s novými lakmi na nechty od AVONu!pasik
Vytvorte si originálnu manikúru s novými lakmi na nechty od AVONu!

 

Spoločnosť AVON Cosmetics predstavuje trendové laky na nechty, s ktorými si vytvoríte tie najštýlovejšie efekty. Dodajte vašim nechtom farbu a oživte svoju manikúru vďaka týmto moderným novinkám! Ako docieliť očakávaný výsledok vám poradí oficiálny vizážista AVON, Pavel Bauer.

AVON prináša trendové novinky v podobe lakov na nechty, s ktorými už nikdy nebude vaša manikúra všedná. Práve naopak, v ponuke je niekoľko druhov lakov, s ktorými si vyčarujete zaujímavé efekty. Ako správne kombinovať laky vám odporučí oficiálny vizážista AVON, Pavel Bauer.

SATÉNOVO MATNÝ efekt

Povrchový lak na nechty s matným efektom

Objem: 10 ml

Bežná cena: 5,90 €

Povrchový lak dodá ktorémukoľvek laku saténový vzhľad. Nanáša sa ako záverečná vrstva na nalakované nechty.

 

DIAMANTOVŹ efekt

Povrchový lak na nechty s diamantovým efektom

Objem: 10 ml

Bežná cena: 5,90 €

Povrchový lak s trblietavými čiastočkami dodáva jedinečný žiarivý vzhľad. Nanáša sa na lak ako záverečná vrstva.

 

 

PASTELOVY HVIEZDNY PRACH

Lak na nechty s pieskovým efektom

Objem: 10 ml

Bežná cena: 5,90 €

Lak na nechty obsahuje kryštálové trblietky, vďaka ktorým dosiahnete 3D pieskový efekt. V ponuke je v 6 pastelových farbách.

 

MODERNY MATNÝ efekt

Lak na nechty s matným efektom

Objem: 10 ml

Bežná cena: 5,90 €

Vysoko krycí lak na nechty so štýlovým matným efektom je v ponuke v 4 moderných farbách.

 

 

Pavel Bauer ďalej odporúča: „Vytvorte výsledný efekt pomocou povrchového laku, ktorý môžete naniesť na vašu obľúbenú farbu laku na nechty. Pre dosiahnutie netradičného vzhľadu nechtov použite povrchový lak so zmatňujúcim alebo diamantovým efektom.“

 

Efekt TRBLIETAVÉ KONFETY

Lak na nechty s trblietkami

Objem: 10 ml

Bežná cena: 5,90 €

Lak na nechty s jemnými vláknami dodá nechtom 3D efekt. Môžete ho použiť ako povrchový lak alebo samostatne. V ponuke je v 4 trblietavých farbách.

Zobraziť celú novinku
Nasledujte trendy - ochutnajte Caro Ricoré najnovšie bez lepku!pasik
Nasledujte trendy - ochutnajte Caro Ricoré najnovšie bez lepku!

Obľúbený rozpustný nápoj Nestlé Caro Ricoré mánovú bezlepkovú receptúru, v ktorej sa spája to najlepšie z kávy a čakanky. Prebuďte svoje zmysly s Caro Ricoré - lahodným rozpustným nápojom, ktorý neobsahuje lepok, a preto je vhodný pre celiatikov i pre tých, ktorí chcú túto bielkovinu zo svojho jedálnička vynechať. Najnovšie je dostupné v praktickom 150 gramovom balení so zipsom, ktoré môžete mať vždy po ruke.

Nové bezlepkové Caro Ricoré prichádza s vylepšenou receptúrou, ktorá poteší vaše chuťové bunky. Obľúbený kávovinový nápoj teraz obsahuje 60 % kvalitnej praženej rozpustnej kávy, 40 % rozpustnej čakanky ažiadny lepok. Vďaka tomu si ho môžu dopriať aj ľudia trpiaci celiakiou, teda neznášanlivosťou lepku. Novinka je na obale označená symbolom pre bezlepkové potraviny (preškrtnutý klas). Tento symbol zaručuje, že Caro Ricoré žiadny lepok neobsahuje.

