LenPreŽeny.sk - Lifestylový magazín pre ženy v každom veku
  •  Kvalita a tradícia na Vašom stole už 40 rokov
    pasik
    Kvalita a tradícia na Vašom stole už 40 rokov
    Už 40 rokov sa na Vašom stole, vo Vašej kuchyni objavujú produkty značiek NOVOFRUCT a OVKO. Kvalitu a tradíciu v jednom prináša slovenský výrobca a spracovateľ čerstvého ovocia, zeleniny a mäsa NOVOFRUCT SK, s.r.o. Kto by nepoznal dojčenskú a detskú výživu OVKO z ovocia a zeleniny
  •  Nová úroda slovensko-kolumbijskej Dobrej kávy
    pasik
    Nová úroda slovensko-kolumbijskej Dobrej kávy
    Plantáž kávovníka arabského patriaca slovenskej spoločnosti ATC-JR, s.r.o., nachádzajúcej sa na náhornej plošine v blízkosti mesta Popayán v regióne Cauca vyprodukovala novú úrodu. Práve v týchto dňoch sa začína hlavný zber zaujímavej odrody Arabica Coffea Yellow Caturra, ktorá vznikla mutáciou z odrody Bourbon, neďaleko mesta Caturra v Brazílii v roku 1930. Spoločnosť ACT-JR, s.r.o. je výrobcom a producentom značky kávy Dobrá káva, má vlastnú kaviareň s obchodom Coffe shop
  • Inovatívný reklamny projekt AVON Cosmetics
    pasik
    Inovatívný reklamny projekt AVON Cosmetics
    Nájsť a zrealizovať nový a neopozeraný nápad v reklame je v dnešnej dobe veľkou výzvou. Obzvlášť v tlačených médiách, ktoré nemajú také možnosti ako online priestor. S netradičným nápadom ako zaujať čitateľa prišla kozmetická spoločnosť AVON Cosmetics v spolupráci s tímom mediálnej agentúry Starlink, divíziou Starcom Mediavest Gropu.
  •  Tak trochu iná káva. Vylepšite si ju korením!
    pasik
    Tak trochu iná káva. Vylepšite si ju korením!
    Pitie kávy je rituálom, bez ktorého si veľa ľudí nedokáže svoj deň predstaviť. Je symbolom ranného prebúdzania, udržovania energie behom dňa a relaxu vo voľnom čase. Konzumácia kávy, objavovanie nových druhov
  • Zlatý Bažant prichádza s novým dizajnom obalov
    pasik
    Zlatý Bažant prichádza s novým dizajnom obalov
    Najhodnotnejšia slovenská značka piva*, značka Zlatý Bažant, prichádza v týchto dňoch na trh s novým dizajnom obalov svojich pív. K redizajnu Zlatý Bažant pristupuje po siedmich rokoch v rámci predstavenia novej marketingovej komunikácie značky, ktorú Zlatý Bažant uvedie už v polovici apríla
Napíšte nám tri mužské a tri ženské mená, ktoré oslavujú meniny počas letných mesiacov? Napíšte nám aj príchuť bonboniéry Figaro, ktorou by ste obdar
Súťaže sa môžete zúčastniť do 26.08.2012.
SÚŤAŽ JE UKONČENÁ.
Dnes je 28. 05. 2015, meniny má Viliam.
Nahrávanie videa ...
Náhodný článok
Zlodejka kníh Zlodejka kníh
Na úvod jedna maličkosť. Zomriete. Tak sa začína kniha Zlodejka kníh, ktorá vychádza už v druhom vydaní – prvé sa rýchlo vypredalo a v týchto dňoch prichádza do kín aj filmová verzia. Je totiž iba málo kníh, ktoré dokážu osloviť toľko čitateľov, vzbudiť také emócie, rozplakať i naplniť úžasnou energiou. Vo svete sa z knihy stal okamžite bestseller, predalo sa už osem miliónov kusov a to najmä vďaka výberu rozprávača.
Najčítanejšie články
jarna
Horoskop na dnešný deň
Horoskopy od Moneo.sk
Zobraziť všetky novinky
NOVINKY
AVON Sun+ – bezpečné a nádherné opálenie kamkoľvek pôjdete!pasik
AVON Sun+ – bezpečné a nádherné opálenie kamkoľvek pôjdete!

 

Počas horúcich letných dní určite nepodceňujte ochranu vašej pokožky pred slnkom. Spoločnosť AVON Cosmetics vám prináša novinky pre krásne a bezpečné opálenie. Vyberte si výrobky z kolekcie AVON Sun+ a užívajte si leto naplno!

AVON predstavuje novinky značky AVON Sun, ktoré sú určené na starostlivosť o pokožku počas opaľovania a po opaľovaní. Všetky výrobky obsahujú technológiu Derma 360 s komplexom antioxidantov a vitamínov, ktorá:

·         chráni pred slnečnému žiareniu s OF,

·         je vodeodolná,

·         hydratuje pokožku,

·         chráni pred starnutím a poškodením pleti spôsobeným slnečným žiarením.

 

 

Osviežujúce hydratačné mlieko na opaľovanie na citlivú pleť s OF30 – vysoký stupeň ochrany

Objem: 50 ml

Bežná cena: 14,00 €

Pleťové mlieko na tvár hydratuje a chráni pleť s OF30, príjemne chladí a osviežuje.

 

Vodeodolný krém na opaľovanie zabraňujúci starnutiu na citlivú pleť s OF50 – vysoký stupeň ochrany

Objem: 50 ml

Bežná cena: 14,00 €

Krém na tvár zabraňujúci starnutiu hydratuje a chráni pleť vďaka OF50, pomáha spomaliť proces starnutia pleti spôsobený slnečným žiarením.

 

Vodeodolný ochranný balzam na pery s OF30 – vysoký stupeň ochrany

Objem: 4,6 g

Bežná cena: 2,90 €

Balzam na pery vhodný tiež na citlivé oblasti ako nos a lícne kosti.

 

Vodeodolný hydratačný sprej na opaľovanie na citlivú pokožku s OF15 – stredný stupeň ochrany

Objem: 150 ml

Bežná cena: 12,00 €

Chráni pokožku s OF15 a poskytuje jej celodennú hydratáciu, obsahuje vitamín E.

 

Vodeodolné osviežujúce hydratačné mlieko na opaľovanie s OF30 – vysoký stupeň ochrany

Objem: 150 ml

Bežná cena: 12,00 €

Chráni pokožku s OF30, okamžite hydratuje a osviežuje, obsahuje mentol.

 

Vodeodolné osviežujúce hydratačné mlieko na opaľovanie na citlivú pokožku s OF50 – vysoký stupeň ochrany

Objem: 150 ml

Bežná cena: 12,00 €

Chráni pokožku s vysokým OF50 a vďaka ultra ľahkému zloženiu ju okamžite hydratuje.

 

Vodeodolné mlieko na opaľovanie s OF10 – nízky stupeň ochrany

Objem: 150 ml

Bežná cena: 12,00 €

Chráni pokožku s OF10, poskytuje jej starostlivosť vďaka upokojujúcemu aloe vera  bambuckému maslu.

Zobraziť celú novinku
Krásna a múdra môže byť každá! pasik
Krásna a múdra môže byť každá!

 

Byť naraz krásnou a múdrou už nie je žiadny bonmot či nedosiahnuteľný sen. Krásna a múdra už môže byť každá žena! Stačí zobrať osud do vlastných rúk a vďaka pokladom z lona prírody podčiarknuť svoju prirodzenú krásu, doladiť a vycibriť to, čo ostalo doteraz ukryté, a rozžiariť sa strhujúcou vitalitou.

Rýdzo prírodný výživový doplnok Krásna a múdra od spoločnosti Fancy Pharmacy je jedinečnou kombináciou bylín, výťažkov stromov a rias, starostlivo extrahovaných a vyladených tak, aby ste na prvý pohľad pôsobili ešte ženskejšie a na prvé počutie zaujali svojím intelektom. Klenoty z prírody ako palma plazivá, senovka grécka, benedikt lekársky,  angelika – ženský ženšen, damiána, ginko biloba či vitamíny A a C vytvárajú v jednej kapsule silné spojenectvo v boji za štíhlu líniu, atraktívne poprsie, vitalitu a jasnú myseľ. Mnohé z nich sú prirodzeným zdrojom fytoestrogénov, antioxidantov a harmonizátorov metabolizmu, imunity či trávenia a s tým spojenou redukciou hmotnosti. Už štartovacie  balenie Krásna a múdrarevitalizuje váš organizmus, zvýrazní vaše poprsie, osvieži vzhľad a zlepší kognitívne a mentálne schopnosti. Kúpite v dobrých lekárňach a na internete v baleniach po 30, 90 a 180 kapsúl v odporúčanej cene od 18,70 €.

www.krasnaamudra.sk

Zobraziť celú novinku
5 x lahodný tavený syr Bluedinopasik
5 x lahodný tavený syr Bluedino

 

Skvelá správa pre milovníkov tavených syrov! Do pestrého sortimentu syrových výrobkov v sieti predajní Lidl pribudlo až päť noviniek. Alebo jedna novinka s piatimi príchuťami? Vyberte si. V každom prípade si na čerstvý chlieb či pečivo môžete natrieť a vychutnať päť rôznych príchutí Jemného taveného syra Bluedino.

Jemný tavený syr light má lahodnú chuť a obsahuje len 28% tuku v sušine.

Jemný tavený syr s maslom vďaka pridanému maslu obsahuje 59% tuku v sušine. Vyvážená syrovo-maslová chuť je výborným základom na pestré obložené chlebíky.

Jemný tavený syr so šunkou má pevnejšiu konzistenciu s charakteristickou príchuťou jemnej údeniny. Vyskúšajte ho s tmavým pečivom a čerstvou zeleninou. 

Spojenie zamatového taveného syra s delikátnou arómou syrov s ušľachtilou plesňou vytvára jedinečný mix chutí Jemného taveného syra s hermelínom a Jemného taveného syra s modrou plesňou. Pripravíte z nich napríklad výborné kanapky ozdobené bylinkami alebo zeleninou.

Cena: 0,66 € / 140 g, Lidl


 

 

Zobraziť celú novinku
TIC TAC mimoni s banánovou príchuťoupasik
TIC TAC mimoni s banánovou príchuťou

Tic Tac® predstavuje exkluzívnu novinku, ktorá svojou banánovou príchut?ou poteší nielen chut?ové poháriky, ale rovnako i oc?i potlac?ou Mimon?ov. Tic Tac® MimoniTM budú k dispozícii v dvoch vel?kostiach — 18 g a 98 g, a v troch variáciách obalov — s dizajnom postavic?iek Kevina, Boba alebo Stuarta, ktorí sú hlavnými hrdinami nového animovaného filmu z produkcie Universal. Ten príde do kín v júni 2015. Vo väc?šom balení budú navyše postavic?ky Mimon?ov s využitím novej technológie, vytlac?ené na každom cukríku pomocou špeciálnej potlac?e. Limitovaná edícia bude dostupná v obchodoch od mája do septembra 2015.

MimoniTM svojím tvarom nápadne pripomínajú Tic Tac®, preto sa potlac? postavic?iek na samotné dražé priam ponúkala. Po dokonc?ení štandard- ného výrobného procesu sa tak pomocou špeciálnej technológie vytlac?ia na jednotlivé cukríky postavic?ky slávnych Mimon?ov. Tí sú známi z filmov Ja, zloduch 1 a 2.

 

Tic Tac® s potlac?ou Mimon?ov bude v predaji exkluzívne v 98g balení. Kevin, Bob a Stuart sa potom objavia na malých i vel?kých krabic?kách limitovanej edície. Na obaloch je vyob- razený každý zvlášt?. Nadšení fanúšikovia tak môžu zbierat? krabic?ky a vytvorit? si tak svoju vlastnú zbierku Mimon?ov.

 

Predaj limitovanej edície Tic Tac® MimoniTM podporí TV spot, v ktorom si postavic?ky taktiež zahrajú, a celosvetová kampan? na sociálnych siet?ach — na Slovensku a v C?eskej republike predovšetkým na Facebooku. Obe sú priamo z produkcie spoloc?nosti Universal, ktorá je súc?asne tvorcom filmu Ja, zloduch 1, Ja, zloduch 2 a práve prichádzajúceho filmu Mimoni so žltými postavic?kami v hlavnej úlohe.

Zobraziť celú novinku
Čokoládovým M&M’s v nových baleniach neodoláte za žiadnych okolností pasik
Čokoládovým M&M’s v nových baleniach neodoláte za žiadnych okolností

Žltý a Červený sú späť a s nimi lahodné čokoládové cukríky M&M’s v nových variantoch balení, takže bude ešte oveľa ťažšie im odolať. Vybrať si teraz môžete z veľkostí 45, 90 a 150 gramov. Každá sa výborne hodí na inú príležitosť. Či už ste minimalista, maximalista, alebo preferujete zlatú strednú cestu, neodoláte im! V priebehu mája a júna si svoje obľúbené M&M‘s môžete vychutnať za zvýhodnenú cenu a okrem toho až do júna hrať o poukazy na lístky do kina. Sledujte Žltého a Červeného v obchodoch a na www.m-ms.sk!

Lahodná čokoláda v chrumkavej poleve s nezameniteľným „m“ sa teraz skrýva v troch rôznych baleniach. Veľkorysý objem 150 gramov poteší nielen skalných milovníkov M&M’s. Výborne sa bude vynímať na pracovnom stole a každý kolega sa potom zastaví oveľa radšej. Úspech určite zožne na všetkých posedeniach alebo party.

Elegantné 45 gramové balenie je potom stávkou na istotu. Vojde sa do každého vrecka, tašky aj kabelky. Je to jednoducho dávka lahodné čokolády v praktickej chrumkavej poleve „to go“, takže svoje kompaktné 45 gramové M&M‘s môžete mať so sebou kedykoľvek a kdekoľvek.

Veľkosť 90 gramov predstavuje ideálne riešenie pre dvoch. Výborne sa napríklad hodí ako šikovná maškrta do kina alebo na doma k televízii, jednoducho k dobrému filmu. Žltý a Červený navyše organizujú súťaž o poukazy na lístky do kina! Šancu máte, ak od 27. 5. do 24. 6. 2015 nakúpite v sieti hypermarketov a supermarketov Tesco neodolateľné cukríky M&M’s v hodnote aspoň 2 €. Potom stačí registrovať kód z pokladničného bloku na www.m-ms.sk/kino a každý deň hádať, koľko Žltých a Červených sa rafinovane ukrylo do rôznych obrázkov.

Všetky veľkosti M&M’s sú dostupné v dvoch variantoch – peanut (arašidové) a choco (čokoládové) v bežnej obchodnej sieti. V máji a júni si ich navyše môžete vychutnať za zvýhodnenú cenu. Hľadajte v obchodoch Žltého a Červeného. Neváhajte. Aj tak im neodoláte!

Zobraziť celú novinku
František Kozmon: Posledný prípad kapitána Čontoša pasik
František Kozmon: Posledný prípad kapitána Čontoša

Vydavateľstvo Forza Music v súčinnosti s mediálnymi partnermi kníhkupectvom Martinus a dvojtýždenníkom o nových knihách Knižná revue vyhlásilo v minulom roku druhý ročník literárnej súťaže o najlepší detektívny príbeh s názvomDetektívka 2014. Víťazstvo si odnieslo dielodebutujúceho autora Františka Kozmona s názvomPosledný prípad kapitána Čontoša.