Nápoj Ricoré vás ráno naladí do nového dňa a je len na vás, či si ho pripravíte len s horúcou vodou alebo zjemníte mliekom. Svoju chvíľu s lahodným Caro Ricoré ale nemusíte nechávať iba na ráno. Vďaka novému praktickému baleniu si ho môžete vychutnať kedykoľvek počas dňa a užiť si okamžitý príliv energie.

 

Nestlé Caro má pre každého to pravé

Šálka cereálneho nápoja Caro Originál pripraveného podľa návodu s mliekom dodá telu potrebný vápnik a spestrí pitný režim. Rozpustný nápoj bez kofeínu a pridaných cukrov si môžu dopriať aj tehotné a kojace ženy, deti a ľudia s vysokým krvným tlakom. Nápoj Caro Active obsahuje okrem praženého jačmeňa, žita a čakanky aj inulín – zdroj rozpustnej vlákniny. Povzbudzujúce Caro Ricoré si môžu vďaka novému bezlepkovému zloženiu vychutnať aj ľudia trpiaci celiakiou. Tento nápoj s obsahom 60 % rozpustnej kávy vám spríjemní ranné vstávanie.

 

Bezlepkové Nestlé Caro Ricoré je dostupné v bežnej maloobchodnej sieti za odporúčanú cenu 3,99 EUR (150 g). Z jedného balenia pripravíte až 75 šálok lahodného nápoja. Viac informácií nájdete na www.caro.sk.  

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
„Mladí reportéri si posvietia na Slovensko“pasik
„Mladí reportéri si posvietia na Slovensko“

 

Odštartoval prvý ročník unikátneho edukačného projektu pre deti a mládež s názvom „Mladí reportéri“. Ide o národný projekt neformálneho vzdelávania mládeže v oblasti mediálnej gramotnosti pod záštitou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky.

 

Vyhlasovateľom a organizátorom súťaže je edukačno-mentorská platforma pre deti a mládež www.dikymoc.sk*, ktorej realizátorom je neziskové občianske združenie Šedý medveď. Súťažná téma nesie názov: „Narodil som sa na Slovensku.“ Projekt je venovaný pamiatke Petra Pišťanka - skvelého spisovateľa, novinára a člena odbornej poroty tejto súťaže.

Projekt podporujú aj členovia Národnej pracovnej skupiny pre Štruktúrovaný dialóg v SR – IUVENTA - Slovenský inštitút mládeže, ZIPCeM, AKRAM, Eurodesk.

Cieľom projektu je inšpirovať mladých ľudí, aby po svete chodili s otvorenými očami a pozorne načúvali, boli dostatočne občiansky angažovaní, zaujímali sa o dianie navôkol, viedli štruktúrovaný dialóg s „dôležitými dospelými“, nebáli sa vyjadriť svoj názor a používali svoju prítomnosť na internete na vytváranie hodnôt a činov, ktorými môžu pozitívne meniť svet, v ktorom žijú.

Projekt dáva priestor všetkým mladým ľuďom na Slovensku (druhý stupeň ZŠ a SŠ) a to bez ohľadu na ich žurnalistickú zdatnosť, štylistiku či dokonalú gramatiku. Dôležitá je motivácia a chuť pridať ruku k dielu – vytvoriť si vzťah ku kreatívnemu písaniu, fotografii, videu, pretože môžu slúžiť ako vyjadrovací prostriedok na odkomunikovanie myšlienok, názorov a vecí, v ktorých sa mladí ľudia občiansky angažujú. 

Projekt poskytuje na absolútne bezplatnej báze všetkým základným i stredným školám Slovenska možnosť zriadiť si svoj vlastný online školský časopis, s personalizovaným dizajnom a vlastným príspevkovým systémom a zároveň edukuje vybraných pedagógov i študentov v oblasti administrácie tohto online komunikačného kanálu. Deti, mládež i pedagógovia sa tak môžu zadarmo naučiť ako správne využívať nástroje online média, ako sa starať o svoj vlastný online časopis a vytvárať hodnotný obsah, ako marketovať svoje médium v prostredí sociálnych sietí, ako obsluhovať publikačnú platformu a v neposlednom rade ako viesť štruktúrovaný dialóg v komunite, regióne, priestore, kde žijú.