Ročne mizne na Slovensku niekoľko stoviek ľudí, medzi nimi, žiaľ, aj deti. Hoci väčšinu z nich sa podarí do týždňa nájsť, sú aj prípady, keď sa dieťa nenájde ani po mesiacoch či rokoch a spis s ich menom putuje do priečinka s označením Nezvestní. A práve z tohto súdka je aj príbeh víťazného diela. František Kozmon ho umiestnil do Bratislavy, ale mohol sa stať v ktoromkoľvek meste na Slovensku. Trpký príbeh o únose malého dievčatka a dvoch vraždách je vyvrcholením tragédie, ktorá sa začala jedného dňa na jarmoku.

 

Kniha Posledný prípad kapitána Čontoša bude oficiálne pokrstená 20. mája o 17.00 v kníhkupectve Panta Rhei na Vysokej 2 v Bratislave. Krstnou mamou bude herečka Mirka Partlová. Kampaň sprevádza i video trailer na knihu, v ktorom si zahrali herci zo seriálu Panelák – Juraj Bača a Sabrinka Grláková.

https://www.youtube.com/watch?v=n7dRAW2C2Xk

Zobraziť celú novinku
Ľadové hity na horúce dnipasik
Ľadové hity na horúce dni

 

Zmrzlina jednoducho patrí k letu. Perfektne osvieži v letnom sparne, ľadová sladkosť na jazyku spríjemní chvíľky relaxu, je skvelou sladkou bodkou po náročnom dni. Vychutnajte si ju vo forme výborných nanukov alebo kornútikov Gelatelli z ponuky predajní Lidl.

Milovníkov čokoládovej zmrzliny si zaručenej získa Gelatelli Choco Crisp. Lahodnú chuť kakaového nanuku podčiarkujú  drobné kúsky pravej horkej čokolády a poleva z mliečnej čokolády s chrumkavými kakaovými kúskami. Skrátka – čokoládová rozprávka pre vaše chuťové poháriky!      

Cena: 0,44 € / 120 ml, Lidl

 

Dávate prednosť ovocnej zmrzline? Vyskúšajte svieži nanuk Gelatelli Strawberry Crisp. Poleva z originálnej bielej čokolády s krehkými ryžovými lupienkami  v sebe ukrýva vynikajúcu jahodovú zmrzlinu. Maškrtné jazýčky si prídu na svoje.  

Cena: 0,44 € / 120 ml, Lidl

 

Tradičné spojenie jemnej krémovej zmrzliny s príchuťou pravej bourbonskej vanilky, polevy z mliečnej čokolády a kúskov mandlí, je pre mnohých labužníkov takmer bezkonkurenčné. Ak si doprajete nanuk Gelatelli Almond, čaká vás nezabudnuteľný chuťový zážitok za výbornú cenu. 

Cena: 0,44 € / 120 ml, Lidl

 

Nanuky  Gelatelli Exotic Fruit vás zaručene príjemne schladia. Kombinácia zmrzliny s bourbonskou vanilkou a ľadového sorbetu z exotického ovocia je neodolateľná. Máte radšej sorbet z lesného ovocia? Nech sa páči - Gelatelli Fruits of the Forest. V baleniach oboch druhov sú tri kusy výborných nanukov.

Cena: 1,29 € / 3 x 110 ml, Lidl

 

 

Obľúbené kornútiky s vanilkovou a jahodovou zmrzlinou a jahodovou polevou nájdete v Gelatelli Strawberry&Vanilla. Krehký kornútik je navyše zvnútra poliaty kakaovou polevou. Dobrá správa pre všetkých, čo obľubujú vanilkovo-čokoládovú klasiku – kornútiky Chocolatte&Vanilla sú presne v tejto kombinácii, poliate čokoládovou polevou a posypané karamelizovanými mandľami a kúskami čokolády. Oba druhy dostanete kúpiť v balení po 6 kusov. Zmrzlinové hody sa môžu začať!

Cena: 1,99 € / 6 x  120 ml, Lidl

 

Zobraziť celú novinku
LG EXKLUZÍVNE: FILMBOX LIVE AŽ NA ROK ZADARMOpasik
LG EXKLUZÍVNE: FILMBOX LIVE AŽ NA ROK ZADARMO

LG Electronics (LG) ponúka novým majiteľom Ultra HD televízorov exkluzívne službu FilmBox Live až na rok zadarmo. Najväčšia kolekcia filmov a dokumentov v 4K kvalite bude dostupná exkluzívne pre majiteľov LG televízorov. Na svoje si tak prídu všetci milovníci filmov v tom najvyššom rozlíšení.

Pre nových majiteľov chytrých UHD televízorov si spoločnosť LG pripravila širokú ponuku 4K obsahu, ktorú majú k dispozícii prostredníctvom aplikácie FilmBox Live až na rok zadarmo. Filmy sú v Českej republike a na Slovensku dostupné s českým dabingom.

 

Aplikácia FilmBox Live je automaticky súčasťou Smart televízorov LG. Prístup do nej získajú zákazníci prostredníctvom individuálnej registrácie. Po jej overení a na základe špeciálneho kódu sa im sprístupní všetok obsah FilmBox Live. Členstvo zadarmo je platné až na 12 mesiacov od registrácie a vzťahuje sa na kompletný video portál, takže si diváci užijú okrem 4K filmov i ostatné filmy a seriály aj živé vysielanie 6 filmových (vrátane Filmbox Premium) a 5 tematických programov.

 

„S nástupom Ultra HD televízorov sme museli riešiť zásadnú otázku a to dostupnosť UHD obsahu. Všetci vieme, že aktuálne je ho veľmi málo a tak sme nesmierne radi, že sme sa mohli spojiť so spoločnosťou SPI International a poskytnúť prostredníctvom aplikácie FilmBox Live tú najväčšiu kolekciu UHD filmov našim zákazníkom.“Komentuje Ondřej Ťapušík z českej pobočky LG.

 

"Ultra HD je jednoznačne najväčším trendom digitálnej zábavy v roku 2015 a s výrazne rastúcim dopytom po Ultra HD televízoroch sa zvyšuje aj záujem o sledovanie obsahu v tej najlepšej možnej kvalite. Sme potešení, že s našimi partnermi, prednými hollywoodskymi štúdiami, môžeme ako prvý ponúknuť filmy a dokumenty v rozlíšení 4K, ktoré si majitelia televízorov LG môžu prehrať v aplikácii FilmBox Live a to kedykoľvek si budú želať," vysvetlil Berk Uziyel, výkonný riaditeľ SPI International.

 

Akcia platí pre televízory LG vyrobené v rokoch 2014 a 2015 a zakúpené v období od 1.mája 2015 do 31.augusta 2015. Registrácia je možná až do 20.septembra 2015 na adrese: www.lgpreradost.sk a www.lg.com/sk/promotions.

Zobraziť celú novinku
Stylingové suché šampóny TONI&GUY Hair Meet Wardrobepasik
Stylingové suché šampóny TONI&GUY Hair Meet Wardrobe

TONI&GUYHair Meet Wardrobe je známy pravidelným prinášaním nových trendov.  Klúčové novinky na jar a leto 2015, v podobe suchých stylingových šampónov, tak už boli predstavené na minuloročnom London Fashion Weeku v septembri . Globálny ambasádor TONI&GUY Hair Meet Wardrobe Mark Hampton ich použil na vytvorenie stylingu pre hlavné prehliadky tohto sviatku módy.

Suchý šampón dnes patrí medzi klasické „must have“. Odborníci z TONI&GUY Hair Meet Wardobe vďaka skúsenostiam z veľkých prehliadok vedia, že suchý šampón je účinná zbraň skvelého stylingu.  Horúce novinky, suché stylingové šampóny, tak mieria priamo k vám.

„Suchý šampón je v backstage moja tajná zbraň,“ Mark Hampton prezraďuje svoje tajomstvo a vysvetľuje: „Ľudia si myslia, že suchý šampón je vhodný iba pre odstránenie mastnoty z vlasových korienkov, no nie je to tak. Suchý šampón je aj perfektný stylingový prípravok, ktorý dokáže vytvoriť pevný a štrukturovaný vzhľad pri mnohých rôznych účesoch.“

 

TONI&GUY Hair Meet Wardobe pripravil na jar a leto dve novinky; suchý šampón z kolekcie Glamour a z kolekcie Creative.