 

O víťazoch súťaže rozhodne odborná porota v zložení: Eva Masárová (riaditeľka Odboru mládeže Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR), PhDr. Nataša Slavíková (námestníčka GR Metodicko-pedagogického centra pre vonkajšie vzťahy, publicitu a analýzy, predtým riaditeľka Sekcie médií, audiovízie a autorského práva Ministerstva kultúry SR), Mgr. Jana Miháliková, PhD.  (riaditeľka Odboru stratégie a metodiky odborných činností IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže), Tibor Búza (riaditeľ Sekcie programových služieb RTVS), Martin Nikodým (moderátor a fotograf), Tamara Heribanová (spisovateľka, novinárka a moderátorka), Ján Valent (dokumentarista, kameraman, režisér - RTVS, TA3, ČT, ORF Austria, atď.), Milan Krupčík (fotoreportér - RTVS, TV JOJ, TV Markíza, atď.), Martin Michalica a Ivan Straka (zakladatelia www.dikymoc.sk, ŠEDÝ MEDVEĎ, o.z.), Peter Pišťanek in memoriam.

 

Na víťazov kolektívnych i individuálnych kategórií čakajú atraktívne ceny – technologické pomôcky (tablety, fotoaparáty, smartfóny, diktafóny a kamera), prostredníctvom ktorých môžu ďalej a čo najlepšie vykonávať „remeslo“ mladých reportérov.

 

Projekt predstavuje jeden z efektívnych nástrojov neformálneho vzdelávania mládeže, prostredníctvom ktorého získavajú zručnosti potrebné na plnohodnotné začlenenie  sa do spoločnosti, podporuje ich aktívne občianstvo a prispieva k ich zamestnateľnosti. Motivácia a podpora mladých, aby boli aktívnymi občanmi, a to prostredníctvom zvýšenia ich účasti na občianskom živote a na činnostiach v komunite, ako aj zvýšenia ich participácie v systéme zastupiteľskej demokracie, zároveň patrí aj medzi prioritné témy Stratégie Slovenskej republiky pre mládež na roky 2014 – 2020, Stratégie EURÓPA 2020, ako aj Stratégia EÚ pre mládež na roky 2010 - 2018.

*Organizátorom projektu „Mladí reportéri“ je neziskové občianske združenie Šedý medveď v rámci mentorsko-edukačnej platformy www.dikymoc.sk. DÍKYMOC prináša virtuálny most všetkým mladým ľuďom Slovenska, ktorí sú plní ideálov a dobrej energie. Tvorí priestor, kde odovzdávanie skúseností a viralita sú bezplatné a sledujú spoločný cieľ – konanie dobra, nadšenie, lepší svet.

Zobraziť celú aktualitu
Ovečka Shaun vo filme v kinách už od 23. apríla 2015!pasik
Ovečka Shaun vo filme v kinách už od 23. apríla 2015!

 

Ovečka Shaun sa konečne dočkala svojho filmového spracovania. Štúdio Aardman po filmoch Wallace & Gromit a Slepačí úlet privedú na veľké plátno úspešnú seriálovú postavičku Ovečku Shaun. Život na farme je nekonečná nuda.

 

Každý deň plynie v rovnakom rytme, Shaun musí poslúchať a robiť čo jej farmár prikáže. Mať tak jeden jediný deň voľna? To chce poriadny plán, takže Shaun vymyslí spôsob, ako mať zase jeden deň na oddych. Ale aj plánovať sa musí vedieť a každý plán sa môže zvrtnúť! Farmár sa ocitá vo veľkomeste a ovečky sa vydávajú ho hľadať a doviezť domov. Na tejto záchrannej výprave ich čaká množstvo dobrodružstiev. Animovaný 90-minútový režírovali  Mark Burton, Richard Starzack podľa vlastného scenára. Film je prístupný pre všetky vekové kategórie  jeho tvorcia veria, že diváci si užijú dobrodružstvá spolu s hlavnou hrdinkou.

 

Trailer k filmu: https://www.youtube.com/watch?v=E2wd4Fb7LvU

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Teplovzdušný balón... detské srdia poletia vysoko                        pasik
Teplovzdušný balón... detské srdia poletia vysoko

 

Nádherný projekt s názvom Flying High for kids bol založený v roku 2010 s cieľom pomôcť ľuďom uvedomiť si, čo sa deje vo svete a podporiť UNICEF v jeho boji na podporu detských práv.

Tvorcom tohto neziskového projektu je mladý Novozélanďan, Andrew Parker Hamilton, ktorý si predsavzal obletieť svojím balónom viac ako 100 krajín s cieľom šírenia hodnôt bratstva a solidarity k najslabším, v tomto ťažkom období poznačenom krutosťou a vojnami.

Balón dorazí na Slovensko (najskôr do Košíc a potom do Bratislavy) koncom apríla a začiatkom júna sa presunie na Ukrajinu, ktorá je v tomto období sužovaná konfliktom, prinášajúcim smrť a skazu. Táto udalosť bude ukážkou solidarity medzi deťmi oboch národov. Balón privítajú slovenské deti, dozvedia sa veľa zaujímavého o práci UNICEF a problémoch detí vo svete a niektoré dokonca získajú zaujímavé darčeky. Ich „úlohou“ bude však najmä pripraviť pozdravy pre ukrajinské deti a ukázať tak, že na ne myslia a držia im palce.

A tak budú deti, sprevádzané školami a rodičmi, skutočnými hviezdami tejto akcie. Spoločne privítajú tento projekt, ktorý poukáže na citlivosť Slovákov voči právam detí a na hlboký súcit s obyvateľmi Ukrajiny.

Na podujatie prizveme aj média, pretože hlavným posolstvom celej akcie je pritiahnuť pozornosť na problémy detí po celom svete.

Miesto: Košice, Námestie osloboditeľov (pri Auparku)

Dátum: 23. alebo 24. apríl

Čas: predpoludnie

 

Miesto: Bratislava, Tyršovo nábrežie

Dátum: 28., 29. alebo 30. apríl

Čas: predpoludnie

Dátumy a miesto v Bratislave upresníme.

Viac info na:http://flyinghighforkids.com/
https://www.facebook.com/flyinghighforkidsproject

Zobraziť celú aktualitu
Francúzsky Decathlon otvoril v Bratislave  svoju prvú predajňupasik
Francúzsky Decathlon otvoril v Bratislave svoju prvú predajňu

Sieť športových obchodov Decathlon otvorila v Bratislave svoju prvú predajňu. Zákazníci nájdu už oddnes, 10. apríla 2015 v bratislavských Boroch na predajnej ploche 2000 m2 oblečenie a športovú výstroj pre široké spektrum športov. Francúzsky Decathlon, ktorý plánuje v tomto roku preinvestovať na Slovensku viac ako 20 mil. eur, ponúkne zákazníkom 20 exkluzívnych a inovatívnych športových značiek. Historicky prvý nákup v predajni Decathlon na Slovensku zrealizovali olympijskí víťazi vo vodnom slalome v kategórii C2 bratia Hochschornerovci. 

„Svoj príbeh a predajný koncept ‚všetko pod jednou strechou‘ začal Decathlon písať pred 40 rokmi a dnes prichádza aj na Slovensko. Som presvedčený, že vďaka našej filozofii predaja a atraktívnym cenám si nájde sortiment Decathlonu svoje miesto v mnohých slovenských rodinách - u športovcov, ale aj u širokej skupiny ľudí, ktorí žijú alebo chcú žiť aktívnym spôsobom života,“hovorí Jerôme Morice, generálny riaditeľ Decathlon Slovensko.