 

Suchý šampón z kolekcie Glamour dokáže vytvoriť neskutočný objem od korienkov až po končeky. Je inšpirovaný účesmi zo 70. Rokov, ktoré sa niesli v znamení vĺn a objemu. Každá žena sa s ním premení na divu.  Je vhodný pre tupírovanie dlhých vlasov. Suchý šampón Glamour Sky High Volume dostanete za maloobchodnú cenu 11,99 Eur.

Suchý šampón z kolekcie Creative je ideálny pre udržanie divokého vzhľadu. Nie len že zbavuje korienky mastnoty, ale dodá im aj požadovaný objem. Skvele funguje aj pri tupírovaní, vďaka čomu možno docieliť ešte bohatší vzhľad. Chic trendy, ktoré dnes vznikajú kombináciou rôznych kultúrnych vplyvov, tak máte na dosah ruky. Suchý šampón Creative Express Reboost dostanete za cenu 11,99 Eur exkluzívne v obchodnej sieti Marionnaud.

Zobraziť celú novinku
Zobraziť všetky aktuality
AKTUALITY
Dobré jedlo, pivo a príjemná atmosféra na Slovak Food Festivale  pasik
Dobré jedlo, pivo a príjemná atmosféra na Slovak Food Festivale

 

Koniec tohto týždňa sa bude niesť v duchu dobrého jedla, piva a varenia so známymi osobnosťami. Od štvrtku do nedele 21. – 24. mája 2015 bude totiž na Bratislavskom hrade kraľovať Slovak Food Festival.

Návštevníkov budú lákať chutné jedlá z čerstvej zeleniny, rôzne druhy mäsa, pečiva a sladkých dobrôt. Tradične budú mať možnosť ochutnať aj niekoľko slovenských a zahraničných pivných značiek. Spojenie dobrého jedla a výnimočného piva je zážitkom pre chuťové poháriky každého gurmána. Najväčší priestor bude mať aj tento rokPilsner Urquell, ktorý predstaví pivnú cestu so sládkom Plzenského Prazdroja, Václavom Berkom. Ten pivných fanúšikov prevedie históriou piva Pilsner Urquell, ktorého vzácny recept vznikol pred 173 rokmi. „Jeho detaily sa odovzdávajú zo sládka na sládka. Je to tajomstvo, ktoré si starostlivo strážime,”objasňuje V. Berka.

 

 

Gurmáni sa môžu tešiť na jedinečný zážitok, a to nepasterizovaný a nefiltrovaný Pilsner Urquell. Na milovníkom piva čaká niečo skutočne špeciálne,  pretože sa bude čapovať pivo priamo z ležiackeho tanku.„Ide o nefiltrované  pivo – autentické a vo svojej najčerstvejšej forme. Chutí tak, akoby ste ho pili priamo v pivovare. Možnosť ochutnať takúto špecialitu majú len návštevníci pivovaru priamo v Plzni, odkiaľ toto unikátne pivo pochádza, a vybraných festivalov zameraných na gastronómiu, kde ho exkluzívne privážame,“ dodáva Marek Lettrich, manažér značky Pilsner Urquell. Celým programom bude sprevádzať moderátor Peter „Šarkan“ Novák a  zážitok spríjemnia aj hudobné vstupy dvojice Robo Papp & Bystrík. Víťaz súťaže Master Bartender Marián Repaský predvedie návštevníkom rôzne štýly čapovania, ako sú „Hladinka“, „Mlieko“ a „Šnyt“.

 

V rámci Slovak Food Festivalu sa predstaví 60 vystavovateľov s tradičnými slovenskými, ale aj zahraničnými jedlami a nápojmi. Pripravených je niekoľko desiatok pódiových šou aj živé varenie so známymi osobnosťami Marcelom Ihnačákom a Adrianou Polákovou. Slovak Food Festival prináša tento rok novinku pre svojich návštevníkov v podobe exhibície foodblogerov. Na svoje si prídu aj milovníci slovenských grilovaných delikates. K dobrému jedlu patrí aj dobré pivo, príďte už tento víkend zažiť a ochutnať to najlepšie zo Slovak Food Festivalu na Bratislavskom hrade!

Zobraziť celú aktualitu
Rozprávka Sedem zhavranelých bratov čoskoro v kináchpasik
Rozprávka Sedem zhavranelých bratov čoskoro v kinách

 

Už čoskoro príde do slovenských kín nová rozprávka režisérky Alice Nellis s názvom „Sedem zhavranelých bratov“, ktorú milovníci rozprávok dobre poznajú.

Bolo raz jedno kráľovstvo a pri tom kráľovstve dedinka. Jedného dňa v tej dedine, vyrieknuté zlé slovo zaklialo sedem krásnych bratov na havranov. O niekoľko rokov neskôr sa ich sestra Bohdanka rozhodne, že kliatbu zlomí. Môže to však urobiť len ona sama a musí počas plnenia úlohy stále mlčať. Natrhá žihľavu, urobí z nej priadzu a ušije sedem košieľ pre jej sedem zhavranelých bratov. Kým však kliatbu zruší, nájde svoju lásku, no musí pritom čeliť aj nástrahám zlej kráľovnej, ktorá stále spriada zlé plány. A či sa Bohdanke napokon podarí vyslobodiť bratov z prekliatia a zachrániť svoje šťastie? To sa dozvieme v príbehu o siedmych zhavranelých bratoch už 28. mája2015, kedy  príde do našich kín nová slovensko – česká rozprávka na motívy Pavla  Dobšinského, v koprodukcii s RTVS.

Sedem zhavranelých bratov ponúka veľké mená nielen v rámci tvorcov, ale aj hercov. Diváci  budú mať možnosť vidieť v hlavných úlohách Marthu Issovú, Janu Oľhovú, Mariána Geišberga, Sabinu Remundovú ale aj Mira Nogu, či Csongora Cassaia.Jedného zo zhavranelých bratov si zahral aj Ivanko Ondruška z Nitry, ktorý už má skúsenosti s reklamou a práve na  ich základe ho do filmu vybrali. Bude mať trinásť rokov a filmový svet ho láka a verí, že bude z neho nový Belmodno.

Filmovú hudbu so  Symfonickým orchestrom Slovenského rozhlasu pod dirigentskou taktovkou Antona Popoviča nahrávali  za účasti skladateľa hudby – Vaša Patejdla. Text k titulnej skladbe napísal Kamil Peteraj, čo je logické vzhľadom na skutočnosť, že ju naspievala Marika Gombitová. Nová pieseň Mariky Gombitovej Ten príbeh za náš sen stál má oficiálny klip a môžete si ho pozrieť:

https://www.youtube.com/watch?v=E11R59K2zUU&feature=youtu.be

Veľký návrat speváckej legendy Mariky Gombitovej na scénu potešil celé Slovensko. Film aj pieseň sú  o viere v lásku, o vytrvalosti a sile slova a o tom, že netreba prestať snívať a veriť, že sny sa stanú skutočnosťou.

Zobraziť celú aktualitu
Milo Kráľ – ako model - poteší nielen mamičky  	pasik
Milo Kráľ – ako model - poteší nielen mamičky

 

Hoci oficiálny Deň matiek, ktorý sa oslavuje druhú májovú nedeľu, je už za nami, všetky mamičky i nemamičky si ho budú môcť zopakovať a pripomenúť aj 17. mája 2015 o 15.00 hodin   v Stredisku kultúry na Vajnorskej ulici  v Bratislave na akcii nazvanej Šarmantný deň matiek.

Veľmi zaujímavé popoludnie sľubuje množstvo nie každodenných zaujímavostí,  premien a zážitkov. Ak túžite po zmene, návšteva akcie, ktorá nesie názov Šarmantný deň matiek, je resne pre vás. Známa skúsená profesionálna vizážistka Marta Gejdošová vám nielen poradí čo a ako zmeniť, ale priamo na mieste zmenu podľa vašich predstáv, prípadne s jej poradenstvom aj zrealiuje. 