 

Len v tomto roku plánuje Decathlon preinvestovať na Slovensku viac ako 20 mil. eur a zamestná viac ako 100 ľudí. Svoju druhú predajňu otvorí ešte počas tejto jari v novobudovanej bratislavskej nákupnej zóne Pharos.

 

V predajniach Decathlonu pracujú iba športovci, pre ktorých je šport súčasťou ich života. V predajni Decathlon Bory poradí zákazníkom napríklad bývalá hráčka basketbalového tímu Good Angels Košice Katarína Pindrochová či bývala reprezentantka Slovenska v plávaní Jana Svrčková.

 

Decathlon je vo svete známy aj svojou inovatívnou filozofiou predaja. Všetky výrobky zakúpené v predajni si budú môcť zákazníci hneď vyskúšať, a to buď priamo v obchode alebo na priľahlom multifunkčnom ihrisku. Súčasťou predajnej kultúry Decathlonu je poskytovaný servis na bicykle a v zimných mesiacoch aj na lyže. Pri výmene či vrátení tovaru sa naši zákazníci, ktorí sú zapojení do vernostného programu, nemusia preukazovať pokladničným blokom,“hovorí Martina Paulikánová, riaditeľka predajne Decathlon Bory.

 

Historicky prvý nákup v novootvorenej predajni zrealizovali slovenskí olympijskí víťazi vo vodnom slalome v kategórii C2, bratia Peter a Pavol Hochschornerovci. „Je pre nás cťou otvoriť prvú predajňu Decathlonu na Slovensku. Sme presvedčení, že slovenské rodiny a fanúšikovia pohybu a aktívneho športu nájdu v tejto predajni všetko, čo potrebujú pre šport a trávenie voľného času. Decathlonu želáme, nech sa mu na Slovensku darí a nech má veľa spokojných zákazníkov,“ povedal Pavol Hochschorner, slovenský reprezentant vo vodnom slalome.

 

FOTO: Bratia Hochschornerovci si svoj prvý nákup v predajni aj odskúšali.

Zobraziť celú aktualitu
Zákazníci O2 Paušálov sa môžu podeliť o nekonečno pasik
Zákazníci O2 Paušálov sa môžu podeliť o nekonečno

Zákazníci s programom O2 Paušál vo verzii Platina alebo Diamant, môžu až 4 svojim blízkym venovať nekonečné volania do všetkých sietí na Slovensku, v ČR a do celej EÚ. Bezplatný benefit môžu využívať všetci zákazníci s programom O2 Paušál. Nekonečné volania a SMS tak môžu mať už od 15Eur.

„V O2 vždy prinášame zákazníkom služby, ktoré im život uľahčujú. Nekomplikujeme viazanosťou, podmienkami, či nezmyselnými pokutami. Náš zákazník má možnosť slobodne sa rozhodovať medzi programami a službami, tak ako mu to práve najviac vyhovuje. Boli sme prví, kto zákazníkom priniesol nekonečné volania. Teraz umožňujeme našim zákazníkom toto nekonečno darovať. Zákazník, ktorý má Platinový alebo Diamantový O2 Paušál sa môže o svoje neobmedzené volania podeliť s ďalšími 4 ľuďmi. Je len na ňom, komu nekonečno venuje, príbuzným, kamarátom, či kolegom. Všetci si tak môžu užívať neobmedzené volania do všetkých sietí aj celej EÚ kedykoľvek
a na akýkoľvek počet čísiel. Chceme, aby spolu hovorili, pretože tak je to fér,“
uviedla Martina Jamrichová, hovorkyňa O2. 

 

 

„Komunikácia je najdôležitejším a najdokonalejším nástrojom v rukách človeka, vďaka ktorému sa spoznávame a budujeme si vzťahy. Tak ako sa mení ich skladba a štruktúra, nevyhnutne sa menia aj formy, spôsoby, frekvencia komunikácie. No jedno ostáva, a to sila hovoreného slova. Otázka „Ako sa máš?“ vyslovená naším jedinečným tónom hlasu utuží vzťah viac, než akýkoľvek písaný text. Nezáleží pritom, či ide o najbližších, s ktorými úzko a pravidelne zdieľame svoj život alebo širší okruh priateľov, známych, kolegov, spolužiakov, ktorý sa nám aj vďaka moderným technológiám a sociálnym sieťam čoraz viac zväčšuje,“ uviedla sociologička Sylvia Porubänová.

 

Viac informácií o službe Mám to, Máš to! nájdete na www.mamto.o2.sk.

 

Zobraziť celú aktualitu
 	 NADÁCIA ORANGE OTVÁRA ĎALŠÍ ROČNÍK GRANTOVÉHO PROGRAMU PRE OPTIMISTOV pasik
NADÁCIA ORANGE OTVÁRA ĎALŠÍ ROČNÍK GRANTOVÉHO PROGRAMU PRE OPTIMISTOV

Ľudia s dávkou optimizmu a chuťou meniť svet sa od dnes môžu opäť uchádzať o podporu v Grantovom programe pre optimistov, ktorý Nadácia Orange vyhlasuje už po tretí raz. Pre svoje užitočné nápady v ňom môžu predkladatelia tento rok získať podporu do výšky 200 eur, tie najzaujímavejšie sa dokonca môžu uchádzať až o desaťnásobok.

Kreatívni jednotlivci a zástupcovia neformálnych skupín občanov majú aj tento rok priestor na predloženie svojich projektov do Grantového programu pre optimistov. Požiadať o finančný príspevok na realizáciu užitočných nápadov na zlepšenie svojho okolia môžu do 23. apríla.

„Optimista vám povie, že žijeme v najlepšom možnom svete. Pesimista sa zas obáva, že je to pravda. My v Nadácii Orange veríme, že svet okolo nás bude taký, akým si ho spravíme. Aj preto už po tretíkrát otvárame unikátny Grantový program pre optimistov,“ vysvetľuje Andrea Cocherová, správkyňa Nadácie Orange.

 

Nadácia Orange v tomto grantovom programe podporí nápady zamerané napríklad na úpravu verejných priestranstiev, školských priestorov či na aktivity rozvíjajúce komunitu. O finančný príspevok sa môžu uchádzať aj nápady na podporu v sociálnej oblasti. Výsledkom grantového programu tak môžu byť zelenšie parky, krajšie triedy v školách, nové lavičky či aktivity pre obyvateľov miestneho zariadenia pre seniorov.

 

Najlepšie nápady môžu získať až desaťnásobnú podporu

V treťom ročníku programu sa Nadácia Orange rozhodla aj pre novinku – zvláštnu pozornosť venuje nápadom, ktoré majú potenciál rásť a dosiahnuť dlhodobejší dopad na komunitu alebo lokalitu, kde budú realizované. Ich predkladatelia dostanú možnosť rozšíriť svoj pôvodný projekt a získať naň aj vyšší finančný príspevok – v maximálnej výške až 2 000 eur. Nadácia Orange im na rozšírenie poskytne potrebnú podporu formou vzdelávacích workshopov, kde uchádzači získajú hodnotné poradenstvo v oblasti projektového manažmentu.

O podporu z Grantového programu pre optimistov je možné požiadať vyplnením jednoduchého elektronického formulára na www.nadaciaorange.sk, kde nájdete aj viac informácií o grantovom programe a aktivitách Nadácie Orange.

Zobraziť celú aktualitu
Feldekovci si zahrajú „slovný tenis“ s Dominikou Cibulkovoupasik
Feldekovci si zahrajú „slovný tenis“ s Dominikou Cibulkovou

 

Rodina Feldekovcov nezaháľa. V každý posledný pondelok v mesiaci majú svoju talk šou v legendárnom bratislavskom V-éčku  na Námestí SNP v Bratislave a ich zastúpenie je skutočne veľké. Ľubomíra Feldeka a jeho manželku Oľgu vhodne doplní hudobnou produkciou dcéra Katka.

v podelok 30. marca 2015 o 19.00 hodine budú mať skutočne exkluzívneho hosťa – tenistku Dominiku Cibulkovú. Ako je verejnosti známe, Dominika sa lieči po operácii, a preto jej účasť v programe Feldekovcov bude určite sprestrením liečby.  Ľubomír Feldek je známy ako Dominikin veľký fanúšik, ktorý jej posiela pred zápasmi rýmované esemesky – napríklad : „V ďalšom kole popreháňaj Azarenko, nech odchádza z kurtu ako Lazarenko." Prítomné publikum si vypočuje aj novú pieseň Dominika, Dominika – a niekoľko šťastlivcov získa nielen podpísanú knihu ale aj podpísanú tenisovú loptičku. V pondelok 30. marca sa večer oplatí prísť do V-éčka.