Ak plánujete oživiť svoj šatník, zbaviť sa starých kúskov a priniesť do jarných skríň niečo nové, svieže päť budete na sorávnm mieste. Módna show Lombardi Fashion House predstaví nové trendy pre ženy rovnako aj pre mužov. Každé ženské oko poteší pohľad na sympatického Erika Haladu alias Mila Kráľa, ktorý sa teraz predstaví v úlohe modela. A verte, že mu to ide rovnako dobre ako fimové úlohy či spev na javisku s kapelou Milo Kráľ Band, s ktorou na sklonku minulého roka vydal debutový album. Veríme, že nejaké CD mu ešte ostali, aby sa s vami o ne podelil  a vlastnoručne ich podpísal priamo na mieste.

Topánky. Nikdy ich nie je dosť a niektoré sú pohodlné, v iných si potrpíme, len aby sme sa páčili. Tentoraz môžete mať úplne originálne podľa vlastného vkusu alebo si nechať poradiť čo si dať ručne namaľovať na topánky.  Postará sa Katie Shoes. Po módnej show určite dobre padne dobrá masáž a aj tá bude k dispozícii priamo z Masážneho raja.  Kávička, aký by to bol deň bez nej a zvlášť ak ide o slávnostnú príležitosť ako jeŠarmantný deň matiek? Len pol roka je na trhu originálna kávička  ešte originálnejším názvom – Štrbské presso a práve jej vôňa nás bude sprevádzať celým popoludním. Bez spevu a tanca by to tiež nešlo. O pekné pesničky sa s nami podelia Marcella Molnárová  s dcérou Sofiou a zatancovať si môžete nielen pri ich pesničkách, ale aj  tanečný športový klub FunnyDance.sk.  Celým popoludním bude sprevádzať sympatická moderátorka Andrea Paulínyová a svoju najnovšiu knihu - Aj blondínky to vedia - predstaví a popodpisuje autorka Marika Studeničová.

Zobraziť celú aktualitu
Dôležité bezpečnostné upozorneniepasik
Dôležité bezpečnostné upozornenie

IKEA sťahuje zábrany PATRULL KLÄMMA a PATRULL SMIDIG, pri ktorých hrozí nebezpečenstvo pádu!

IKEA upozorňuje zákazníkov, ktorí si zakúpili bezpečnostné zábrany PATRULL KLÄMMA alebo PATRULL SMIDIG montované pomocou prítlaku medzi dve opory, aby tieto modely nepoužívali navrchu schodiska. 

Bezpečnostné zábrany PATRULL KLÄMMA alebo PATRULL SMIDIG montované pomocou prítlaku medzi dve opory je bezpečné používať v priechode medzi miestnosťami alebo naspodku schodiska.

 

IKEA dostala hlásenia o prípadoch, kedy sa ukázalo, že trenie medzi stenou a bezpečnostnou zábranou montovanou pomocou prítlaku medzi dve opory nie je dostatočné na to, aby udržalo zábranu v určenej polohe.Spodná kovová tyč môže okrem toho predstavovať nebezpečenstvo zakopnutia. Preto, ak je zábrana namontovaná navrchu schodiska, hrozí nebezpečenstvo pádu alebo zranenia. IKEA dostala hlásenie o 3 prípadoch zranenia detí v dôsledku pádu zo schodov.

 

Zákazníci, ktorí si chcú ponechať bezpečnostnú zábranu PATRULL KLÄMMA alebo PATRULL SMIDIG a používať ju v priechode medzi miestnosťami alebo naspodku schodiska, môžu kontaktovať IKEA a dostanú aktualizované pokyny na použitie, ako aj nový výstražný štítok, ktorý je možné nalepiť na bezpečnostnú zábranu.

 

Zákazníci, ktorí chcú vrátiť bezpečnostnú zábranu PATRULL KLÄMMA alebo PATRULL SMIDIG s označeným dátumom výroby 1510 (v tvare RRTT/rok-týždeň) alebo skorším, môžu tak urobiť priamo v obchodnom dome IKEA, kde im budú peniaze vrátené v plnej výške. Rovnakým spôsobom je možné vrátiť aj prídavný diel k bezpečnostnej zábrane PATRULL. Pri vrátení nie je nutné predložiť doklad o kúpe (pokladničný blok).

 

Bezpečnostné zábrany PATRULL KLÄMMA a PATRULL SMIDIG sú v predaji od
1. augusta 1995.

Viac informácií nájdete na www.IKEA.sk alebo nás kontaktujte prostredníctvom zákazníckej linky na telefónnom čísle 02/48 22 61 11.
 

Identifikačné značky a umiestnenie

Štítok je pripevnený ku kovovej tyči naspodku bezpečnostnej zábrany a obsahuje informácie o výrobku. Na tomto štítku takisto nájdete dátum výroby (v tvare RRTT), ako je zobrazené nižšie.

                              

                            Vzor štítka na bezpečnostnej zábrane PATRULL KLÄMMA.

 

Zobraziť celú aktualitu
Nový Slang? Starý dobrý podnik s novým prístupom k tradíciipasik
Nový Slang? Starý dobrý podnik s novým prístupom k tradícii

– Po komplexnej rekonštrukcii ako interiéru, tak i ponuky jedla a nápojov sa do centra Bratislavy vracia Slang. Podnik, ktorý určite chýbal komunite, čo má rada komorné prostredie, výborné jedlo či pivo rôznych chutí a „národností“. Slang má za sebou viac ako 10-ročnú tradíciu a rétoriku, ktorú iba prispôsobil svojim fanúšikom. Narástol o vonkajšie priestory, umocnil tak kontakt s mestom, a ponúka ochutnať doma to, čo sa je a čapuje na podobných obľúbených miestach vo svete. Ak je slang nespisovným jazykom komunity, tu si budete -  v dobrom - rozumieť.

Kde si sadneme?
Otázka je na mieste! Nový Slang sadne najmä tým, ktorí uprednostňujú útulnejšie, komornejšie prostredie pred veľkými pivárňami. Aj Slang narástol, no prirodzene a bez pocitu, že ste v hale. „Oproti stavu pred rekonštrukciou  môžeme hosťom ponúknuť aj sedenie situované do dvora s veľmi príjemným interiérom, ktorého súčasťou je  špeciálny Josper gril. Umožňuje totiž prípravu jedál bez šírenia zápachu alebo iných vedľajších účinkov, čo zákazníci určite ocenia,“ vysvetlil Michal Riják, prevádzkový riaditeľ Medusa Group.  Slang má celkovo interiérovú kapacitu 110 stoličiek. „Na jeseň, po letnej sezóne, dostane aj svoj presklený celoročný pavilón (ako napríklad Rio), následne sa tak predĺži do ulice a hostia si budú môcť vychutnávať aj lepši kontakt s námestím po celý deň i večer. Nielen mladá generácia potrebuje priestor, kde sa zabaví a podebatuje,“ dodáva Michal Riják.

 

Máte čapované?
V prípade nového Slangu sa pýtate zbytočne. Máte chuť na slovenské alebo zo sveta, stavíte na novinku niektorého z mini pivovarov alebo osvedčenú svetoznámu značku?  Vybrať si môžete pšeničné, ovocné, silnú a výraznú IPU ale aj niečo menej horké, tmavé plné rôznych chutí, osviežujúci ležiak ... „Konkrétne značky a druhy budeme pravidelne obmieňať na základe aktuálnej ponuky, nových trendov, ročného obdobia a samozrejme požiadaviek hostí. Ak by som mal však začať doma, odporúčam Kras lager s výraznou arómou či tmavého Gejzu z pivovaru Wyvar, neobídem ani klasicky česky nachmelené Krušovice, priamo z Mníchova pšeničný biely Paulaner, výrazný citrusový škótsky Dead pony club BrewDog a ženám bude určite chutiť čerešňový Lindemans Kriek z Belgicka,“ pozýva na čapované Róbert Marhefka, šéfbarman siete Klubovní a aj Slangu. Ak sa nebudete vedieť rozhodnúť, nie je problém vybrať si tú správnu chuť pri ochutnávkovom pivnom menu. Ani fľaškové pivo však za čapovanými špeciálmi nezaostáva. Každý mesiac pre vás v Slangu zachladia na ideálnu teplotu 6 druhov piva, vždy iné.  Aj tu môžete siahnuť po fľaši napríklad zo Slovenského kočovného pivovaru, rovnako i po značkách z Dánska, Belgicka a Škótska. Samozrejme v ponuke nechýba ani nealkoholické pivo, rôzne osviežujúce nealko nápoje vznikajúce kvasením ovocia, slovenské i svetové destiláty, škótska a írska whisky, miešané Slang drinky a výber príjemných vín.

 

K pivu čo na tanier patrí
Ak je slang nespisovným jazykom komunity, k tomu nášmu sa na tanieri bez problémov priznávame. V Slangu zažijete svetovú prechádzku dobrým pubovým a krčmovým jedlom, s dôrazom na originálne pizze robené na dreve, grilované dobroty z Josper grilu – skewre a steaky, tarte flambe, quesadilly, domáce tutovky a pozor - pekelné kuverty pre skutočných dobrodruhov v podobe naozaj pikantných omáčok! „Na grile Josper pripravujeme jedlá rýchlym a efektívnym spôsobom pri teplote 300 – 350 stupňov. Tak si zachovajú ideálnu štruktúru, šťavnatosť. Všetko grilujeme na prírodnom uhlí a otvorenom ohni, preto celá nezameniteľná chuť a aróma preniká do každého kúsku. Práve táto technológia grilu zaručuje, že hostia od nás neodídu ako z udiarne, čo určite ocenia,“ konštatuje s úsmevom šéfkuchár Tomáš Sika, ktorý má pod palcom ponuku Slangu na jedálnom lístku. Okrem grilovaných kuracích krídel, bravčovej krkovičky, Halloumi syra, tigrích kreviet a pizze, čo vonia drevom v ňom nechýba ani mexická quesadilla, beef tartar, burger Slang, jahňacia fašírka, slané koláče alebo pečený chrbát z mliečneho prasiatka.

 

Nový Slang v kocke

-          110 miest na sedenie (vrátane novej časti)

-          100 stoličiek na terase

-          Špeciality z Josper grilu

-          Pizza Classic a mini Fashion pečená na dreve

-          Obľúbené pochúťky svetových pubov

-          Nápoje a jedlá ako Slang špeciality

-          Živé koncerty

Zobraziť celú aktualitu
DETI BUDÚ EŠTE ŠIKOVNEJŠIE:  MATERSKÝM A RODINNÝM CENTRÁM STE POMOHLI ZÍSKAŤ 10 000 EURpasik
DETI BUDÚ EŠTE ŠIKOVNEJŠIE: MATERSKÝM A RODINNÝM CENTRÁM STE POMOHLI ZÍSKAŤ 10 000 EUR

Projekt „Každým nákupom pomáhate“ aj tento rok podporil materské a rodinné centrá po celom Slovensku. Organizátori projektu, spoločnosti Procter&Gamble a dm drogerie markt odovzdali výhercom celkovo 10 000 eur na nákup vybavenia podporujúceho zdravý intelektuálny vývin detí.

Do štvrtého ročníka projektu „Každým nákupom pomáhate“ sa zapojilo vyše 50 materských a rodinných centier.Každé z desatich centier s najvyšším počtom hlasov získalo finančnú odmenu vo výške 1 000 eur na nákup potrieb pre rozvojdetského intelektu a zručností. „Deti sú od prírody zvedavé. Pomôcky a hračky, ktoré rozvíjajú detský intelekt vedú k  spontánnemu objavovaniu vlastných možností i schopností. Naša spoločnosť je hrdá, že pomáha deťom spoznávať svet,“ uviedol Michal Valkovič, zástupca spoločnosti Procter&Gamble.

 

ODOVZDÁVANIE ŠEKU

Odovzdávania šeku v jednom z výherných centier, bratislavskom RC Klbko, sa zúčastnila aj ambasádorka projektu Kristína Farkašová: Je veľmi dôležité, aby boli deti vedené k zvedavosti. To podľa môjho názoru cibrí nielen hlavu, ale aj emočnú inteligenciu, ktorú považujem pre život za nesmierne dôležitú. Som rada, že existujú zariadenia pre deti, kde sa naše ratolesti môžu nielen hrať, ale aj rozvíjať.“

 

Výherný šek v hodnote 1000 eur prevzala zástupkyňa RC Klbko, Katarína Greškovičová: „Výhra nás v RC Klbko všetkých veľmi potešila! Denne sa u nás stretávajú prevažne mamičky na materskej a rodičovskej dovolenke so svojimi ratolesťami, pre ktoré pripravujeme rôznorodý program. Naše dvere sú otvorené aj pre deti so zrakovým a sluchovým postihnutím, či pre detičky s Downovým a Angelmanovým syndrómom. S vašou podporou rozšírime svoje vybavenie a podporíme vývin detí. Úprimne ďakujeme všetkým ľuďom, ktorí za nás hlasovali, ako aj Únii materských centier, ktorá súťaž sprostredkovala, a organizátorom súťaže, spoločnostiam P&G a dm drogerie markt, bez ktorých by sme túto príležitosť nedostali!“

 

NOVINKY ŠTVRTÉHO ROČNÍKA

Novinkou tohto ročníka boli balíčky čistiacich potrieb od spoločnosti Procter&Gamble pre každé materské centrum, ktoré sa počtom hlasov nedostalo do prvej desiatky, ale nazbieralo aspoň desať hlasov. Čistiace potreby sa podarilo získať až 21 centrám. Navyše päť hlasujúcich mohlo každý týždeň vyhrať kozmetické výrobky vybraných značiek spoločnosti Procter&Gamble.

 

„Sme radi, že môžeme byť už po štvrtý raz súčasťou tohto projektu. Materské a rodinné centrá zohrávajú  dôležitú úlohu v rámci života rodiny a komunity. Pomoc sa im vždy zíde. Veríme, že aj projekt Každým nákupom pomáhate rozšíri ich aktivity, podporujúce rozvoj detského intelektu,“ doplnila Nicol Noseková, zástupkyňa spoločnosti dm drogerie markt.

 

VÝHERCOVIA


Dlháčik, Bratislava

RC Klbko, Bratislava

Ovečka, Trenčianske Teplice

CRP – PEZINOK (MC MaMaTaTaJa)

RC Prešporkovo, Bratislava

Nevedko, Ružomberok

MC Mami-Oáza, Zlaté Moravce

RC Hruštička, Veľký Krtíš

MC BAMBINO, Poprad

MC Smajlík, Košice


 

O víťazoch rozhodli hlasujúci na stránke projektu www.pomahamemc.sk.

 

Zobraziť celú aktualitu
Umenie inšpirované poéziou na etiketách vín Vitis Galériapasik
Umenie inšpirované poéziou na etiketách vín Vitis Galéria

Spojenie poézie a maľby sprevádza vína nového ročníka vín z radu Vitis Galéria spoločnosti Vitis Pezinok. Vína s novými etiketami, ktoré boli predstavené koncom minulého roku na vernisáži s názvom Vitis Galéria, sú už v predaji. Autormi etikiet sú víťazi súťaže Vitis Galéria mladých umelcov, ktorú pravidelne organizuje Vitis Pezinok v spolupráci s Vysokou školou výtvarných umení. Nosnou témou piateho ročníka bola inšpirácia poéziou. Víťazné diela zdobia etikety ružových, červených a bielych vín z radu Vitis Galéria.

 

Frankovka modrá rosé – akostné odrodové víno

Príťažlivá farba tohto podmanivého ružového nápoja očarí každého milovníka vína. Dokonale osviežujúce víno svojou vôňou pripomína bobuľové ovocie ako maliny, čerešne a višne.    

Etiketu Frankovky modrej rosé bude po celý rok zdobiť dielo od Mgr. art. Martina Májeka. Obraz predstavuje vznášajúcu sa figúru. Tvorca sa inšpiroval úryvkom z diela „Božská komédia“ od autora Dante Alighieri. Jemné ťahy štetcom a romantické farby, ktoré autor použil dokonale vystihujú ľahkosť  ružového vína, ktoré ponesie túto etiketu.

 

 

 

Frankovka modrá  – akostné odrodové víno

Ušľachtilé červené víno Frankovka modrá ihneď zaujme svojou sýtou farbou a vôňou čiernych ríbezlí. V nápoji sa ukrýva harmónia vyzretého vína a tradičných postupov.

Frankovku modrú bude po celý rok zdobiť etiketa od Bc. Petra Polgára. Autor sa inšpiroval básňou „Ach víno“ od Stanislava Štepku. Dielo nádherne vystihuje hĺbku a eleganciu červeného vína.

 

 

 

Rizling rýnsky – akostné odrodové víno

Na chuť bohatý Rizling rýnsky sa pýši svojou sviežou žltozelenou farbou. Vo vôni sa ukrýva lipový kvet a korenistú chuť osviežujú tóny zrelého grepu a limetky.

Rizling rýnsky bude po celý rok zdobiť etiketa Bc. Veroniky Kľúčikovej, ktorá sa inšpirovala básňou „Vinohrad“ od Jána Smreka. Motív bobúľ bieleho hrozna vyjadruje dramatickosť a napätie.

 

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Cena Nadácie Orange za rok 2014pasik
Cena Nadácie Orange za rok 2014

Nadácia Orange je nezisková organizácia, ktorá už sedemnásť rokov realizuje filantropické aktivity s cieľom pomôcť riešiť problémy rôznych deficitných skupín spoločnosti na Slovensku. Svoju podporu realizuje v rámci vlastných grantových programov a partnerstiev s mimovládnymi neziskovými organizáciami. Zakladateľom Nadácie Orange je spoločnosť Orange Slovensko, a. s. Nadácia Orange je súčasťou globálnej skupiny nadácií koordinovanej organizáciou Orange Foundation so sídlom v Paríži. Je najstaršou a najdôveryhodnejšou firemnou nadáciou na Slovensku.

Cena Nadácie Orange

Prestížne ocenenie je každoročne udeľované za dlhodobý prínos mimovládnych organizácií v oblastiach vzdelávania, komunitného rozvoja a sociálnej inklúzie, ktoré sú zároveň kľúčovými oblasťami činnosti Nadácie Orange. Pre ocenené organizácie je určená aj finančná podpora na ďalší rozvoj ich činnosti, a to vo výške 8 000 eur za prvé miesto, 5 000 eur za druhé a 2 000 eur za tretie miesto. Ocenenie nominovaným organizáciám a laureátom umožňuje zviditeľnenie ich činnosti, jej priblíženie širokej verejnosti, čo im môže priniesť nových podporovateľov, sympatizantov a dobrovoľníkov.

 

V roku 2014 Nadácia Orange v spolupráci so Slovenským centrom dizajnu usporiadali uzavretú súťaž o umelecké stvárnenie ocenenia. Víťazom súťaže sa stala šperkárka Andrea Ďurianová. Pri návrhu ju inšpirovalo klasické poňatie vyznamenania, a to vavrínový veniec, ktorý je symbolom víťazstva, ale aj cti.

 

Fakty o Cene Nadácie Orange za rok 2014

V roku 2015 Nadácia Orange usporiada už 6. ročník Ceny Nadácie Orange. Finančne a morálne tak opäť podporí prácu tých, ktorí sa systematicky a dlhodobo (minimálne 3 roky) angažujú v niektorej z troch oblastí podpory Nadácie Orange – vzdelávanie, komunitný rozvoj a sociálna inklúzia. Po druhýkrát bude udelená aj Cena pre osobnosť za občiansku angažovanosť. Zároveň budú odovzdané aj 2 mimoriadne ocenenia.

·         Cena Nadácie Orange 2014 za prínos v oblasti vzdelávania

·         Cena Nadácie Orange 2014 za prínos v oblasti sociálnej inklúzie

·         Cena Nadácie Orange 2014 za prínos v oblasti komunitného rozvoja

·         Cena Nadácie Orange 2014 pre osobnosť za občiansku angažovanosť

 

Nominačný proces v skratke:

O udelení ocenenia pre mimovládne organizácie v jednotlivých kategóriách sa rozhoduje v dvoch kolách hodnotenia. V prvom kole sú všetky prihlásené organizácie, ktoré splnia formálne kritériá, v rámci jednotlivých kategórií posudzované hodnotiacou komisiou zloženou z odborníkov z mimovládneho sektora. Posudzovatelia odporučia v každej kategórii 5 organizácií (spolu 15), ktoré sú následne pozvané do druhého kola na osobnú prezentáciu. Výberová komisia zložená z odborníkov a zástupcov Nadácie Orange vyberie 3 laureátov (spolu 9) ocenenia v každej kategórii, vyhradzuje si však právo niektoré z ocenení neudeliť alebo udeliť mimoriadne ocenenia. Pre ocenené organizácie je určená aj finančná podpora na ďalší rozvoj ich činnosti. Mimovládne organizácie sú hodnotené v rámci kategórie, v ktorej sa nominujú. Organizátor nezasahuje do zaradenia podaných nominácií do jednotlivých kategórií.

 

Cena pre osobnosť za občiansku angažovanosť:

Vlani bola po prvý raz udelená aj Cena pre osobnosť za občiansku angažovanosť. Nadácia Orange sa ňou rozhodla oceniť osobnosť, ktorej činnosť v mimovládnom sektore je dlhodobým prínosom v jednej z troch oblastí a sama v nej zároveň pozitívne ovplyvňuje verejnú mienku. Minulý rok získal toto ocenenie Marek Roháček, riaditeľ Občianskeho združenia Návrat. Dlhé roky sa zaoberá tematikou opustených detí a cieľom jeho aktivít je dať deťom rodinu a vzťahy, teda nahradiť inštitucionálnu starostlivosť umiestňovaním detí do náhradných, profesionálnych rodín.

 

Nominácie Ceny Nadácie Orange za rok 2014:

Spomedzi 26 prihlásených sú na Cenu Nadácie Orange za rok 2014 za prínos v oblasti vzdelávania nominovaní:

  • Človek v ohrození, o.z., za projekty globálneho vzdelávania, ktoré pomáhajú mladým ľuďom lepšie pochopiť svet, rozvíjať kritické myslenie, sebavedomie, podporovať účasť na verejnom živote a prispieť k zlepšeniu života iných
  • Divadlo Pôtoň, n.o., za aktuálne a kreatívne riešenie spoločensky závažných tém v oblasti sociálnej inklúzie a neformálne vzdelávanie vo forme divadelných hier a workshopov v kultúrnom centre na periférii, v obci Bátovce
  • Indícia, n.o., za aktivity zamerané na presadenie potrebných zmien v oblasti formálneho vzdelávania a na zvyšovanie motivácie učiteľov realizovaných s cieľom pripraviť mladých ľudí na uplatnenie sa v reálnom živote
  • INESS – Inštitút ekonomických a spoločenských analýz, o.z., za vzdelávacie aktivity realizované inovatívnymi formami a metódami, ktoré pomáhajú mladým ľuďom odkrývať súvislosti v rôznych oblastiach našej spoločnosti, vyvracať zavádzajúce mýty a motivovať ich k aktívnemu občianskemu životu
  • KASPIAN, o.z., za priekopnícke nízkoprahové programy pre deti a mládež na Slovensku a veľmi dobré prepojenie teoretického a praktického vzdelávania detí a mladých ľudí v ohrození

Spomedzi 23 prihlásených sú na Cenu Nadácie Orange za rok 2014 za prínos v oblasti komunitného rozvoja nominovaní:

  • Mládež ulice, o.z., za dlhodobú prácu v komunitách a s komunitami založenú na princípoch participatívneho zapájania obyvateľov v bratislavskej Petržalke a Rači
  • Nástupište 1-12, o.z., za oživenie a využitie verejného priestoru v Topoľčanoch na podporu kultúry a komunitného života a za prepojenie života komunity so súčasným umením
  • Priatelia trstenskej prírody, o.z., za zapojenie všetkých generácií obyvateľov obce Trstené pri Hornáde do aktivít na zastavenie znečisťovania a poškodzovania ich bezprostredného prostredia a vplývanie na zmenu zaužívaných stereotypov v prístupe k rozvoju obce
  • Svatobor, o.z., za vytváranie priestoru pre rozhovor a spoluprácu rómskych a nerómskych komunít v Hanušovciach nad Topľou a v obci Rudlov a podporu rozvoja sebestačnosti ľudí z osád prostredníctvom záhradkárskych aktivít
  • Triptych, o.z., za vytvorenie inšpiratívneho verejného priestoru Hidepark v Nitre, v ktorom viacerým miestnym komunitám umožňujú sebarealizáciu v oblasti športu, umenia a ekológie

Spomedzi 39 prihlásených sú na Cenu Nadácie Orange za rok 2014 za prínos v oblasti sociálnej inklúzie nominovaní:

  • Liga za ľudské práva, o.z., za široké spektrum aktivít pre azylantov a cudzincov s cieľom pomôcť im so začlenením sa do slovenskej spoločnosti
  • Proti prúdu, o.z., za dlhodobú pomoc ľuďom bez domova, úspešné projekty na ich zamestnávanie a oddlžovanie, presadzovanie systémových zmien a odstraňovanie predsudkov v spoločnosti
  • Prima, o.z., za dlhodobú terénnu prácu a poskytovanie právneho a zdravotného poradenstva užívateľom drog, ľuďom pracujúcim v pouličnom sexbiznise a mladým ľuďom bez domova, ako aj za prevádzku kontaktného centra pre užívateľov drog
  • Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska, o.z., za aktivity a služby v prospech ľudí so zrakovým postihnutím, ktoré poskytuje na Slovensku už dvadsaťpäť rokov
  • Združenie pre duševné zdravie – INTEGRA, o.z., za výsledky dlhodobej činnosti pri poskytovaní služieb pre ľudí s duševnými poruchami na východe Slovenska

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Stará tržnica oživila Bratislavu tradičnými sobotnými trhmi a kvalitnými regionálnymi potravinami!pasik
Stará tržnica oživila Bratislavu tradičnými sobotnými trhmi a kvalitnými regionálnymi potravinami!

Nakupujete bežné potraviny v strese po ceste z práce? Skúste to inak! Spravte si z nakupovania rodinný výlet plný pohody a tradícii. Navštívte každú sobotu Starú tržnicu, v ktorej nájdete tie najlepšie regionálne potraviny a výrobky. Zároveň si vychutnáte atmosféru starej Bratislavy a tradičných trhov. Popritom sa vaše ratolesti vybláznia v tvorivých dielňach a pri  edukačno – zábavných aktivitách. Trhy v Starej tržnici ponúkajú sezónne potraviny vyrobené a vypestované farmármi a pestovateľmi z okolia Bratislavy. Nájdete tu aj kvalitné špeciality z rôznych zahraničných regiónov. Žiadna z potravín však neprecestovala pol sveta, aby „konečne dozrela“ v kamiónoch!

Ak sa vám páčia scény z francúzskych či talianskych filmov, ktoré vystihujú komunitnú atmosféru trhov malebných miest, máme pre vás tip zo srdca Bratislavy! Každú sobotu si miesto behania po veľkých nákupných centrách môžete užiť atmosféru tradícii a priateľstva na trhu v Starej tržnici.

 

„Našim cieľomje vytvoriť a rozvíjať priestory tržnice tak, aby sa stalaprirodzenou súčasťou staro-novej identity Bratislavy, podporujúcej hrdosť jej obyvateľov. Sobotné trhy v Starej tržnici sú v prvom rade o kvalitných potravinách od malých regionálnych farmárov, výrobcov či obchodníkov. Špecialitou sú tiež rôzne sprievodné aktivity ako napríklad burzy oblečenia, kníh a starožitností alebo detské tvorivé dielne.“ vysvetlila organizátorka trhov Illah van Oijen z Aliancie Stará Tržnica.

 

Sezónne, lokálne a regionálne potraviny, ktoré predávajú samotní producenti, dopĺňajú kvalitné špeciality z ostatných regiónov Slovenska aj zahraničia.Pri výbere trhovníkov uprednostňujú organizátori Aliancie Starej Tržnice lokálnu produkciu, no nebránia sa ani zahraničným produktom, ak sú kvalitné a výnimočné.Samotní trhovníci si „génius loci“ Starej tržnice nevedia vynachváliť.

 

„Som rád, že v centre hlavného mesta je pulzujúci priestor, ktorý ponúka preverené a kvalitné produkty. Trhovníci sú tu starostlivo vyselektovaní. Nájdete tu iba ľudí s podobnou filozofiou, predávajú to, čo si vyrobia sami alebo presne vedia, kde a ako to vzniká. Preto je to priestor, do ktorého zapadnem aj ja, asi najviac zo všetkých priestorov v Bratislave.” uviedol Karol Kolčár zo stánku MOJE.

 

Cieľom Aliancie Stará Tržnica je naproti veľkým obchodným reťazcom ponúknuť ľuďom alternatívu nakupovania postavenú na hodnotách tradícií a domácej výroby. V Starej tržnici sa stretli ľudia s rovnakou motiváciou, ktorí spoločne vytvorili miesto pre občanov rôznych vekových kategórií a obohacujúce komunitný život Bratislavy.Každého trhu sa v priemere zúčastní okolo 75 predajcov, v závislosti od aktuálnej sezóny. Aliancia Starej Tržnica spolupracuje s viac ako stovkou trhovníkov, ktorí sa sobotných trhov pravidelne zúčastňujú.

 

“Atmosféra to je to, prečo sa vždy na jar vraciam na trhy. Kupujúci, predávajúci a hlavne organizátorky trhov, my všetci spolu vytvárame atmosféru, pre ktorú v sobotu tak skoro vstávame. Nejde o peniaze, ale o dobrú vec a ja vždy tvrdím, že najlepšie veci sú zadarmo. Tie sa nedajú kúpiť.” doplnila Eva Májová zo stánku so zeleninou v Starej tržnici.

 

Trhy Starej tržnice ponúkajú návštevníkomsezónne ovocie a zeleninu, mäsové a mliečne výrobky, pečivo, nápoje cukrovinky a iné delikatesy. Nechýba ani zábava v podobe edukačných a zábavných aktivít pre deti i dospelých.

 

„Trhy lákajú široké spektrum návštevníkov, no najčastejšie tu stretávame mladé rodiny, či ľudí v strednom veku. Prichádzajú najmä kvôli atmosfére a čerstvým, zdravým, kvalitným potravinám.“ uzavrela Illah van Oijen z Aliancie Stará Tržnica.

 

Projekt revitalizácie Starej tržnice s názvom “Mestské centrum Stará tržnica” realizuje občianske združenie Aliancia Stará Tržnica. Primárnym cieľom je, aby sa Stará tržnica stala stretávacím bodom kultúry v centra Bratislavy. V historickej budove tržnice nájdu obyvatelia a návštevníci Bratislavy rozličné služby a akcie. Počas pracovného týždňa slúži tržnica ako priestor pre organizovanie kultúrnych podujatí. Cez víkendy podporuje Stará tržnica tradíciu trhov, ktoré sa kedysi konali v jej interiéri a exteriéri. Trhy v Starej tržnici sú alternatívou voči komplexom nákupných centier a popri gastronómii predstavujú návštevníkom aj iné formy kultúry. Viac informácii nájdete na www.staratrznica.sk.

 

 

 

Zobraziť celú aktualitu
Copyright © 2011 lenprezeny.sk - žiadna časť stránky nemôže byť rozširovaná, alebo reprodukovaná bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa webstránky.
design by  POINTA grafické štúdio