 

Zobraziť celú aktualitu
Chceš sa stať úspešným manažérom? Unilever ti túto možnosť ponúka!pasik
Chceš sa stať úspešným manažérom? Unilever ti túto možnosť ponúka!

Chceš získať pracovné skúsenosti, ale nevieš, ako na to? Páči sa ti predstava pracovať v jednej z najväčších firiem na svete? Zapoj sa do programu spoločnosti Unilever a pridaj sa k tímu špičkových odborníkov z oblastí obchodu či marketingu! Európsky management trainee program Unilever Future Leaders ti ponúka možnosť stať sa vrcholovým manažérom po absolvovaní trojročnej rotácie zahŕňajúcej medzinárodné projekty, vďaka ktorej získaš potrebné skúsenosti.

Počas troch rokov v Unileveri budeš pracovať na mnohých reálnych projektoch v niekoľkých tímoch naprieč firmou, ktoré ti otvoria dvere do sveta FMCG a získaš nielen neoceniteľnú prax, ale aj veľa kontaktov a nezabudnuteľných zážitkov.

 

Už žiadne vymyslené prezentácie a projekty prezentované pred tabuľou, teraz je tu realita a prax v Unileveri. Stačí sa pozrieť na stránku www.unilever.sk/kariera a do 10. apríla 2015 podať prihlášku. Neváhaj a pripoj sa k nám! Máme tu pre teba veľa zaujímavej práce.

 

 

 

Zobraziť celú aktualitu
s.Oliver predstavuje nové kolekcie na jar a leto 2015pasik
s.Oliver predstavuje nové kolekcie na jar a leto 2015

Značka s.Oliver víta jar a leto 2015 módou v troch úplne nových segmentoch. Okrem s.Oliver DENIM, ktorý od januára 2015 nahrádza pôvodné QS by s.Oliver bude predstavená elegantná biznisová móda s.Oliver PREMIUM a tradičná rada s.Oliver. Dámske kolekcie ponúkajú casual štýl, voľnočasovú urban módu, vysokokvalitné a elegantné spracovanie a doplnky. V jarných a letných kolekciách pánskej módy s.Oliver je v ponuke pohodová casual séria so športovými rysmi, funkčnými detailmi, čistým štýlom i výraznými letnými odtieňmi, vzormi a plážovou atmosférou. Ďalší segment charakterizuje voľnočasová urban móda, ktorá stavia na džínsovine a ležérnom štýle obliekania.

s.Oliver DENIM: URBAN FASHION, ktorá vás inšpiruje a privedie byť IN
Celkom dvanásť kolekcií pripravili návrhári módnej značky s.Oliver v novej rade s.Oliver DENIM. Spontánnosť, experiment a kreativita ruka v ruke so súčasnými trendmi charakterizujú dámske a pánske kolekcie s.Oliver DENIM. Dôraz je kladený na kvalitu materiálov a finálnu úpravu džínsoviny. Z kolekcií doslova sála výzva „žiť tu a teraz“. Ležérnosť, opratý, vyblednutý vzhľad, zámerné vintage efekty a materiálové mixy sú len výberom prvkov, ktoré sa v módnych novinkách prelínajú. Neobvyklé vzory sa pretkávajú s potlačou, detailmi v zapínaní a ozdobami. Doplnky sú tvorené aj ďalšími aplikáciami, predovšetkým nášivkami. Skinny strihy kontrastujú s tými „oversize“.

 

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2011 lenprezeny.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio